Rock Werchter 2024

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
309
405
Het is allemaal bijna niet bij te houden over wat er wel en niet gaat komen incl. alle reacties hier o_O.

Ik had Maneskin verwacht als afsluiter op bijvoorbeeld Paaspop / Dauwpop / Vestrock / Zwarte Cross, maar daar zijn ze schijnbaar al te groot voor. Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind iets nieuws, echter gisteren de moeite genomen hun albums te luisteren. Nou dan zakt dat enthousiasme wel weg, het is allemaal flinterdun met 2 a 3 nummer ok nummers en de rest opvulling.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.664
7.421
Vind de headliners tot nu toe eigenlijk wel prima. Drie op drie voor acts die ik wel zou willen zien de mainstage afsluiten, het is al enkele jaren héél anders geweest met 1 à 2 op 8....

Het kan nog eindigen bij 3 op 8! (Al is dat natuurlijk al een vooruitgang ten opzichte van die 1 à 2)
 
  • Haha
Waarderingen: Yannick

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
305
234
Het is net dat hele 'leuk, eindelijk eens een nieuwe headliner!' dat me afschrikt, want Werchter kennende zijn we de komende jaren dan vertrokken voor vier headlineshows, tenzij hun hopeloze frontman een overdosis doet of iemand aanrandt (wat de komende maanden altijd nog zou kunnen, natuurlijk).
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
481
Waarom? Een rockband als IDLES staat toch even ver weg van Maneskin als van Dua Lipa?

IDLES stond vorige keer voor Bazart, dus ik zie niet in waarom ze nu niet weer voor iets totaal anders zouden kunnen staan. Maar gezien ze die Lotto Arena maar niet vol krijgen gaan ze vast niet net voor de headliner staan lijkt mij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Het is net dat hele 'leuk, eindelijk eens een nieuwe headliner!' dat me afschrikt, want Werchter kennende zijn we de komende jaren dan vertrokken voor vier headlineshows, tenzij hun hopeloze frontman een overdosis doet of iemand aanrandt (wat de komende maanden altijd nog zou kunnen, natuurlijk).
Denk dat die wel eens zouden uitgroeien tot een stadionband op termijn tbh, en dan ben je er ook vanaf.
 
  • Haha
Waarderingen: fredje

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Ik zei al; prima, ik word er niet warm of koud van. Maar ik hoop wel dat Pearl Jam de 4e naam wordt. Dan staat er wat mij betreft een heeeeel brede headconstructie.

Maneskin, daar put ik nog hoop uit dat ze niet alleen staan. Net als Kings of Leon-Blur, Tool-The Cure, The War on Drugs-Pearl Jam, genoeg grote namen om nog naast ze te zetten. AL denk ik wel dat Maneskin zelf heel wat dagkaarten schuiven
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.914
6.145
Grappig dat er gisteren werd geroepen 'Werchter moet durven kleinere acts als headliner neer te zetten' ondertussen 1 dag later en de bijkomende reacties overal... :LOL:
Ik voel me aangesproken, maar vind het gewoon een prima, te verwachten boeking tbh.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Prima en te verwachten naam.
Zal zeker nog wel iets sterk onderkomen of tegenoverstaan voor zij die dit niet lusten (wat ik ergens ook wel weer snap)

Hun optreden in 22 was prima, sfeer zat er tot ver voorbij halfweg de weide meer dan goed in - zeker rekening houdende met het uur dat ze speelden.
Nieuwe headliner waar hier zo hard om gezeurd wordt dus dat kunnen we ook afvinken.
Toch stevige rocknummers dus het "Pop" Werchter gaat ook niet op hier.

Gewoon 3 op 3 qua straffe boekingen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.405
1.914
Ik voel me aangesproken, maar vind het gewoon een prima, te verwachten boeking tbh.
Was niet als uitval bedoeld hoor ;). Wel frappant hoe ver onze discussies hier verwijderd staan van de reacties op sociale media. Waar het, tegen verwachting eerlijk gezegd, vrijwel positief aan het uitdraaien is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Was niet als uitval bedoeld hoor ;). Wel frappant hoe ver onze discussies hier verwijderd staan van de reacties op sociale media. Waar het, tegen verwachting eerlijk gezegd, vrijwel positief aan het uitdraaien is.
Dua daar negatief, hier redelijk positief, Maneskin hier negatief daar positief. Blijkt maar weer hoe wij als forum geen goede afspiegeling zijn voor de gemiddelde festivalbezoeker ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en RubenFrusciante

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Dua daar negatief, hier redelijk positief, Maneskin hier negatief daar positief. Blijkt maar weer hoe wij als forum geen goede afspiegeling zijn voor de gemiddelde festivalbezoeker ;)
Eerlijk gezegd neem ik de sociale media totaal niet serieus. En al helemaal geen afspiegeling van de gemiddelde festivalbezoeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en Christiaan

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Eerlijk gezegd neem ik de sociale media totaal niet serieus. En al helemaal geen afspiegeling van de gemiddelde festivalbezoeker.
Zeker niet. Ik denk dat de grote meerderheid zich in het midden begeeft.

Social media niet serieus nemen lijkt me heel verstandig, maar das een ander gesprek ;)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.405
1.914
Voor de traditionele Werchterganger gaat dit wel even slikken zijn. Maar dat is goed, mocht ook wel is.
De magere verkoop bij Kendrick en Strokes ligt nog op mijn maag, dat de conservatieve bezoeker dat niet kon smaken.
Jammer dat je niet kan toetsen hoeveel covidangst toen heeft meegespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Christiaan

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
271
319
IDLES stond vorige keer voor Bazart, dus ik zie niet in waarom ze nu niet weer voor iets totaal anders zouden kunnen staan. Maar gezien ze die Lotto Arena maar niet vol krijgen gaan ze vast niet net voor de headliner staan lijkt mij.
Voor iets totaal anders prima, maar bij Bazart en Dua Lipa verwacht ik niet van dit soort taferelen. https://www.ad.nl/het-gooi/maatrege...nde-fans-op-mediapark-door-maneskin~a7110f8a/
Ik hoop gewoon op Pearl Jam scenario waar de fans in het voorvak gaan staan als vorige act is afgelopen en dat fans van de acts ervoor ook gewoon voorin het vak tussen andere fans kunnen staan als ‘hun’ band aan de beurt is.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Voor de traditionele Werchterganger gaat dit wel even slikken zijn. Maar dat is goed, mocht ook wel is.
De magere verkoop bij Kendrick en Strokes ligt nog op mijn maag, dat de conservatieve bezoeker dat niet kon smaken.
Dat ze dat dan terug met zo´n mooie namen hadden gedaan in plaats van dit slap aftreksel van een rockband :)
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Voor de traditionele Werchterganger gaat dit wel even slikken zijn. Maar dat is goed, mocht ook wel is.
De magere verkoop bij Kendrick en Strokes ligt nog op mijn maag, dat de conservatieve bezoeker dat niet kon smaken.
Toch zijn die beide verkopen lastig te vergelijken met andere jaren. Het was al heel snel onduidelijk of het festival zou doorgaan door Corona, en ik denk dat veel jonge mensen geen zin hadden om 100+ euro uit te geven voor een festival dat waarschijnlijk geannuleerd wordt. Ik had ook nog geen tickets voor de Kendrick dag, terwijl ik wel van plan was te gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken