Rock Werchter 2025

Ik zeg niet dat die dat slecht doen.
Maar Werchter hoeft die radicale ommezwaai niet te maken voor mij. Zou jammer zijn. Werchter raakt tenslotte ook wel uitverkocht.
Daar geef ik u zeker gelijk in. Uit ervaring kan ik ook spreken dat het publiek werchter/primavera niet te vergelijken valt. Primavera is een stuk extravaganter, wat ook te zien is aan de affiche.
Alle credits aan Werchter met hun programmering, ze omarmen het nieuwe op een goeie manier, niet te drastisch.

Dus Sam Fender dan toch een stadium-act tegen RW2025. Lijkt dan toch een all-time headlinerijtje te kunnen worden aan deze snelheid.
Vergroot ook de kans dat hij op Glastonbury gaat headlinen de week ervoor. Dan toch ook weer mooi van RW geboekt dit jaar als zowel Olivia Rodrigo als Sam Fender Glastonbury hebben geheadined de week ervoor. Linkin Park duidelijk de belangrijkste rockact te boeken naam was en Green Day gewoon een goeie legacy boeking is die er al even niet meer gestaan heeft.

• Leuk
Waarderingen: DirkG en musicislife
Mooi rijtje grote concerten 2 weken ervoor, lijkt wel alsof het warmups zijn voor een grote show uit te proberen.
Ik denk niet dat London Stadium valt te zien als een warm-up show. Kan mij voorstellen dat Glastonbury voor een pyramid stage headliner toch liever een act heeft die op dat moment wat exclusiever is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Glasto heeft quasi elk jaar headliners die kort voor het festival een stadiumshow of BST Hyde Park spelen.

Vorig jaar speelden Arctic Monkeys bv. 3x in Emirates Stadium in Londen de week voor ze de Pyramid Stage beklommen. Dit jaar speelde SZA de dag voor Glasto nog op BST. Sam Fender lijkt ondertussen 99% zeker als Glastonbury headliner, net als Olivia Rodrigo.

De derde Glasto-headliner lijkt momenteel uit het rijtje The 1975, Lady Gaga, Stevie Wonder te gaan komen.

Glasto heeft quasi elk jaar headliners die kort voor het festival een stadiumshow of BST Hyde Park spelen.

Vorig jaar speelden Arctic Monkeys bv. 3x in Emirates Stadium in Londen de week voor ze de Pyramid Stage beklommen. Dit jaar speelde SZA de dag voor Glasto nog op BST. Sam Fender lijkt ondertussen 99% zeker als Glastonbury headliner, net als Olivia Rodrigo.

De derde Glasto-headliner lijkt momenteel uit het rijtje The 1975, Lady Gaga, Stevie Wonder te gaan komen.
1975 headliner... Daar vond ik nu heel weinig aan vorige passage op RW.

1975 headliner... Daar vond ik nu heel weinig aan vorige passage op RW.

Mja je mag niet onderschatten hoe huge sommige bands zijn in de UK, die erbuiten nooit die status verkregen hebben. Toen ik in 2014 op Glasto was, was bv. de afsluiter van het festival op de mainstage Kasabian. Die verkochten bij ons die periode zelfs Vorst Nationaal niet uit en speelde op Werchter ergens rond 17u op de middag. Maar op Glastonbury stond daar echt een massa volk, en het was het meest memorabele optreden van die hele editie voor mij.

The 1975 zit wat in dezelfde situatie, verkopen in UK vlot de O2-Arena uit eerder dit jaar (met hordes fans die al dagen op voorhand aan het aanschuiven waren), terwijl ze dan een week later bij onze buurlanden in veel kleinere zalen spelen zonder echte hype.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Offtopic maar de kans op Fender lijkt me echt klein. Zou me verbazen als die er staat.

Mja je mag niet onderschatten hoe huge sommige bands zijn in de UK, die erbuiten nooit die status verkregen hebben. Toen ik in 2014 op Glasto was, was bv. de afsluiter van het festival op de mainstage Kasabian. Die verkochten bij ons die periode zelfs Vorst Nationaal niet uit en speelde op Werchter ergens rond 17u op de middag. Maar op Glastonbury stond daar echt een massa volk, en het was het meest memorabele optreden van die hele editie voor mij.

The 1975 zit wat in dezelfde situatie, verkopen in UK vlot de O2-Arena uit eerder dit jaar (met hordes fans die al dagen op voorhand aan het aanschuiven waren), terwijl ze dan een week later bij onze buurlanden in veel kleinere zalen spelen zonder echte hype.
Alleen daarvoor wil ik ooit eens richting Glastonbury, om al die Britse bands in hun thuisland te kunnen zien.

Op RW stonden ze dan wel op hun plaats toen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Dus Sam Fender dan toch een stadium-act tegen RW2025. Lijkt dan toch een all-time headlinerijtje te kunnen worden aan deze snelheid.
Vergroot ook de kans dat hij op Glastonbury gaat headlinen de week ervoor. Dan toch ook weer mooi van RW geboekt dit jaar als zowel Olivia Rodrigo als Sam Fender Glastonbury hebben geheadined de week ervoor. Linkin Park duidelijk de belangrijkste rockact te boeken naam was en Green Day gewoon een goeie legacy boeking is die er al even niet meer gestaan heeft.
Is natuurlijk een wereld van verschil he, dat UK vs de rest van Europa / de wereld verhaal. Maar alsnog een erg vette boeking natuurlijk. Wil ook wel zeggen dat hij zal uitpakken qua show.

Enige dingetje: dat People Watching gaat niet het nummer zijn dat hem groot zal maken. Klinkt een beetje als een matige albumtrack.

Is natuurlijk een wereld van verschil he, dat UK vs de rest van Europa / de wereld verhaal. Maar alsnog een erg vette boeking natuurlijk. Wil ook wel zeggen dat hij zal uitpakken qua show.

Enige dingetje: dat People Watching gaat niet het nummer zijn dat hem groot zal maken. Klinkt een beetje als een matige albumtrack.
Gaat live wel een bommetje zijn denk ik. Als TWOD subben en Adam Granduciel komt daar een solotje bij gooien…

• Geweldig
Waarderingen: DirkG en musicislife
Glasto has headliners almost every year who play a stadium show or BST Hyde Park shortly before the festival.

Last year Arctic Monkeys played Emirates Stadium in London 3 times the week before they climbed the Pyramid Stage. This year SZA played BST the day before Glasto. Sam Fender meanwhile seems 99% certain as Glastonbury headliner, as does Olivia Rodrigo.

The third Glasto headliner currently seems to be coming from the list of The 1975, Lady Gaga, Stevie Wonder.
The 2 certainties for Glastonbury according to very good sources are The 1975 and Olivia Rodrigo.

There has been lots of talking of others including Sam Fender but as of last week it was undecided

Laatst bewerkt:

Smaken verschillen. Ik vind het een geweldig nummer. Hoe meer ik er naar luister, hoe beter het wordt

Ben wel benieuwd in welke mate er nog mogelijkheden zijn voor bands als Jack White, The War on Drugs en Queens of the Stone Age.
Jep vorig jaar snel een combi gekocht, omdat ik dacht dat er wel nog wat mooie, grote namen in de pijp zouden zitten. Uiteindelijk was dat niet echt het geval, maar toch een fijn weekend gehad.

Nu eigenlijk weer hetzelfde, maar dan vooral hoop voor die zaterdag (en zondag nog wat kleiner, mooi grut)

Denk dat we de meeste Sub's wel hebben met

Fountaines DC - Simple Minds - Raye en Noah Kahan

Kan de populariteit van de laatste 2 niet inschatten, maar zoals ik hier lees toch geen kleine namen?
Komt die ouwe weer, Raye en Noah Kahan zijn mij totaal onbekend. Zou er van staan te kijken mochten die zo hoog staan.. Maarja zal wel weer aan mij liggen...

Users who are viewing this thread