Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Je ontwijkt de vraag toch gewoon? Hij geeft een pakketje van 20 namen en jij noemt er één die het verschil zou kunnen maken. Zo kan ik 't ook.
Tja namen waarvan je niet weet dat ze touren noemen is gewoon moeilijk. Iets als een Tame Impala ofzo, van die grootte. Een grote indie naam staat er ook nog niet. Mad Cool moet nog 2 grote dagdragende headliners delen (plus nog wat kleinere), Glastonbury moet nog iets van zich laten horen, Roskilde moet er nog een hoop delen,... Het feit dat Blur nu ineens opduikt doet me toch hopen op verrassingen in het voorjaar.

Van de namen die touren: SZA, Massive Attack, LCD Soundsystem, Kali Uchis, The Smile, Pulp, Troye Sivan, Janelle Monae, Noname, Alvvays, Floating Points, Eefje De Visser, Ty Segall, Loyle Carner, Soulwax, Young Fathers, Benjamin Clementine, Sleaford Mods... En geen herhalingen uit 2022-23.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en wenteldave

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ik acht de kans heel klein dat ik dit jaar ga. Behalve als de volgende worp hier op lijkt:
Queens Of The Stone Age, Tyler The Creator, The Smile, Lorde, Pulp, The Gaslight Anthem, Soulwax, Loyle Carner, The Libertines, MGMT, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, Future Islands, Grandaddy, Dinosaur Jr, Maruja, Genesis Owusu, Sublime, Julien Baker, Ezra Collective, Geese, The Beths, Yard Act

Ik geloof ook écht niet dat dit de finale headliners zijn:
Lenny + Parkway Drive
Maneskin + Sum 41
Dua Lipa + Khruangbin
Foo Fighters + Royal Blood

Ik zie daar echt nog MINSTENS 2 anders namen komen, en eigenlijk zou ik andere jaren denken dat alle subs nog moeten volgen, maar zo optimistisch durf ik niet zijn :ROFLMAO: Wie zal het dan worden? QOTSA, The Smile, Kings Of Leon, Lorde, Tyler The Creator, Blur,...? ik roep maar wat, maar Mad Cool heeft ook nog wel wat hoge spots te vullen
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
137
126
Ik ben ook echt heel benieuwd naar wat we vandaag gaan krijgen.
Hopelijk toch nog enkele gevestigde waarden met daarbij nieuwe ontdekkingen zoals Turnstile voor mij '22.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Ik acht de kans heel klein dat ik dit jaar ga. Behalve als de volgende worp hier op lijkt:
Queens Of The Stone Age, Tyler The Creator, The Smile, Lorde, Pulp, The Gaslight Anthem, Soulwax, Loyle Carner, The Libertines, MGMT, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, Future Islands, Grandaddy, Dinosaur Jr, Maruja, Genesis Owusu, Sublime, Julien Baker, Ezra Collective, Geese, The Beths, Yard Act

Ik geloof ook écht niet dat dit de finale headliners zijn:
Lenny + Parkway Drive
Maneskin + Sum 41
Dua Lipa + Khruangbin
Foo Fighters + Royal Blood

Ik zie daar echt nog MINSTENS 2 anders namen komen, en eigenlijk zou ik andere jaren denken dat alle subs nog moeten volgen, maar zo optimistisch durf ik niet zijn :ROFLMAO: Wie zal het dan worden? QOTSA, The Smile, Kings Of Leon, Lorde, Tyler The Creator, Blur,...? ik roep maar wat, maar Mad Cool heeft ook nog wel wat hoge spots te vullen
Arcade Fire?
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
In het pre-covid tijdperk waren er volgende toppers op Werchter 2018
Dag 1: QUEENS OF THE STONE AGE en GORILLAZ op de main
Dag 2: LONDON GRAMMAR en THE KILLERS op de main en Arsenal op de club c
Dag 3: JACK WHITE en PEARL JAM op de main
Dag 4: NICK CAVE AND THE BAD SEEDS en ARCTIC MONKEYS op de main
Wat mij betreft zijn enkel PARKWAY DRIVE, DUA LIPA EN FOO FIGHTERS van de editie 2024 van hetzelfde kaliber.

Werchter 2017
Dag 1 IMAGINE DRAGONS, ARCADE FIRE en KINGS OF LEON OP DE MAIN, LORDE als subtopper en MURA MUSA
Dag 2 JAMES BLAKE en RADIOHEAD op de main, Charlotte De Witte (club c afsluiter) en Oscar and the Wolf (Barn)
Dag 3 SYSTEM OF A DAWN EN LINKIN PARK op de main
Dag 4 ALT J en de FOO FIGHTERS op de main
Er blijft toch een kwaliteitsverschil met de editie 2024 indien er geen topnamen bijkomen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Voor mij persoonlijk mogen Placebo, Arcade Fire, Parkway Drive, Massive Attack, Underworld, High Vis, Slowdive, IDLES, Pulp, LCD Soundsystem, Amyl and the Sniffers, The Gaslight Anthem ... wel aangekondigd worden de komende weken. Goed, met een vijftal hiervan zou ik al tevreden zijn :)

Heilung mogen we ook niet uit het oog verliezen omdat het perfect in de tour zou passen en ze voor nog geen enkel ander Belgisch festival aangekondigd zijn.

Tom Odell is onvermijdelijk.

En hopen dat we Sam Smith ontwijken.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
In het pre-covid tijdperk waren er volgende toppers op Werchter 2018
Dag 1: QUEENS OF THE STONE AGE en GORILLAZ op de main
Dag 2: LONDON GRAMMAR en THE KILLERS op de main en Arsenal op de club c
Dag 3: JACK WHITE en PEARL JAM op de main
Dag 4: NICK CAVE AND THE BAD SEEDS en ARCTIC MONKEYS op de main
Wat mij betreft zijn enkel PARKWAY DRIVE, DUA LIPA EN FOO FIGHTERS van de editie 2024 van hetzelfde kaliber.

Werchter 2017
Dag 1 IMAGINE DRAGONS, ARCADE FIRE en KINGS OF LEON OP DE MAIN, LORDE als subtopper en MURA MUSA
Dag 2 JAMES BLAKE en RADIOHEAD op de main, Charlotte De Witte (club c afsluiter) en Oscar and the Wolf (Barn)
Dag 3 SYSTEM OF A DAWN EN LINKIN PARK op de main
Dag 4 ALT J en de FOO FIGHTERS op de main
Er blijft toch een kwaliteitsverschil met de editie 2024 indien er geen topnamen bijkomen.


Als het aanbod er niet is, dan is het aanbod er niet hé. Helaas moet een festival het doen met de namen die beschikbaar zijn én die ook zelf willen. 2024 is nu eenmaal een moeilijk jaar qua grote headliners.
 

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Ik acht de kans heel klein dat ik dit jaar ga. Behalve als de volgende worp hier op lijkt:
Queens Of The Stone Age, Tyler The Creator, The Smile, Lorde, Pulp, The Gaslight Anthem, Soulwax, Loyle Carner, The Libertines, MGMT, Ty Segall, Unknown Mortal Orchestra, Future Islands, Grandaddy, Dinosaur Jr, Maruja, Genesis Owusu, Sublime, Julien Baker, Ezra Collective, Geese, The Beths, Yard Act

Ik geloof ook écht niet dat dit de finale headliners zijn:
Lenny + Parkway Drive
Maneskin + Sum 41
Dua Lipa + Khruangbin
Foo Fighters + Royal Blood

Ik zie daar echt nog MINSTENS 2 anders namen komen, en eigenlijk zou ik andere jaren denken dat alle subs nog moeten volgen, maar zo optimistisch durf ik niet zijn :ROFLMAO: Wie zal het dan worden? QOTSA, The Smile, Kings Of Leon, Lorde, Tyler The Creator, Blur,...? ik roep maar wat, maar Mad Cool heeft ook nog wel wat hoge spots te vullen
Dat Mad Cool nog spots te vullen heeft geeft het meeste hoop vind ik, normaal zijn de lineups van Mad Cool en die van Werchter behoorlijk evenwaardig
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Dat Mad Cool nog spots te vullen heeft geeft het meeste hoop vind ik, normaal zijn de lineups van Mad Cool en die van Werchter behoorlijk evenwaardig
Sterker nog: 2 van hun 4 grootste headliners zijn nog niet bekend. Als het goed is, moeten daar nog 2 namen van het kaliber Peal Jam/Dua Lipa bij. Als ze niet beginnen goochelen met slots tenminste.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Sterker nog: 2 van hun 4 grootste headliners zijn nog niet bekend. Als het goed is, moeten daar nog 2 namen van het kaliber Peal Jam/Dua Lipa bij. Als ze niet beginnen goochelen met slots tenminste.
Goh ja, dat zeggen ze elk jaar hè. Die goochelen met die lege spots. Iedereen verwacht het ultieme, en jah… vervolg weet je zelf ook wel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Goh ja, dat zeggen ze elk jaar hè. Die goochelen met die lege spots. Iedereen verwacht het ultieme, en jah… vervolg weet je zelf ook wel.
Ja I know. Kan alleen maar tegenvallen. Wie weet wordt het toch een Maneskin ofzo, maar deze keer spreken we ook echt over de 2 dagdragende headliners, niet alleen wat gaten uit het bovenste rijtje zoals vorige jaren.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Als het aanbod er niet is, dan is het aanbod er niet hé. Helaas moet een festival het doen met de namen die beschikbaar zijn én die ook zelf willen. 2024 is nu eenmaal een moeilijk jaar qua grote headliners.
Even gecheckt en zowel ARCADE FIRE, PEARL JAM, WAR AGAINST DRUGS, QUEENS OF THE STONE AGE, THE KILLERS EN JAMES BLAKE hebben in juli 2024 een tour in Europa (the killers enkel in het VK, ARCADE FIRE EN PEARL JAM spelen enkele dagen na Werchter op NOS Alive (PORTUGAL).
Er was dus voldoende aanbod maar Werchter heeft de boot gemist. Ook Florence and the Machine hadden ze evt. kunnen optrommelen om de annulatie van Pukkelpop 2023 (ook Live Nation) goed te maken.
 
  • Thinking
  • Haha
Waarderingen: bicky en Bwoite

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Even gecheckt en zowel ARCADE FIRE, PEARL JAM, WAR AGAINST DRUGS, QUEENS OF THE STONE AGE, THE KILLERS EN JAMES BLAKE hebben in juli 2024 een tour in Europa (the killers enkel in het VK, ARCADE FIRE EN PEARL JAM spelen enkele dagen na Werchter op NOS Alive (PORTUGAL).
Er was dus voldoende aanbod maar Werchter heeft de boot gemist. Ook Florence and the Machine hadden ze evt. kunnen optrommelen om de annulatie van Pukkelpop 2023 (ook Live Nation) goed te maken.
Haha oke, misschien even Herman bellen en is zeggen. Al een geluk hebben die allemaal data dichtbij staan in juli.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken