Rock Werchter 2024

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Waar komt dat plots vandaan dat iedereen zeker lijkt dat Pearl Jam er weer gaat staan ?

Heb ik iets gemist ?
Betrouwbare PJ-bronnen spreken over een Europese zomertour op de gebruikelijke locaties. En gewoonlijk kondigt PJ die tours begin december aan, wat mooi aansluit bij de start van de ticketverkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
950
990
Betrouwbare PJ-bronnen spreken over een Europese zomertour op de gebruikelijke locaties. En gewoonlijk kondigt PJ die tours begin december aan, wat mooi aansluit bij de start van de ticketverkoop.
Thanks.

Ik zou het snel na de vorige keer vinden, maar toen hebben ze me ook aangenaam verrast, dus zou er niet rouwig om zijn om ze nog eens te zien.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.169
1.631
Mag ik zeggen dat ik de affiche nu al beter vind dan vorig jaar?
Foo Fighters: mijn favoriete live rock band!
Dua Lipa: mijn favoriete popact van dit moment!

En mocht PJ er ook nog eens bijkomen, dat zou dat zalig zijn.
Terug een set van 3u aub! 🤗


Je mag dat zeker zeggen. Dochterlief hier is ook al op de hypetrein met de Foo's en Dua Lipa nu. Ik denk dat als ze nu nog bvb een Måneskin en bvb een Nick Cave aankondigen, die helemaal flipt. Gaan ook niet wachten om combi te kopen, die bestelt al meteen begin december.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.170
5.499
Je mag dat zeker zeggen. Dochterlief hier is ook al op de hypetrein met de Foo's en Dua Lipa nu. Ik denk dat als ze nu nog bvb een Måneskin en bvb een Nick Cave aankondigen, die helemaal flipt. Gaan ook niet wachten om combi te kopen, die bestelt al meteen begin december.
Maneskin zou er effectief ook aankomen heb ik begrepen. Altijd afwachten natuurlijk tot het echt zo is. Vooral benieuwd welk gewicht ze daar aan zullen geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
692
478
Maneskin zou er effectief ook aankomen heb ik begrepen. Altijd afwachten natuurlijk tot het echt zo is. Vooral benieuwd welk gewicht ze daar aan zullen geven.

Ik vind dat je Nick Cave al pagina's lang tactvol omzeilt. Zo tactvol zelfs dat ik écht verwacht dat die als verrassing plots aangekondigd wordt. Of dat die totaal niet komt en ik aant overanalyseren ben 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Je mag dat zeker zeggen. Dochterlief hier is ook al op de hypetrein met de Foo's en Dua Lipa nu. Ik denk dat als ze nu nog bvb een Måneskin en bvb een Nick Cave aankondigen, die helemaal flipt. Gaan ook niet wachten om combi te kopen, die bestelt al meteen begin december.
En dochterlief hier is ook al helemaal in de wolken met Foo Fighters en Dua Lipa. Ze gaat compleet uit haar dak als Kali Uchis ook komt (wat zomaar kan want in Roskilde datzelfde weekend). Papa gaat blij zijn als ook PJ (nog nooit gezien), PJ (Harvey) en Nick Cave komen (om aan te haken op enkele andere posts). Dan heb ik het nog niet over leuke verrassingen waarvan ik nog nooit gehoord heb en die bij het inluisteren geweldig blijken te zijn.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Ik vind dat je Nick Cave al pagina's lang tactvol omzeilt. Zo tactvol zelfs dat ik écht verwacht dat die als verrassing plots aangekondigd wordt. Of dat die totaal niet komt en ik aant overanalyseren ben 😂
Old Nick zou voor mij een ticket saler zijn. Diep onder de indruk van de vorige show op RW en hem daarna nooit meer gezien. Pj Harvey erbij voor de laatste twijfel en ik moet gaan
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.970
8.618
Betrouwbare PJ-bronnen spreken over een Europese zomertour op de gebruikelijke locaties. En gewoonlijk kondigt PJ die tours begin december aan, wat mooi aansluit bij de start van de ticketverkoop.
Wat dan weer tegen hen pleit is dat ze er nog maar net gestaan hebben, maar blijkbaar heeft RW onze perceptie zodanig verstoord dat we die belachelijk snelle herhalingen maar normaal zijn begonnen vinden. Voor eender welk ander festival waren ze uitgesloten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.150
Wat dan weer tegen hen pleit is dat ze er nog maar net gestaan hebben, maar blijkbaar heeft RW onze perceptie zodanig verstoord dat we die belachelijk snelle herhalingen maar normaal zijn begonnen vinden. Voor eender welk ander festival waren ze uitgesloten.
Voor Pinkpop gaan ze ook mee in de geruchtenmolen. Daar stonden ze 2022 ook.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.374
Wat dan weer tegen hen pleit is dat ze er nog maar net gestaan hebben, maar blijkbaar heeft RW onze perceptie zodanig verstoord dat we die belachelijk snelle herhalingen maar normaal zijn begonnen vinden. Voor eender welk ander festival waren ze uitgesloten.
Als de rest van de headliners effectief Foo Fighters (7 jaar terug), Dua Lipa (nog nooit als headliner), Sam Smith + Måneskin (nog nooit als headliner) blijken te zijn, moet één snel terugkerende publiekslieveling als Pearl Jam niet zo'n probleem zijn lijkt me toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.970
8.618
Als de rest van de headliners effectief Foo Fighters (7 jaar terug), Dua Lipa (nog nooit als headliner), Sam Smith + Måneskin (nog nooit als headliner) blijken te zijn, moet één snel terugkerende publiekslieveling als Pearl Jam niet zo'n probleem zijn lijkt me toch?
Ik weet het niet, vind het gewoon zo raar hoe normaal we het hier inmiddels vinden dat zulke namen zo snel terugkeren. Als PJ dit jaar op een Mad Cool, Glastonbury, Opener, Roskilde staat, dan kan je ervan uitgaan dat ze daar niet meer staan binnen 1-2 jaar. Wat ook logisch is: ze stonden er net. Tijd voor andere headliners. Maar voor RW vinden we dat toch wel allemaal normaal. Het is echt het enige festival dat ik ken, dat zulke dingen doet.
 
Laatst bewerkt:

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
Er zijn weinig acts van vergelijkbare grootte, die je op een meerdaags festival neer kan zetten. Enige wat nog aan Dua Lipa ontbreekt is een stukje legacy, zoals een Paul Mccartney, Coldplay, Bruce Springsteen, Rolling Stones die allen hebben, maar zij is die juist nu hard aan het opbouwen.
Met alle respect voor Dua Lipa, ik vind het heel knap wat ze doet, maar je kunt haar toch niet vergelijken met de artiesten die je hier noemt.
Dit zijn muzikanten die naast het bespelen van een instrument ook nog eens de mooiste teksten weten te schrijven.
Dat kan je niet vergelijken met iemand die danst en mooi zingt op een melodie die door meerdere producers in de studio tot een lekkere sound is gekneed.
Nogmaals alle respect voor Dua Lipa, maar ik vind het geen vergelijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie en rw83

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Ik weet het niet, vind het gewoon zo raar hier normaal we het gevonden zijn dat zulke namen zo snel terugkeren. Als PJ dit jaar op een Mad Cool, Glastonbury, Opener, Roskilde staat, dan kan je ervan uitgaan dat ze daar niet meer staan binnen 1-2 jaar. Wat ook logisch is: ze stonden er net. Tijd voor andere headliners. Maar voor RW vinden we dat toch wel allemaal normaal. Het is echt het enige festival dat ik ken, dat zulke dingen doet.
Pinkpop gaat dat nu ook doen lijkt me. Pukkelpop is daar ook niet vies van (Charlotte De Witte bv). Ik zie nog festivals volgen met PJ waar ze twee jaar geleden stonden. Zeker in een jaar waar de grote headliners niet zomaar voor het rapen liggen.

Ik ben ook geen fan van herhalingen, maar RW is nu eenmaal een festival die het 1) safe speelt 2) de grote namen boekt die er voorhanden zijn. Het is nooit anders geweest eigenlijk.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
138
267
Goed plan! Doe mij maar age of man in de barn. GVF was blijkbaar goed in vorst.

Kan ik beamen - ze waren uitstekend! Dat het talentvolle muzikanten zijn, daar hoeft niemand aan te twijfelen.
Met die show (of toch een deel ervan) lijkt het me ook een mooie naam voor in de Barn.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.970
8.618
Pinkpop gaat dat nu ook doen lijkt me. Pukkelpop is daar ook niet vies van (Charlotte De Witte bv). Ik zie nog festivals volgen met PJ waar ze twee jaar geleden stonden. Zeker in een jaar waar de grote headliners niet zomaar voor het rapen liggen.

Ik ben ook geen fan van herhalingen, maar RW is nu eenmaal een festival die het 1) safe speelt 2) de grote namen boekt die er voorhanden zijn. Het is nooit anders geweest eigenlijk.
Ja, maar zoveel festivals spelen op safe. Neem Sziget: elk jaar 6-7 dagen te vullen met namen die nog meer op safe spelen dan die van RW. Maar je kan er gif op innemen dat de headliners die ze daar boeken de komende 2 jaar niet meer komen.

En ook op Pukkelpop heb in nog nooit headliners zo snel op herhaling meegemaakt hoor.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Met alle respect voor Dua Lipa, ik vind het heel knap wat ze doet, maar je kunt haar toch niet vergelijken met de artiesten die je hier noemt.
Dit zijn muzikanten die naast het bespelen van een instrument ook nog eens de mooiste teksten weten te schrijven.
Dat kan je niet vergelijken met iemand die danst en mooi zingt op een melodie die door meerdere producers in de studio tot een lekkere sound is gekneed.
Nogmaals alle respect voor Dua Lipa, maar ik vind het geen vergelijking.
Volgens mij is het van alle tijden: artiesten die hun muziek van a tot z zelf maken en uitvoeren (meestal wel ondersteund door een klasse producer) en artiesten die groot worden op zang en performance. Dan is het meegenomen als zo'n artiest (mee)schrijft aan de nummers, zoals Dua Lipa.
 

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
Volgens mij is het van alle tijden: artiesten die hun muziek van a tot z zelf maken en uitvoeren (meestal wel ondersteund door een klasse producer) en artiesten die groot worden op zang en performance. Dan is het meegenomen als zo'n artiest (mee)schrijft aan de nummers, zoals Dua Lipa.
Ze heeft de headliner-spot ook zeker verdiend, maar de vergelijking met de namen die genoemd werden ging mij iets te ver, dat zijn artiesten met veel meer inhoud.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken