Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Dat heeft dan toch vooral met persoonlijke smaak te maken?

Ik begrijp dat je Maneskin niet goed vindt, maar als je zowel dEUS als Maneskin wil zien, dan...
Had het niet over smaak, enkel over het feit dat de grootste naam van de Barn samen zetten met de grootste naam van de Main alles zal oplossen. Had Fred Again tijdens Muse gestaan, of Editors tijdens RHCP, of Iggy Pop tijdens Stromae, dan was er geen probleem geweest dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
75
43
Had het niet over smaal, enkel over het feit dat de grootste naam van de Barn samen zetten met de grootste naam van de Main alles zal oplossen. Had Fred Again tijdens Muse gestaan, of Editors tijdens RHCP, of Iggy Pop tijdens Stromae, dan was er geen probleem geweest dit jaar.
Op deze manier was ik niet gegaan denk ik. Als je de helft van de grootste artiesten niet kan zien om het maar niet te druk te krijgen hoeft het van mij niet. Een clash is niet erg maar de 2 grootste acts tegelijk laten optreden is gewoonweg krankzinnig.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Eigenlijk zijn er 3 oplossingen voor rode kruizen bij de laatste act in de Barn:
- grotere subhead op Main (mijn voorkeur)
- Barnhead gelijk met afsluiter op Main
- kleinere Barnhead

Benieuwd wat het gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest en wesvs

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Eigenlijk zijn er 3 oplossingen voor rode kruizen bij de laatste act in de Barn:
- grotere subhead op Main (mijn voorkeur)
- Barnhead gelijk met afsluiter op Main
- kleinere Barnhead

Benieuwd wat het gaat worden.
En diversiteit in genre tussen barnhead en main.. ik heb dit jaar voor QOTSA gekozen ipv Rosalia.. dit soort uitersten gelijktijdig recht tegenover elkaar helpt om te kiezen.. ipv dat mensen denk ik ga ff in de barn kijken en kwartier voor einde ga ik naar de main voor de afsluiter daar..
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.435
Op deze manier was ik niet gegaan denk ik. Als je de helft van de grootste artiesten niet kan zien om het maar niet te druk te krijgen hoeft het van mij niet. Een clash is niet erg maar de 2 grootste acts tegelijk laten optreden is gewoonweg krankzinnig.
Zo gaat het op elk festival. Grote namen spelen ´s avonds en dan krijg je daartussen overlap.
Of je krijgt minder grote namen in de barn en dan kan je de grootste namen zien op de main, terwijl er in de tenten kleinere namen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en wesvs

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
140
164
Zo gaat het op elk festival. Grote namen spelen ´s avonds en dan krijg je daartussen overlap.
Of je krijgt minder grote namen in de barn en dan kan je de grootste namen zien op de main, terwijl er in de tenten kleinere namen staan.
Het beroepsrisico van de festivalganger die naar festival met meer dan 2 podia gaat..

Je leert keuzes te maken, misschien mooie basis voor wat dilemmas.. hoe maken jullie keuze;
- Barn of the main
- nieuwe band zien of major band voor >3e keer zien
- het laatste nummer mee pikken of voor einde de tent uit op naar volgende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nxs_

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Eigenlijk zijn er 3 oplossingen voor rode kruizen bij de laatste act in de Barn:
- grotere subhead op Main (mijn voorkeur)
- Barnhead gelijk met afsluiter op Main
- kleinere Barnhead

Benieuwd wat het gaat worden.
Of een open tent, zoals veel andere festivals hebben.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.159
1.600
Dat met die open tent is hier al even vaak de revue gepasseerd als de Pommelien discussie he boys.

De afgesloten Barn is nou eenmaal het verhaal dat Rock Werchter wil presenteren. Het is een unieke indoor locatie op een festival met een capaciteit die groter ligt dan het Sportpaleis, die het beste in artiesten naar boven kan brengen.

Een open tent zou trouwens effectief voor soundbleed zorgen (De beats van Fred waren bvb nu al duidelijk te horen tijdens Oscar and the Wolf),


Het is ontzettend zuur om die Barn niet in te kunnen komen, en ik heb ook gevloekt toen ik aan een gesloten poort stond voor CDW, maar de magie van een Sigur Ros of een Editors of in 2022 een Alt-J of Phoebe Bridgers ga je van zijn leven niet in een ouderwetse tentmarquee krijgen.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Een open tent zou trouwens effectief voor soundbleed zorgen (De beats van Fred waren bvb nu al duidelijk te horen tijdens Oscar and the Wolf),
Dat had vooral te maken met het scherm dat tussen de Barn en Klub C is geplaatst. Het geluid vanuit de Barn is buiten nauwelijks hoorbaar.
Verder helemaal eens: de Barn heeft een unieke sfeer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Op deze manier was ik niet gegaan denk ik. Als je de helft van de grootste artiesten niet kan zien om het maar niet te druk te krijgen hoeft het van mij niet. Een clash is niet erg maar de 2 grootste acts tegelijk laten optreden is gewoonweg krankzinnig.
Krankzinnig? Dat is gewoon het gevolg van een goede lineup hebben. Ik vond de clash tussen Rosalia en QOTSA ook klote, wou ze beide heel graag zien, maar uiteindelijk toch voluit voor de eerste gegaan (en de andere in een zaal gezien). Festivals is nu eenmaal keuzes maken, ook bij de grote namen.

Vind het veel frustrerender dat je meer dan een half uur moet koekeloeren in een Barn om überhaupt een naam te kunnen zien.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Even over sum41, die staan op jera on air onder dropkick murphys en op download ook pas in de 3e rij namen. Dus lijkt me niet dat ze dan op rock werchter ineens veel groter zijn en sub worden toch? Op Jera zijn ze misschien sub, maar dan dus onder dropkick en das echt wel een flink kleiner festival.
Dus lijkt me dat daar sws nog wel wat bijkomt
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

WanWalrus

Playlistbediener
2 nov 2023
36
50
Even over sum41, die staan op jera on air onder dropkick murphys en op download ook pas in de 3e rij namen. Dus lijkt me niet dat ze dan op rock werchter ineens veel groter zijn en sub worden toch? Op Jera zijn ze misschien sub, maar dan dus onder dropkick en das echt wel een flink kleiner festival.
Dus lijkt me dat daar sws nog wel wat bijkomt
Ik zou ook denken dat als er ergens nog een naam van behoorlijk grootte bijkomt dit waarschijnlijk de vrijdag zal zijn
 

bronco

Playlistbediener
8 dec 2023
11
7
Is Evanescence ook geen mogelijke kanshebber, staan in het weekend van 14 en 15 juni respectievelijk in Spanje en Portugal. In dezelfde week staan ze dan ook nog in Milaan, dus 3 data in het midden van juni in Europa, daar zouden er toch nog enkele bij moeten komen?
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Pommelien zit bij CNR/ONE: ‘Het grootste artiesten aanbod in Vlaanderen voor familie, kids&jeugd events’ die samenwerken met Studio 100 en Ketnet.

Dus we gaan dit vooral terugzien op de “familiedagen” van festivals. Als Werchter deze deur openzet, dan kunnen ze evengoed een Regi, Camille, de Ketnetband, Kaatje Muziek en Like Me ook op de affiche zetten.
Pommelien zit met haar solowerk bij Sony Music en die hebben toch ook wel andere plannen. Dat verklaart o.a. waarom ze op ESNS staat.
Het feit dat ONE (de boekingstak van CNR, solo zit ze niet onder het platenlabel CNR) haar nog aanbiedt is omdat ze een deal hadden toen ze vooral nog samen met #likeme, Regi, Jaap optrad. Bon, laat ons zeggen dat het gecompliceerd is.

Offtopic: Studio 100 werkt niet echt samen met CNR/ONE, die brengen hun eigen muziek uit en doen zelf de meeste boekingen.

Just is just :geek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Misschien ook een beter beleid met het laten vertrekken van alle bezoekers zodat mensen niet 2 optredens gaan wachten om vervolgens bij een artiest voor de main in de barn al rode kruizen te hebben.
Dus als je 2 shows in de barn wil zien moet je eerst buiten om dan weer te gaan aanschuiven achter een hele bende? Werkt toch nooit.
De Barn zal altijd afgesloten worden, mss moet er gewoon niet zo n gedoe van gemaakt worden. Het is een luxeprobleem. Of je moet terug naar een 2e podium zoals vroeger. Dan toch liever de Barn. Als je niet binnen raakt nog een heel weekend mooie bands te zien
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken