Rock Werchter 2024

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Euhm… laten we het erop houden dat de data duidelijk waren. Verkoop was al even bezig voor er nog maar sprake was van Corona.

Normaal heeft een headliner een bepaalde impact op de verkoop. Kan je makkelijk afleiden uit cijfers op korte termijn. Dat was er nu niet. Zelfs een Prodigy in 2015 had dat wel.
En als je Kendrick op LA zag, kan je helaas enkel maar zelfde vaststellen.
Met The Strokes waren ze natuurlijk gewoon 10-15 jaar te laat. Dat er geen sub bekend was, zal ook niet geholpen hebben. En de andere namen op die vrijdag toen waren ook om te huilen. De omstandigheden zaten echt niet mee voor die vrijdag toen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Is toch zuiver persoonlijk?
Ik vind Maneskin totaal niet goed. Maar ik vind het zot hoeveel hits die al hebben.
Hits ok. Maar een headlineshow van anderhalf uur? Betwijfel het. Wat ik er van zag op pinkpop is toch eerder een mooie vooravondband.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik vind het gewoon jammer dat Maneskin Rock Werchter headliner is voordat bands als Bring me the Horizon en Ghost die kans krijgen, toch bands die er met veel werk en goeie albums naartoe aan het groeien zijn. Het voelt aan alsof het voor Maneskin gewoon in de schoot geworpen wordt en dat dat niet op basis van hun muziek alleen is.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
313
241
Hopen op een leuke co-headliner en programma in de tenten, maar zeker niet onverdiend obv huidige populariteit.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
482
Ik vind het gewoon jammer dat Maneskin Rock Werchter headliner is voordat bands als Bring me the Horizon en Ghost die kans krijgen, toch bands die er met veel werk en goeie albums naartoe aan het groeien zijn. Het voelt aan alsof het voor Maneskin gewoon in de schoot geworpen wordt en dat dat niet op basis van hun muziek alleen is.
Graspop moet hun affiche natuurlijk ook gevuld krijgen. Ghost zou best nog op de Maneskin-dag kunnen staan hoor, maar is qua populariteit écht in geen verste verte te vergelijken met wat Maneskin aan kaarten zal schuiven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
106
80
Ik vind het gewoon jammer dat Maneskin Rock Werchter headliner is voordat bands als Bring me the Horizon en Ghost die kans krijgen, toch bands die er met veel werk en goeie albums naartoe aan het groeien zijn. Het voelt aan alsof het voor Maneskin gewoon in de schoot geworpen wordt en dat dat niet op basis van hun muziek alleen is.
Fanbase van Maneskin is wel veel groter dan bv. BMTH of Ghost, door de hogere toegankelijkheid. BMTH zal wellicht ook nooit de status op een RW hebben als Maneskin nu. Ghost zal er ooit wel van komen, hoop ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Met The Strokes waren ze natuurlijk gewoon 10-15 jaar te laat. Dat er geen sub bekend was, zal ook niet geholpen hebben. En de andere namen op die vrijdag toen waren ook om te huilen. De omstandigheden zaten echt niet mee voor die vrijdag toen.
Goh ja, iedereen blijft maar die argumenten van omkadering dag boven halen. Feit is dat een normale headliner een bepaald aantal dagkaarten verkoopt. Maar dat sloeg bij Strokes enorm tegen.
Zag je ook bij BKS trouwens.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.107
938
Dus geen enkele co-constructie dit jaar? (als Pearl Jam inderdaad die donderdag blijkt te zijn)
dat zegt die toch helemaal niet?

gewoon dat er nog een sub bijkomt op maneskin dag maar geen 4 times sportpaleis uitverkopende naam verwachten op die dag nog
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Goh ja, iedereen blijft maar die argumenten van omkadering dag boven halen. Feit is dat een normale headliner een bepaald aantal dagkaarten verkoopt. Maar dat sloeg bij Strokes enorm tegen.
Zag je ook bij BKS trouwens.
En ik heb ze nu twee keer gezien the strokes, ze zijn ook gewoonweg niet headliner meer waardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Metallica twee weken voor Werchter op een festival Noorwegen.

Nou - laat dat toch liever niet komen. Al zal het wel PJ worden.
 

Warme Gladiator

Playlistbediener
27 sep 2023
16
36
Met The Strokes waren ze natuurlijk gewoon 10-15 jaar te laat. Dat er geen sub bekend was, zal ook niet geholpen hebben. En de andere namen op die vrijdag toen waren ook om te huilen. De omstandigheden zaten echt niet mee voor die vrijdag toen.
Wonnen in 2021 nog een Grammy voor beste Rock album, dus 'te laat' zal wel meevallen. Die slechte kaartverkoop had met covid te maken ben ik van overtuigd.
 
  • Haha
Waarderingen: RubenFrusciante

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
513
574
Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat het intro van SUPERMODEL sprekend lijkt op dat van Smells Like Teen Spirit
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
dat zegt die toch helemaal niet?

gewoon dat er nog een sub bijkomt op maneskin dag maar geen 4 times sportpaleis uitverkopende naam verwachten op die dag nog
Dat is weer te ver nadenken.

Als Maneskin hoogstens een grote sub krijgt, gaat dat al geen co-constructie zijn.
Foo Fighters, Pearl Jam(?) en Dua Lipa zijn te groot om in een co-constructie te staan lijkt me.

Of kijk ik iets over het hoofd?
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Goh ja, iedereen blijft maar die argumenten van omkadering dag boven halen. Feit is dat een normale headliner een bepaald aantal dagkaarten verkoopt. Maar dat sloeg bij Strokes enorm tegen.
Zag je ook bij BKS trouwens.
Snap ik wel hoor. En dat ze absoluut headliner wilden zijn, dat was zoals gezegd 10-15 jaar te laat. Maar zet er een KOL bij ( zoals bij Arcade fire of Blur) en dan zou het toch moeten meevallen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken