Rock Werchter 2024

Bixler

Playlistbediener
6 dec 2023
12
28
Ik wil gerust geloven dat het live tegenvalt, maar toch zou ik ze ook wel eens kans willen geven, al zit Werchter er dit jaar niet in jammer genoeg.

Zou dit een voorbode kunnen zijn voor meer namen vandaag (en een te vroege aankondiging door GvF zelf)?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Verkopen Vorst Nationaal en Ziggo Dome uit, dus ja, zullen sowieso hoog staan.
Maar we zijn het er toch over eens dat een potentiële Lenny + GVR co-head constructie veel maar dan ook veel te mager is voor die donderdag he? Dat is een dag die Paul McCartney niet eens kon uitverkopen in het verleden, of de constructie Lorde + Prophets of Rage + Imagine Dragons + Arcade Fire + Kings of Leon.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Maar we zijn het er toch over eens dat een potentiële Lenny + GVR co-head constructie veel maar dan ook veel te mager is voor die donderdag he? Dat is een dag die Paul McCartney niet eens kon uitverkopen in het verleden, of de constructie Lorde + Prophets of Rage + Imagine Dragons + Arcade Fire + Kings of Leon.
Ja dat zeker wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Soit: hopelijk snel een pakketje dan. Met daar dan ten minste de co-head voor donderdag bij.

Floating Points wel een erg fijne naam voor de KlubC!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179
Ik ben jaloers op jouw enthousiasme over alles, Everyknight. :)
Niet over alles hoor, heb hier geen enthousiaste reacties gegeven op bv. Foo Fighters of Dua Lipa haha.

Maar goed, wat ik al typte, Greta Van Fleet, Maneskin, Avril Lavigne: nog nooit gezien. Lenny Kravitz: nog maar één keer gezien.

Roisin Murphy, Michael Kiwanuka, Snow Patrol is echt heel lang geleden, een jaar of 10 moet dat zijn.

Maar eerlijk, ik moet mijn enthousiasme ook wel bij elkaar zoeken soms, Lenny Kravitz is de headliner waar ik het meest naar uitkijk, zegt al iets he :)

Daarom dat ik ook al eerder aangaf dat de tentnamen heel belangrijk gaan worden voor mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en mattman

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Maar we zijn het er toch over eens dat een potentiële Lenny + GVR co-head constructie veel maar dan ook veel te mager is voor die donderdag he? Dat is een dag die Paul McCartney niet eens kon uitverkopen in het verleden, of de constructie Lorde + Prophets of Rage + Imagine Dragons + Arcade Fire + Kings of Leon.
Op donderdag heeft RW een Barnhead nodig die genoeg dagpubliek trekt om de Barn te vullen. Dat zou dan echt iets afwijkends moeten zijn t.o.v. de oude en minder oude rockers op Main. Zoiets als Rosalia dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Op Pinkpop staat GVF als vijfde op de affiche. Lijkt me dus niet dat ze een co-headlinerspot zullen eisen op Werchter.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Mood vandaag:
88eohp.jpg


Ach ja, het is wat het is en het lig in de lijn der verwachting. Hopen op een leuk alternatief dan maar!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Maar we zijn het er toch over eens dat een potentiële Lenny + GVR co-head constructie veel maar dan ook veel te mager is voor die donderdag he? Dat is een dag die Paul McCartney niet eens kon uitverkopen in het verleden, of de constructie Lorde + Prophets of Rage + Imagine Dragons + Arcade Fire + Kings of Leon.
Absoluut te mager, 100% mee eens. Maar ik zou zeggen geef GVF een eerlijke kans.

Ze zouden nooit zoveel kritiek hebben gehad als ze niet door omstandigheden zo hoog stonden vorige keer. En dan was het geluid ook slecht blijkbaar. Ik zag ze 1 keer live ik de Lotto arena en dat was gewoon goed. Niet legendarisch, maar wel goed.

Hebben ze veel show bij? Ja. Maar is er een wet die zegt dat je niet meer over the top 70’s rock mag brengen? Het zijn gewoon echt goede muzikanten en ze zijn al 2 platen afgestapt van de pure led zeppelin sound.

Dat je zijn ste vervelend vindt kan ik absoluut snappen, maar ze hebben echt wel wat fijne nummers intussen. The age of man, age of machine, weight of dreams,…
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
313
262
Zo zonde van GVF. Vorige maand gezien in Amsterdam, echt een slaapverwekkend concert en hoef ze ook niet meer live te zien.. Daarentegen nog wel hele goede herinneringen aan het concert op Madcool '19, wat een energie was dat en echt een top setlist.

Weet alleen niet waar de afkeer hier vandaan komt, obv hun latere werk of GVF compleet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Gooi daar nog Greta Van Fleet bij als sub, en je hebt hier 100 extra pagina's discussie over die donderdag.
Gaat nog sneller uitkomen dan ik dacht 🙃

Nee maar, ga ervan uit dat GVF - Lenny - Pearl Jam het plan was. En dan was dat gewoon een sterke donderdag voor gitaarliefhebbers.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Gaat nog sneller uitkomen dan ik dacht 🙃

Nee maar, ga ervan uit dat GVF - Lenny - Pearl Jam het plan was. En dan was dat gewoon een sterke donderdag voor gitaarliefhebbers.
De vraag is: wat is nu het plan dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken