Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
689
475
Keane en Anouk zijn net met hoge posities aangekondigd voor Pinkpop, Keane zelfs als subheadliner. Lijkt mij dus ook op Werchter een hoge plaats te krijgen, allicht op de zondag?
Trouwens ook Pommelien Thijs is aangekondigd voor Pinkpop. Het kan dus écht zomaar gebeuren. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
De Pinkpop-vrijdag wordt rijkelijk aangevuld dankzij Pinkpop-veteranen Keane, de ijzerscherpe kawaii metal mix van Babymetal, snoeiende gitaren van Palaye Royale, de fluweelzachte stem van S10 en het gitaargeweld van Skindred. Daarnaast strijken Dagny, Fleddy Melculy, Mell VF en Pommelien Thijs die dag voor het eerst neer op onze festivalweide.

Op zaterdag keert Anouk terug om haar Pinkpop-record opnieuw te vestigen: dit wordt namelijk haar achtste tripje Landgraaf! Voor de verborgen parels uit het oeuvre van The Beatles moet je bij The Analogues zijn, maar als je liever losgaat in de moshpit ben je bij Corey Taylor of de heren van De Jeugd van Tegenwoordig aan het juiste adres. Ook Douwe Bob keert terug naar Landgraaf en ten slotte voegen Lottery Winners en het Groningse The Vices zich bij de Pinkpop-zaterdag.

The Interrupters hebben op zondag een ska-punk feestje voor je in petto. Ook TALK en YĪN YĪNvoegen zich die dag bij o.a. Ed Sheeran, Sam Smith, Hozier, Limp Bizkit en Greta van Fleet.
Hier wat nieuwe namen voor Pinkpop,

Keane was al wel een vaker genoemde naam ook voor Werchter. Na de vorige passage zeker wel weer welkom. Dan blijven er niet veel Main Stage plekken over. Corey Taylor staat er ook, maar vanwege Graspop onzeker, lijkt me van niet. ZO ook Babymetal.

The Vices, nog te onbekend en Nederlands, waardoor ze niet direct op werchter zullen staan meen ik. ALs die zich wat bewijzen op o.a. StuBru kan daar wel eens verandering in komen.

Verder niet veel verrassends, veelal opvulling voor de kleinere of vroegere plaatsen als ze op Werchter staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.610
Pommelien Thijs op Pinkpop zeg. Had geen idee dat die al wat bekendheid had in Nederland. Maar dan gaat RW niet achterblijven lijkt me.

Maar misschien is ze in België"e al "te groot" voor RW, in die zin dat het ook wat onnozel is om haar als pakweg opener van de main of Barn, gezien de massale vraag.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.827
Pommelien Thijs op Pinkpop zeg. Had geen idee dat die al wat bekendheid had in Nederland. Maar dan gaat RW niet achterblijven lijkt me.
Alle clubshows van haar tour dit jaar zijn uitverkocht in NL. In Maastricht zelfs op beide data. Weliswaar overal in de kleinere zalen, maar toch.
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Pommelien Thijs op Pinkpop zeg. Had geen idee dat die al wat bekendheid had in Nederland. Maar dan gaat RW niet achterblijven lijkt me.

Maar misschien is ze in België"e al "te groot" voor RW, in die zin dat het ook wat onnozel is om haar als pakweg opener van de main of Barn, gezien de massale vraag.
Mja, bekijk de rest van die affiche eens. RW staat daar gelukkig zeer ver vandaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en festirock

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.610
Mja, bekijk de rest van die affiche eens. RW staat daar gelukkig zeer ver vandaan.
Ja, eens hoor. Niet best in Landgraaf. Het enige wat we nog goed doen is Greta Van Fleet en Royal Blood niet tot subhead bombarderen zoals RW maar daarentegen staat wel een Keane belachelijk hoog. Dan toch nog liever die RW lineup sowieso.

Ik verwacht eigenlijk dat Pukkelpop de komende dagen en weken over beide lineups heen dendert, zowel qua headliners als in de breedte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Zijn alle Graspop namen automatisch definitief uitgesloten voor RW? Of geld dat vooral voor de grotere namen..?
Had eigenlijk nog wel een beetje hoop op Electric Callboy... die hebben nog een gaatje in hun tourschema tijdens Werchter.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Ja, eens hoor. Niet best in Landgraaf. Het enige wat we nog goed doen is Greta Van Fleet en Royal Blood niet tot subhead bombarderen zoals RW maar daarentegen staat wel een Keane belachelijk hoog. Dan toch nog liever die RW lineup sowieso.

Ik verwacht eigenlijk dat Pukkelpop de komende dagen en weken over beide lineups heen dendert, zowel qua headliners als in de breedte.
Die kans lijkt me voor mij persoonlijk zeer klein. Maar ze mogen me daar in Kiewit altijd verbazen.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
541
Van de nieuwe namen op Pinkpop lijken Palaye Royale en Skindred kandidaten voor een plekje op the Slope.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken