Rock Werchter 2024

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Heeft GVF ondertussen al een eigen geluid gevonden, of klinken ze nog steeds als een Led Zep tribute band die je van Wish.com hebt besteld?
Als je de moeite had gedaan om mijn comment te lezen had je gezien dat ze al lang zijn afgestapt van de led zep sound.

Er is nochtans zo weinig fake led zeppelin tegenwoordig dat ik het verfrissend vind om een led zep van wish te zien.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Overdrijven is ook een kunst
Dat lees ik hier regelmatig, maar ik houd mij nog in.
Heeft er misschien ook mee te maken dat je kieskeuriger en kritischer wordt naarmate je meer concerten gezien hebt (en ouder wordt).
Als 16-jarige vond ik alles fantastisch, omdat ik niet beter wist.

Vrienden van mij zijn daarna in november, datzelfde jaar, ook in de Lotto Arena gaan kijken. Hadden dezelfde bemerkingen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.198
10.581
Er is nochtans zo weinig fake led zeppelin tegenwoordig dat ik het verfrissend vind om een led zep van wish te zien.
Ik vind dit een mooie en toepasselijke zin. Je kunt bijna redeneren dat Led Zeppelin het slechtste is wat de bluesrock kon overkomen. Elke band wordt ermee vergeleken en vervolgens kapot gemaakt omdat ze LZ kopiëren. Ik kan live enorm genieten van een goede bluesrock band, ook als ze helemaal niks vernieuwends doen. Gewoon lekker rocken met een solo, goede stem en bij voorkeur ook een hammond orgel.

En ik heb ook het idee dat de meeste mensen de band neerhalen op 1 show best wat jaren geleden toen het nog jonge honden waren. We zijn nu best wat jaartjes verder. Laten we ze gewoon nog eens een kans geven.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Ik vind dit een mooie en toepasselijke zin. Je kunt bijna redeneren dat Led Zeppelin het slechtste is wat de bluesrock kon overkomen. Elke band wordt ermee vergeleken en vervolgens kapot gemaakt omdat ze LZ kopiëren. Ik kan live enorm genieten van een goede bluesrock band, ook als ze helemaal niks vernieuwends doen. Gewoon lekker rocken met een solo, goede stem en bij voorkeur ook een hammond orgel.

En ik heb ook het idee dat de meeste mensen de band neerhalen op 1 show best wat jaren geleden toen het nog jonge honden waren. We zijn nu best wat jaartjes verder. Laten we ze gewoon nog eens een kans geven.
Een probleem met GVF was toch vooral dat hun entourage in 2019 de jackpot vroeg, wetende dat RW nog een act zocht voor onder Muse te spelen, en ze er los voor gegaan zijn. En het toch wat tegensloeg.
In 2022 stonden ze in principe, voor cancel qotsa, op hun correcte spot vond ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Greta van Fleet, het zijn echt prima muzikanten. Al lijkt het wel of ze Led Zeppelin een beetje na-apen en ik vind zelf de hoeveelheid lange gitaarsolo's tijdens hun shows een beetje overdreven, maar nee een slechte band kan ik het echt niet noemen.

Er is niks mis met Led Zeppelin en ook niet met het feit om die sound te imiteren.
Maar daar gaat het niet over, maar wel over het geklungel, de ego's die in hun set verwikkeld zaten en de verschrikkelijk slechte geluidsmix.
Ook dat laatste was een statement trouwens: elk instrument zoveel mogelijk naar voren mixen als het aan bod kwam, om zogezegd te tonen hoe goed ze wel niet waren.
En een bas die helemaal door trilde waar ze bij Tomorrowland jaloers zouden op zijn.

Nee, deze band staat op de zwarte lijst.
En veel moed aan diegenen die er voor kiezen om hen toch te zien.
En als je voor een clash komt te staan, weet dan dat er eigenlijk geen clash is en je sowieso beter kiest voor de andere keuze.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken