Rock Werchter 2025

Wa voor nen dwaze uitleg isda nu
Linkin park duidelijk veel populairder dan rodrigo. Als mensen linkin park en green day willen zien kunnen ze beter combi gaan eh.

Gewoon duidelijk da veel minder mensen zitten te wachten op da vernieuwend gedoe als da iedereen hier beweerd.
Als Muse of Pearl Jam op die donderdag hadden gestaan, dan was er nu nog geen enkele dag uitverkocht. Jullie trekken hier de conclusie dat mensen tegen vernieuwing zijn, gewoon omdat RW erin geslaagd is de meest populaire rockband van het moment te boeken.

Stel dat ze Taylor Swift hadden geboekt en die dag op 5min uitverkoopt. Mag ik dan ook de conclusie trekken dat RW in de toekomst enkel nog pop moet boeken en weg blijven van de oude rockers?

Zo, met die melding gaat volgens mij deze ticketverkoop wel opeens hard gaan. Zou me niet verschieten dat tegen zondag de Zondagtickets ook de deur uit zijn.

Bright Eyes kondigt uitgesteld concert aan in Keulen op 7 juli, Belgische uitverkochte datum in Gent werd terugbetaald dus wie weet?

Als er eventueel nog een naam tussen Fontaines DC en Linkin Park is geboekt gaan ze die niet effe afzeggen natuurlijk.

Het zou me niet verbazen mochten ze echter wel verwacht hebben dat deze dag puur en alleen op Linkin Park zou uitverkopen en er dus geen extra grote naam is geboekt.
zoals met FF vorig jaar.

LP ga je toch geen nieuwkomer noemen. Ok nieuwe zangeres en nieuw album. Maar zonder hun verleden hadden ze nooit headliner geweest
Hun verleden speelt natuurlijk ook een rol, hun oude nummers zijn bekend en ook hits en ze hebben een sterke merknaam. Laten we de kerk in het midden houden en zeggen dat LP de brug is tussen de oude legacy act Green Day en de frisse jonge nieuwkomers. Comebacks scoren altijd sterk. En ja, kan perfect zijn dat Green Day op RW OR overdondert live of omgekeerd.

Hun verleden speelt natuurlijk ook een rol, hun oude nummers zijn bekend en ook hits en ze hebben een sterke merknaam. Laten we de kerk in het midden houden en zeggen dat LP de brug is tussen de oude legacy act Green Day en de frisse jonge nieuwkomers. Comebacks scoren altijd sterk. En ja, kan perfect zijn dat Green Day op RW OR overdondert live of omgekeerd.
Is Green day al een legacy act? holy shit.

Aging Season 9 GIF by Friends

• Leuk
Waarderingen: phil
Iemand een idee of de coins ook via ticketmaster zullen verkocht worden?
Dankzij de tip van slyke wil ik bij engie gift cards bij ticketmaster bestellen met 5% korting.
Maar deze actie is maar tot het eind van het jaar. En dan zou ik een grotere bon aankopen. Niet alleen voor mijn combi, maar ook voor de coins

"ook een rol" :LOL:

LP is gewoon een oude band, die dankzij een nieuwe zangeres, nieuw album en veel aandacht, perfect het momentum meeheeft.
Ook zijn er veel dagjesmensen die elk jaar maar één dag gaan en dan scoren acts als LP, FF nog wel steeds het best voor de gemiddelde Werchter-ganger. Wat niet wegneemt dat een festival vooruit moet en moet vernieuwen of het speelt zichzelf op termijn uit de markt.

Ik had graag een combi gekocht met mijn vrouw, maar wij krijgen in die periode een 2de spruit erbij! 1ste x in 15 jaar dat ik niet op de wei te vinden zal zijn!
Geniet ervan, van oude acts, nieuwe acts, hardere genre, softere genre, probeer eens iets nieuws te bekijken/waarderen.
Ik lees het hier allemaal wel mee dat weekend en zal wel live filmpjes toegestuurd krijgen van vrienden!

Ik had graag een combi gekocht met mijn vrouw, maar wij krijgen in die periode een 2de spruit erbij! 1ste x in 15 jaar dat ik niet op de wei te vinden zal zijn!
Geniet ervan, van oude acts, nieuwe acts, hardere genre, softere genre, probeer eens iets nieuws te bekijken/waarderen.
Ik lees het hier allemaal wel mee dat weekend en zal wel live filmpjes toegestuurd krijgen van vrienden!
Proficiat! Een van de weinige dingen die echt voorgaan op festivallen.

• Leuk
Waarderingen: appelschil en Kennys.j
Ik ben vooral bezorgd wat het uitverkopen van die donderdag betekent voor de rest van de line-up die dag
Zal wel meevallen hoor. Als ze nu al namen van het kaliber Wet Leg, Amyl of Lola Young kunnen aankondigen, wil het zeggen dat ze toch al vrij ver zitten in de boekingen. Kijk naar de zondag van '24: best een matige sub, maar verder een lekkere dag. Misschien dat ze links en rechts minder ver zullen gaan om een open positie in te vullen, maar het gaat ook geen half afgewerkte lineup zijn.

"ook een rol" :LOL:

LP is gewoon een oude band, die dankzij een nieuwe zangeres, nieuw album en veel aandacht, perfect het momentum meeheeft.
Ook zijn er veel dagjesmensen die elk jaar maar één dag gaan en dan scoren acts als LP, FF nog wel steeds het best voor de gemiddelde Werchter-ganger. Wat niet wegneemt dat een festival vooruit moet en moet vernieuwen of het speelt zichzelf op termijn uit de markt.
Plus, organisatoren moeten ook kijken hoe het festival er over 5 of 10 jaar uitziet en ze hangen af van bands die toeren op dat moment. Je kan niet elk jaar dezelfde groepen programmeren, dus moet je ook kijken naar wat populair is of potentie heeft om hard te groeien en hier en daar een berekende gok wagen. Velen hier doen precies alsof ze daar Sam Fender en Olivia Rodrigo zomaar lukraak als headliner geprogrammeerd hebben, maar jullie onderschatten hoe populair die zijn.

Fender is razend populair in Engeland en er komen redelijk wat Britse bezoekers op Rock Werchter af. Rodrigo heeft miljarden streams op Spotify en haar concerten verkopen in no time uit. Dan kan je die al eens als headliner op een affiche zetten en zien wat het geeft. Zeker op weekenddagen is dat een save bet, want dan moeten mensen geen verlof nemen en gaan die al rapper eens een kaart kopen.

Users who are viewing this thread