Rock Werchter 2025

Sam Fender, The War on Drugs, Elbow en Raye zou ook een dag moeten zijn die snel uitverkocht wordt mits RWThe War on Drugs boekt. Op 6 en 14 juni spelen The War on Drugs in de uk als voorprogramma van Sam Fender dus wie weet brengt hij ze ook mee die zaterdag naar RW.
Vorig jaar waren alle tienduizend tickets voor de zondagdag van Cactusfestival in Brugge op minder dan een paar uren uitverkocht ondanks de hogere dagprijs van die zondag dankzij The War on Drugs. Diezelfde boost kunnen ze ook geven aan RW. Sam en de War on Drugs elk anderhalf uur op de main dat zal smullen zijn.
Ik heb er wel goede moed in want Jimmy wist in Live is Live Forum me te vertellen dat The War on Drugs tot de Live Nation stal behoort nu.

Hiermee misschien ook wel de verwachting dat Fontaines D.C. de sub is en dat Amyl wel eens hoger op de main kan staan dan eerst werd verwacht? Ja, er moeten nog combi's verschoven worden maar dat gaat niet meer echt aan de donderdag liggen.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Dus als pakweg Led Zeppelin met een nieuwe bezetting en een nieuwe album komt valt het ook onder 'nieuwkomers'?
Als ze dezelfde hype kunnen creeren als Linkin Park en commercieel even goed scoren als Linkin Park de laatste drie maanden. Vergeet niet dat LP een relatief recente ex headliner is van Rock Werchter.

Hiermee misschien ook wel de verwachting dat Fontaines D.C. de sub is en dat Amyl wel eens hoger op de main kan staan dan eerst werd verwacht? Ja, er moeten nog combi's verschoven worden maar dat gaat niet meer echt aan de donderdag liggen.
Als er eventueel nog een naam tussen Fontaines DC en Linkin Park is geboekt gaan ze die niet effe afzeggen natuurlijk.

Het zou me niet verbazen mochten ze echter wel verwacht hebben dat deze dag puur en alleen op Linkin Park zou uitverkopen en er dus geen extra grote naam is geboekt.

Er is geen hype over Ovlia? Niet voor niets is ze afsluiter voor RW?
Niet dezelfde soort hype als voor LP. Rodrigo heeft recent nog 2x Sportpaleis gedaan, dat heeft ook een impact. En afgaande op de wachtrijen is er best wel wat interesse in haar dag.

Het vorige record voor dagtickets stond op 3 uur. Het record daarvoor op een maand. We moeten hier echt geen conclusies gaan trekken over de nieuwe headliners op basis van 1 uur verkoop.

Als er eventueel nog een naam tussen Fontaines DC en Linkin Park is geboekt gaan ze die niet effe afzeggen natuurlijk.

Het zou me niet verbazen mochten ze echter wel verwacht hebben dat deze dag puur en alleen op Linkin Park zou uitverkopen en er dus geen extra grote naam is geboekt.
Of je hebt er QOTSA geboekt wetende dat je PKP zo niet in de weg loopt :cool:.

En tegelijk staan er 3x zoveel mensen in de wachtrij voor Olivia Rodrigo dan voor Green Day. Dat bewijst dan weer het tegendeel.

Linkin Park is momenteel de meest gehypete band in de wereld. Daar kan je geen eerlijke vergelijkingen mee maken.
Wa voor nen dwaze uitleg isda nu
Linkin park duidelijk veel populairder dan rodrigo. Als mensen linkin park en green day willen zien kunnen ze beter combi gaan eh.

Gewoon duidelijk da veel minder mensen zitten te wachten op da vernieuwend gedoe als da iedereen hier beweerd.

Neen het gaat over de omstandigheden waarin de band zich bevind. In het geval van LP was het zonneklaar dat dit kon gebeuren. De enorme hype van de comeback, de nieuwschierigheid naar het nieuwe ervan, de goeie singles, een degelijk album.
Geen andere headliner zit momenteel op zo een high als LP. Of je nu vernieuwend of old skool bent. FF had dat vorig jaar ook.
Blijf dat wel zot vinden hoor. Zelfs een graag geziene act als Foo Fighters of Pearl Jam krijgt dit volgens mij zelfs niet voor elkaar. Anderzijds.... dit gaat natuurlijk uiteindelijk ook maar over maar 20-ish k tickets hé.

• Leuk
Waarderingen: phil
Grappig dat een 'oude' rock band hun dag uitverkoopt (ook de moeilijkst dag) en niet de jonge vernieuwende headliners waar de hele wereld op zaten te wachten.......
Treurige reactie. Ga je nu rondjes rijden in je dikke bak en toeteren? Nee, zonder gekheid: de hype rond LP, mede geinfuseerd door StuBru, is al weken on point. Hoe gaat het met de Green Day dag?

Blijf dat wel zot vinden hoor. Zelfs een graag geziene act als Foo Fighters of Pearl Jam krijgt dit volgens mij zelfs niet voor elkaar. Anderzijds.... dit gaat natuurlijk uiteindelijk ook maar over maar 20-ish k tickets hé.
FF deed het vorig jaar ook op een paar uur na de start van de verkoop hoor. Maar de keren ervoor (15 en 17 niet).

Het gaat niet om een 'oude' band die de laatste jaren niet relevant zijn geweest maar om een band met een grote vernieuwende bezetting (vrouwelijke zangeres is een sterke meerwaarde) die dankzij een uitgekiende marketingcampagne terug als een feniks uit zijn asse verrees en recent heel relevant was met bv een paar sterke nummers uit het album als toppers in de Afrekening en de hitparade. Linkin Park 2.0. Het nieuwe album zal internationaal in veel landen in de top vijf scoren.
Er is in mijn ogen maar één echte 'oude' band en dit zonder kwaliteitsoordeel en dat is Green Day. De drie anderen categoriseer ik als 'nieuwkomers'.
En ja LP zal heel snel uitverkopen want veel mensen uit de buurlanden komen speciaal naar Rock Werchter omdat ze voor 'dezelfde prijs' een kwalitatief uitstekend dagprogramma krijgen. De Fontaines DC als voorprogramma van Linkin Park dat is toch supervet, beter dan de Gelredrome die ook wel zal uitverkopen in recordtempo.
LP ga je toch geen nieuwkomer noemen. Ok nieuwe zangeres en nieuw album. Maar zonder hun verleden hadden ze nooit headliner geweest

Afgaande van wachtrijen kunnen we toch maar 1 conclusie trekken? Het gaat f*king lekker met de kaartverkoop en de combi van oud en nieuw werkt. Nu hopen dat de volgende drop zorgt voor variatie op rock/metal donderdag en de popzondag. Dat stomme gezeur over wel of niet vernieuwen wordt ik wel een beetje moe van, gewoon blij zijn dat Werchter het zo goed doet.

Users who are viewing this thread