Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Toch zijn die beide verkopen lastig te vergelijken met andere jaren. Het was al heel snel onduidelijk of het festival zou doorgaan door Corona, en ik denk dat veel jonge mensen geen zin hadden om 100+ euro uit te geven voor een festival dat waarschijnlijk geannuleerd wordt. Ik had ook nog geen tickets voor de Kendrick dag, terwijl ik wel van plan was te gaan.
Euhmā¦ laten we het erop houden dat de data duidelijk waren. Verkoop was al even bezig voor er nog maar sprake was van Corona.
Normaal heeft een headliner een bepaalde impact op de verkoop. Kan je makkelijk afleiden uit cijfers op korte termijn. Dat was er nu niet. Zelfs een Prodigy in 2015 had dat wel.
En als je Kendrick op LA zag, kan je helaas enkel maar zelfde vaststellen.
Voor de traditionele Werchterganger gaat dit wel even slikken zijn. Maar dat is goed, mocht ook wel is.
De magere verkoop bij Kendrick en Strokes ligt nog op mijn maag, dat de conservatieve bezoeker dat niet kon smaken.
Dit jaar had ik niet heel veel zin in RHCP en kwam er uiteindelijk voordien alsnog een zware clash tussen Editors en Liam Gallagher. En RHCP was daarna ook nog prima voor een tijdje.
Heb ze bij de vorige doorkomst gezien en heb best genoten van de show. Prima bluesrock nummertjes en durven met pit en plezier te spelen. Vooral niet te serieus nemen of er te zuur naar kijken en je hebt een prima rockband.
Goh, ja en nee. Ik zet ze alledrie regelmatig op en draai IDLES momenteel grijs. Kan dus best allemaal in je kraam passen.
Maar qua fans denk ik toch dat er wat verschil in zit.
Ik stond dit jaar relatief vooraan bij Yungblud op Pukkelpop, en toen die om een mosh pit vroeg zag ik de blinde paniek in de ogen van een groot deel van de Billie Eilish fans daarā¦
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan het MĆ„neskin publiek een IDLES mosh pitje beter verdragen dan dat van Dua Lipa.
Was niet als uitval bedoeld hoor . Wel frappant hoe ver onze discussies hier verwijderd staan van de reacties op sociale media. Waar het, tegen verwachting eerlijk gezegd, vrijwel positief aan het uitdraaien is.
Maneskin vind ik een goeie booking met veel potentieel en zullen flink wat mensen aanspreken. Al zie ik ze niet direct een setlist van 1u30 a 2u bij elkaar krijgen. Daarvoor vind ik ze nog wat te groen.
Mogelijke oplossing. Qotsa is dagafsluiter... zo groeien die mannen door naar grootste band van de dag en heeft maneskin hun rol als headliner die ze tegenwoordig op elk festival krijgen.
Qotsa graspop of werchter of toch maar pukkelpop. Dat wordt de vraag van de komende weken...
Ik begrijp het wel, Maneskin als headliner. Verkopen ze meer kaarten mee dan pakweg een Kings of Leon.
Maar voor mij nu al de 3e naam die me niet veel doet. Toch maar even wachten op de andere lineups denk ik.
Hier past geen mildheid...Maneskin is fucking erger als Army of Lovers! Die mochten ook eens een jaartje komen..om 14u ofz...nu headlined zo'n band...de wereld is om zeep
Als je naar de afgelopen weet ik veel hoe veel edities kijkt zit er elk jaar wel een headliner waar ik wat minder in geĆÆnteresseerd was. Maneskin stond ook niet bovenaan in mijn wensenlijstje maar met een goed dagprogramma gaat dit echt wel verkopen. Naast dat het gewoon simpelweg ook een betere boeking is dan bijvoorbeeld vorig jaar de peppers op herhaling
Euhmā¦ laten we het erop houden dat de data duidelijk waren. Verkoop was al even bezig voor er nog maar sprake was van Corona.
Normaal heeft een headliner een bepaalde impact op de verkoop. Kan je makkelijk afleiden uit cijfers op korte termijn. Dat was er nu niet. Zelfs een Prodigy in 2015 had dat wel.
En als je Kendrick op LA zag, kan je helaas enkel maar zelfde vaststellen.
Heb je hier voorbeelden van van toppers de laatste jaren?
Kzou denken dat een grote impact hebben gehad:
Paul mccartney 2016
Foo Fighters 2015/ 2017
System of a down 2017
Arctic Monkeys 2018
The cure 2019
Pearl Jam 2018/2022