Rock Werchter 2025

History repeats, net als vorig jaar na het snelle uitverkopen van de eerste dag toch maar gelijk de combi tickets aangeschaft. Zal waarschijnlijk weer een overdosis FOMO zijn geweest. Volgend jaar ga ik met mijn dochter en haar vriendin (beiden 17 jaar).

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en swissepfan
Appels-peren.
Het gaat niet om een 'oude' band die de laatste jaren niet relevant zijn geweest maar om een band met een grote vernieuwende bezetting (vrouwelijke zangeres is een sterke meerwaarde) die dankzij een uitgekiende marketingcampagne terug als een feniks uit zijn asse verrees en recent heel relevant was met bv een paar sterke nummers uit het album als toppers in de Afrekening en de hitparade. Linkin Park 2.0. Het nieuwe album zal internationaal in veel landen in de top vijf scoren.
Er is in mijn ogen maar één echte 'oude' band en dit zonder kwaliteitsoordeel en dat is Green Day. De drie anderen categoriseer ik als 'nieuwkomers'.
En ja LP zal heel snel uitverkopen want veel mensen uit de buurlanden komen speciaal naar Rock Werchter omdat ze voor 'dezelfde prijs' een kwalitatief uitstekend dagprogramma krijgen. De Fontaines DC als voorprogramma van Linkin Park dat is toch supervet, beter dan de Gelredrome die ook wel zal uitverkopen in recordtempo.

• Leuk
Waarderingen: Plef
Het gaat niet om een 'oude' band die de laatste jaren niet relevant zijn geweest maar om een band met een grote vernieuwende bezetting (vrouwelijke zangeres is een sterke meerwaarde) die dankzij een uitgekiende marketingcampagne terug als een feniks uit zijn asse verrees en recent heel relevant was met bv een paar sterke nummers uit het album als toppers in de Afrekening en de hitparade. Linkin Park 2.0. Het nieuwe album zal internationaal in veel landen in de top vijf scoren.
Er is in mijn ogen maar één echte 'oude' band en dit zonder kwaliteitsoordeel en dat is Green Day. De drie anderen categoriseer ik als 'nieuwkomers'.
En ja LP zal heel snel uitverkopen want veel mensen uit de buurlanden komen speciaal naar Rock Werchter omdat ze voor 'dezelfde prijs' een kwalitatief uitstekend dagprogramma krijgen. De Fontaines DC als voorprogramma van Linkin Park dat is toch supervet, beter dan de Gelredrome die ook wel zal uitverkopen in recordtempo.
Dus als pakweg Led Zeppelin met een nieuwe bezetting en een nieuwe album komt valt het ook onder 'nieuwkomers'?

Beetje aan het inluisteren op Amyl and the sniffers nadat er veel hier lovend over waren. Moet zeggen dat klinkt zeker niet slecht. Kijk nu al uit naar die donderdag.
Is een sound die voor mij echt vintage RW roept en de reden waarom ik het festival al die jaren links liet liggen.

Same als High vis vorig jaar en Fontaines of tot zelfs Oasis. Doet me allemaal niet veel en vind het vooral kabbelmuziek of koffiebarmuziek (gebeurd weinig in en ontploft niet.) Niet echt de reden om naar een festival zou gaan - voor mij -. Ofwel zijn al hun populairste liedjes op Spotify gewoon niet mijn meug.

linkin park en while she sleeps hopelijk met nog wat deftige aanvulling op donderdag komt wel goed.

Laatst bewerkt:
Uhm. Er is al lange tijd discussie hier geweest dat de 'oudjes' niet meer van deze tijd zijn en dat iedereen nieuwe jonge, vernieuwende enz. headlinders wilde. Maar als ik op dit moment kijk, dan lijkt het tegenovergestelde meer het geval.
En tegelijk staan er 3x zoveel mensen in de wachtrij voor Olivia Rodrigo dan voor Green Day. Dat bewijst dan weer het tegendeel.

Linkin Park is momenteel de meest gehypete band in de wereld. Daar kan je geen eerlijke vergelijkingen mee maken.

Uhm. Er is al lange tijd discussie hier geweest dat de 'oudjes' niet meer van deze tijd zijn en dat iedereen nieuwe jonge, vernieuwende enz. headlinders wilde. Maar als ik op dit moment kijk, dan lijkt het tegenovergestelde meer het geval.
Neen het gaat over de omstandigheden waarin de band zich bevind. In het geval van LP was het zonneklaar dat dit kon gebeuren. De enorme hype van de comeback, de nieuwschierigheid naar het nieuwe ervan, de goeie singles, een degelijk album.
Geen andere headliner zit momenteel op zo een high als LP. Of je nu vernieuwend of old skool bent. FF had dat vorig jaar ook.

Hoe je het beestje ook wil noemen: de enorme LP hype overstijgt de discussie oud/nieuw volgens mij, is allemaal niet zo relevant.

Dit in record tempo uitverkopen zegt echt niks over de vernieuwingsdrang die RW wel degelijk moet blijven tonen om haar festival toekomstbestendig te houden.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Knap. Denk wel dat de combinatie van LP met Fontaines DC, Amyl and the Sniffers en While she sleeps ook een extra motivatie was voor veel Fransen, Duitsers, Britten en vooral ZuidNederlanders om een ticket voor donderdag in te kopen.

Heel de linkin park hype is aan me voorbij gegaan. Ten tijde van het eerste album was er ook kid a en had dat me in m'n greep. De 2 vorige keren op Werchter dus links laten liggen en dat gaat nu ook het geval zijn. Hopelijk vette headliner in de barn/klub c. Waarom niet Thom Yorke solo? Dat maakt de cirkel rond.

Rodrigo verkocht net als Noah Kahan in een mum Hyde Park (65k) uit, zegt misschien wat over de Britse fans, maar ik vind dat zonder meer straf.

Hoe je het beestje ook wil noemen: de enorme LP hype overstijgt de discussie oud/nieuw volgens mij, is allemaal niet zo relevant. Dit in record tempo uitverkopen zegt echt niks over de vernieuwingsdrang die RW wel degelijk moet blijven tonen om haar festival toekomstbestendig te houden.
Ze doen dat perfect wat mij betreft.
Niet compleet doorgeslagen als een Primavera, en ze houden het voor meerdere generaties boeiend.

Rodrigo verkocht net als Noah Kahan in een mum Hyde Park (65k) uit, zegt misschien wat over de Britse fans, maar ik vind dat zonder meer straf.
De Britten zouden wel eens hard kunnen gaan op beide weekenddagen. Op zaterdag met Elbow en Fender hebben ze nog meer van hun darlings.

Hoe je het beestje ook wil noemen: de enorme LP hype overstijgt de discussie oud/nieuw volgens mij, is allemaal niet zo relevant.

Dit in record tempo uitverkopen zegt echt niks over de vernieuwingsdrang die RW wel degelijk moet blijven tonen om haar festival toekomstbestendig te houden.
Er is geen hype over Ovlia? Niet voor niets is ze afsluiter voor RW?

Users who are viewing this thread