Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.166
5.498
Werchter is een slagje groter dan die andere festivals en kost daarom ieder jaar net wat meer tijd, moeite om uitverkocht te raken. Ik denk dat ook dit jaar Werchter (zo goed als) uitverkoopt.
Ben als vaste Werchterganger blij, dat RW niet meteen uitverkoopt. En voor de twijfelaars die door het programma overtuigd moeten worden is het ook wel fijn.

DTRH 45.000, Lowlands 65.000, Pukkelpop 66.000, Pinkpop 70.000 en Werchter 88.000.
Ik zag bij DTRH ook klachten over de drukte btw.
Wordt inderdaad vaak vergeten dat RW zo groot is. Gaat gewoon uitverkopen hoor dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Iemand advies waar ik moet beginnen bij PJ Harvey luisteren? Ze is superdivers en ik heb geen idee. Graag niet meteen de "moeilijke" albums.
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
36
39
To Bring You My Love en Let England Shake.
Mijn favoriete plaat van Pj harvey is “Is This Desire?”, maar waarschijnlijk baat het weinig om haar oude platen volledig te ontdekken, aangezien ze op RW vooral nummers uit haar jongste plaat van vorig jaar zal spelen. Dus mocht ik jou zijn start ik daarbij; haar laatste cd is niet zo moeilijk (wat ik persoonlijk een opluchting vind in vergelijking met haar werk ervoor), en is echt goed,
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.551
4.460
Iemand advies waar ik moet beginnen bij PJ Harvey luisteren? Ze is superdivers en ik heb geen idee. Graag niet meteen de "moeilijke" albums.
Screenshot_20231207_182112_Chrome.jpg
Dit eens ergens zien passeren. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen en heb gewoon in mijn playlist van RW heel veel verschillende nummers van haar gezet.
Ik merk dat de nummers van rid of me me het meest aanspreken.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Mijn favoriete plaat van Pj harvey is “Is This Desire?”, maar waarschijnlijk baat het weinig om haar oude platen volledig te ontdekken, aangezien ze op RW vooral nummers uit haar jongste plaat van vorig jaar zal spelen. Dus mocht ik jou zijn start ik daarbij; haar laatste cd is niet zo moeilijk (wat ik persoonlijk een opluchting vind in vergelijking met haar werk ervoor), en is echt goed,
Waarschijnlijk het merendeel nummers van 'I inside the old year dying' en op het eind nog wat ouder werk. De 3 genoemde albums zijn dan een mooie introductie.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Dank allen! Ik begin morgen in de auto maar eens met haar meest recente werk. Zeker gezien de beschrijving hierboven dat ze daarvan waarschijnlijk veel speelt.

Heb haar in 2016 overgeslagen omdat het me toen niet aansprak (was ook 21 toen, muzieksmaak veranderd met de tijd). Ik merk aan velen hier dat ze laaiend enthousiast zijn dus vandaar de vraag.

Erg benieuwd!

Overigens is zo'n guide altijd zowel welkom als overweldigend. Heb ik ook met King Gizzard, ik heb geen idee hoe ik aan die enorme discografie moet beginnen waar ieder album wel weer een ander subgenre omvat (maar dat is niet relevant voor discussie hier aangezien die niet op Werchter staan).
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Dank allen! Ik begin morgen in de auto maar eens met haar meest recente werk. Zeker gezien de beschrijving hierboven dat ze daarvan waarschijnlijk veel speelt.

Heb haar in 2016 overgeslagen omdat het me toen niet aansprak (was ook 21 toen, muzieksmaak veranderd met de tijd). Ik merk aan velen hier dat ze laaiend enthousiast zijn dus vandaar de vraag.

Erg benieuwd!

Overigens is zo'n guide altijd zowel welkom als overweldigend. Heb ik ook met King Gizzard, ik heb geen idee hoe ik aan die enorme discografie moet beginnen waar ieder album wel weer een ander subgenre omvat (maar dat is niet relevant voor discussie hier aangezien die niet op Werchter staan).
Kijk ook eens naar dit optreden, geeft een goed beeld wat je kunt verwachten.

 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
949
986
Tijdens haar laatste zaaltour speelde ze in elk geval haar laatste plaat integraal en vervolgens een tweede deel met oldies, waarbij de meesten uit To Bring You My Love kwamen.

Voor haar festivaltour verwacht ik niet dat ze hetzelfde zal doen, maar de meest efficiënte voorbereiding is waarschijnlijk toch om naar I Inside The Old Year Dying en To Bring You My Love te luisteren.

Haar meest toegankelijke, en één van haar beste, albums vind ik toch wel Stories From The City, Stories From the Sea, maar daar lijkt ze de laatste tijd echt niets meer uit te spelen.
Mijn absolute favoriet, en één van mijn top drie platen of all time, is Let England Shake. Meesterwerk dat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Ja, denk dat je, als je je wil voorbereiden op de festivalshows, vooral I Inside The Old Year Dying beter goed leert kennen.

Daar zal haar set voor het grootste deel and draaien, grote kans dat ze die ook integraal speelt.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
Last call in Werchter betekent iets anders dan bij Pukkelpop. Op 23 februari was er op de socials Werchter een last call voor tickets op vrijdag.
Maar nu meer dan twee weken later is die dag nog altijd niet uitverkocht en zijn er nog tickets beschikbaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.611
Last call in Werchter betekent iets anders dan bij Pukkelpop. Op 23 februari was er op de socials Werchter een last call voor tickets op vrijdag.
Maar nu meer dan twee weken later is die dag nog altijd niet uitverkocht en zijn er nog tickets beschikbaar.
Ja, dat zal vast niet lang meer duren maar toch: redelijke stretch over wat ze een last call vinden. Ik had verwacht dat daags na dat bericht die tickets er wel uit zouden liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

muskusosman

Playlistbediener
24 jan 2018
26
12
Last call in Werchter betekent iets anders dan bij Pukkelpop. Op 23 februari was er op de socials Werchter een last call voor tickets op vrijdag.
Maar nu meer dan twee weken later is die dag nog altijd niet uitverkocht en zijn er nog tickets beschikbaar.
Daar tegenover staat dan wel weer dat de Hive tickets binnen een uur na "last call"-aankondiging op waren
 

The Black

Campingartiest
27 feb 2015
69
57
IDLES had mij gisteren verbaasd in een slechte zin. Waar ze een paar jaar terug als een baksteen in je gezicht insloegen, leek de power weg en vervangen met doen alsof. Hielp ook niet dat hun oude werk ook nog eens langzamer dan op de plaat gespeeld werd, wellicht om het contrast met het rustiger werk dat werd gespeeld niet te groot te laten lijken. Treurig... Het optreden in Ancienne Belgique zal voor altijd in mijn hart blijven.
 
  • Thinking
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.169
10.496
IDLES had mij gisteren verbaasd in een slechte zin. Waar ze een paar jaar terug als een baksteen in je gezicht insloegen, leek de power weg en vervangen met doen alsof. Hielp ook niet dat hun oude werk ook nog eens langzamer dan op de plaat gespeeld werd, wellicht om het contrast met het rustiger werk dat werd gespeeld niet te groot te laten lijken. Treurig... Het optreden in Ancienne Belgique zal voor altijd in mijn hart blijven.
Ik ben er meer en meer van overtuigd dat ik dan op een andere plek op Werchter te vinden ben. De nummers spreken me ook weinig aan als ze voorbij komen in de playlist op een enkel oudje na. Op de een of andere manier is deze band voor mij echt geen match
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
505
571
IDLES had mij gisteren verbaasd in een slechte zin. Waar ze een paar jaar terug als een baksteen in je gezicht insloegen, leek de power weg en vervangen met doen alsof. Hielp ook niet dat hun oude werk ook nog eens langzamer dan op de plaat gespeeld werd, wellicht om het contrast met het rustiger werk dat werd gespeeld niet te groot te laten lijken. Treurig... Het optreden in Ancienne Belgique zal voor altijd in mijn hart blijven.
Ik vond IDLES gisteren geniaal! Ga ik zeker bij zijn in juli
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Als ik de clashfinder mag geloven, dan speelt scowl net voor Idles op de slope. Klinkt wel als erg lekkere hardcore. Kijk ik daarna wel of het uitblazen wordt in de apero of toch nog even Idles meepakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken