Rock Werchter 2024

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Glints snap ik dan weer helemaal niet. Die performance op de mia's... Ik snap de hype echt totaal niet.

Anderzijds: om nog even terug te komen op de "herhaling" discussie. Dit is zo iets persoonlijks. Een 3e keer Miles Kane op 5 jaar kan je perfect oké vinden voor hetzelfde geld stond je in 2022 bij Stikstof of Sons en in 2019 bij Strand Of Oaks... Ik vraag me ook af of de mensen die klagen over te veel herhaling dat ook de mensen zijn die gewoon niet verder dan hun eigen neus kijken en altijd dezelfde bands opzoeken/ alleen van rockbands van minstens 15 jaar oud luisteren of gewoon de hele dag aan de Main hangen?
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
698
486
dEUS die alweer naast zo’n Mia grijpt, ooit waren die gedoodverfde favorieten maar nu winnen ze zelfs niet meer in de categorie ‘alternatieve’…

Het is een populariteitswedstrijd en gezien Portland oa in Liefde voor Muziek zat en ook bij de MNM/Q Music-luisteraar populair is, geen grote verrassing.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Glints snap ik dan weer helemaal niet. Die performance op de mia's... Ik snap de hype echt totaal niet.

Anderzijds: om nog even terug te komen op de "herhaling" discussie. Dit is zo iets persoonlijks. Een 3e keer Miles Kane op 5 jaar kan je perfect oké vinden voor hetzelfde geld stond je in 2022 bij Stikstof of Sons en in 2019 bij Strand Of Oaks... Ik vraag me ook af of de mensen die klagen over te veel herhaling dat ook de mensen zijn die gewoon niet verder dan hun eigen neus kijken en altijd dezelfde bands opzoeken/ alleen van rockbands van minstens 15 jaar oud luisteren of gewoon de hele dag aan de Main hangen?
Ik denk dat het juist omgekeerd is, niet? De mensen die niet verder geraken dan de mainstage zijn juist dezelfde mensen die het geen probleem zouden vinden om jaar in, jaar uit naar dezelfde headliners te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Paddy

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Ik denk dat het juist omgekeerd is, niet? De mensen die niet verder geraken dan de mainstage zijn juist dezelfde mensen die het geen probleem zouden vinden om jaar in, jaar uit naar dezelfde headliners te kijken.
Maar zij klagen niet over herhaling? Als je toch op zoek bent naar de spannendere namen, die vaker in de tenten te vinden zijn (want minder voor de massa), wat boeit het jou dan dat Miles Kane tegelijk weer zijn kunstje doet op de Main?
 
  • Leuk
Waarderingen: bronco

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Glints snap ik dan weer helemaal niet. Die performance op de mia's... Ik snap de hype echt totaal niet.

Anderzijds: om nog even terug te komen op de "herhaling" discussie. Dit is zo iets persoonlijks. Een 3e keer Miles Kane op 5 jaar kan je perfect oké vinden voor hetzelfde geld stond je in 2022 bij Stikstof of Sons en in 2019 bij Strand Of Oaks... Ik vraag me ook af of de mensen die klagen over te veel herhaling dat ook de mensen zijn die gewoon

Ja, waar slaat dat eigenlijk op? 😅

De kritirk is dat het te veel aan herhaling net ten koste gaat van de nieuwe acts om je horizon mee te verbreden, dus je opmerking raakt kant nog wal. Rock Werchter is ook Pukkelpop niet he. Als er een Yungblud of Miles Kane wederom op main staat, moet je echt hopen dat de act die op dat moment in de Barn of Klub staat beter je ding is, want veel meer alternatieven heb je niet. Er zijn 2 gigs simultaan bezig op Rock Werchter, het is nou niet dat je een waaier aan muzikale keuzes hebt op elk moment van de dag.

Het zijn lijkt me net de 'niet verder dan hun eigen neus kijken en altijd dezelfde bands opzoeken/ alleen van rockbands van minstens 15 jaar oud luisteren of gewoon de hele dag aan de Main hangen' mensen die happy lijken te zijn met de Miles Kanes en Royal Bloods van deze wereld.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Maar zij klagen niet over herhaling? Als je toch op zoek bent naar de spannendere namen, die vaker in de tenten te vinden zijn (want minder voor de massa), wat boeit het jou dan dat Miles Kane tegelijk weer zijn kunstje doet op de Main?
Nee zij klagen inderdaad niet over herhaling, dat is juist het punt dat ik maak.

Verder boeit het mij persoonlijk helemaal niets, want ik heb jaren geleden al geaccepteerd dat Werchter niet meer mijn festival is. Helemaal prima.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
dEUS die alweer naast zo’n Mia grijpt, ooit waren die gedoodverfde favorieten maar nu winnen ze zelfs niet meer in de categorie ‘alternatieve’…
Tja zegt veel over de waarde van een Mia. Zegt niet veel meer over de muziek. Een commerciële show uit het sportpaleis. En stemmen gebeurt door online fanclub, vaak op de hype van het moment.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
851
577
Ja, waar slaat dat eigenlijk op? 😅

De kritirk is dat het te veel aan herhaling net ten koste gaat van de nieuwe acts om je horizon mee te verbreden, dus je opmerking raakt kant nog wal. Rock Werchter is ook Pukkelpop niet he. Als er een Yungblud of Miles Kane wederom op main staat, moet je echt hopen dat de act die op dat moment in de Barn of Klub staat beter je ding is, want veel meer alternatieven heb je niet. Er zijn 2 gigs simultaan bezig op Rock Werchter, het is nou niet dat je een waaier aan muzikale keuzes hebt op elk moment van de dag.

Het zijn lijkt me net de 'niet verder dan hun eigen neus kijken en altijd dezelfde bands opzoeken/ alleen van rockbands van minstens 15 jaar oud luisteren of gewoon de hele dag aan de Main hangen' mensen die happy lijken te zijn met de Miles Kanes en Royal Bloods van deze wereld.

Langs de ene kant wil je een frisse line up maar zelfs yungblud is herhaling?
Er worden boekingen gedaan van artiesten die touren en passen bij het festival. Een miles kane in de namiddag past op werchter. Of moet je dan een namiddag maken met metejoor en pommelien?

Er zijn over heel het weekend genoeg uiteenlopende bands op werchter. En ja er zijn mensen die graag de hele dag gewoon aan de main van muziek genieten met een pintje erbij. Mooi toch?

En anders is er nog altijd suikerrock of een ander festival toch? Festivals verschillen net zoals smaken verschillen
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Langs de ene kant wil je een frisse line up maar zelfs yungblud is herhaling?
Er worden boekingen gedaan van artiesten die touren en passen bij het festival. Een miles kane in de namiddag past op werchter. Of moet je dan een namiddag maken met metejoor en pommelien?

Er zijn over heel het weekend genoeg uiteenlopende bands op werchter. En ja er zijn mensen die graag de hele dag gewoon aan de main van muziek genieten met een pintje erbij. Mooi toch?

En anders is er nog altijd suikerrock of een ander festival toch? Festivals verschillen net zoals smaken verschillen

Yungblud stond er in 2019 en 2022 ook he...dus ja, dat is herhaling. Als een artiest er drie van de vier edities staat, hoe moet je het anders noemen?

Waarom kom je er trouwens weer Pommelien en Metejoor bij sleuren ? 😅 Alsof er geen andere acts zijn die kunnen fungeren als alternatief voor bands die er al drie keer stonden de vorige 5 jaar.

Ik zeg letterlijk: Misschien zou het toffer zijn om wat dingen te boeken die er de voorbije jaren nog niet meermaals stonden, dan insinueren dat het alternatief een namiddag met Metejoor is op die main komt wat goedkoop over. Een Wet Leg, Pip Blom, Soccer Mommy , Genesis Owusu of zelfs gouden ouwe als Garbage zou al een stuk frissere indruk maken dan Miles Kane voor de zoveelste keer.
 
Laatst bewerkt:

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
149
135
Hangt er vanaf. In combitickets gaat het boven de 10.000, maar als er een festivaldag een headliner staat die niet in Nederland staat, dan komt het in de buurt van 20.000.

Voor België gaat het om ongeveer 2/3e van het publiek.

(Cijfers Ticketmaster 2015-2017).
Altijd gezellig met de copains uit Nederland. Al veel leuke momenten mee gekend, met als absolute uitschieter vorig jaar (2023) toen enkelen onder hen echt mijn vierdaagse mee gemáákt hebben. Eén van mijn leukste edities. De enige keer dat ik mij wezenlijk heb geërgerd was in 2010, toen de WK wedstrijd Nederland - Brazilië op de Werchterse vrijdag viel. Nederland won die wedstrijd vrij onverwacht, en toen waren er zeer veel zatte lastigaards Hup Holland Hup :). Maar verder, extra gezelligheid met onze Noorderburen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Islaaa en visdave34

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
233
87
vandaag 35 extra namen bij het Roskilde Festival (29/6 tot 6/7) dat sommige nieuwe namen al deelt met Werchter bv Khruangbin, Jane's Addiction,..
Opvallendste nieuwe naam is DOJA CAT die in de VS enorm populair is. Wie weet zien jullie in deze lijst nieuwe namen nog namen die kunnen aangekondigd worden op Werchter?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.197
10.581
Yungblud stond er in 2019 en 2022 ook he...dus ja, dat is herhaling. Als een artiest er drie van de vier edities staat, hoe moet je het anders noemen?

Waarom kom je er trouwens weer Pommelien en Metejoor bij sleuren ? 😅 Alsof er geen andere acts zijn die kunnen fungeren als alternatief voor bands die er al drie keer stonden de vorige 5 jaar.

Ik zeg letterlijk: Misschien zou het toffer zijn om wat dingen te boeken die er de voorbije jaren nog niet meermaals stonden, dan insinueren dat het alternatief een namiddag met Metejoor is op die main komt wat goedkoop over. Een Wet Leg, Pip Blom, Soccer Mommy , Genesis Owusu of zelfs gouden ouwe als Garbage zou al een stuk frissere indruk maken dan Miles Kane voor de zoveelste keer.
Ben het helemaal met je eens inclusief steeds de stomme Pommelien opmerkingen. De mainstage van Werchter wordt heel veilig geboekt met veel herhaling wat automatisch inhoudt dat je moet hopen op een goede naam in de tent. Gelukkig doet Werchter dat veelal goed waardoor je de platgelopen boekingen redelijk langs je heen kan laten gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
vandaag 35 extra namen bij het Roskilde Festival (29/6 tot 6/7) dat sommige nieuwe namen al deelt met Werchter bv Khruangbin, Jane's Addiction,..
Opvallendste nieuwe naam is DOJA CAT die in de VS enorm populair is. Wie weet zien jullie in deze lijst nieuwe namen nog namen die kunnen aangekondigd worden op Werchter?
Frank Carter en Heilung mogen van mij doorkomen naar RW, de rest staat er al of lijkt mij niet zo boeiend.
 
  • Leuk
Waarderingen: jova

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.234
7.506
ben ook wel benieuwd wat Heilung gaan doen
die touren van juni tot september dus kan echt alle kanten uit. graspop, werchter, lokerse, alcatraz, pukkelpop etc etc
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
vandaag 35 extra namen bij het Roskilde Festival (29/6 tot 6/7) dat sommige nieuwe namen al deelt met Werchter bv Khruangbin, Jane's Addiction,..
Opvallendste nieuwe naam is DOJA CAT die in de VS enorm populair is. Wie weet zien jullie in deze lijst nieuwe namen nog namen die kunnen aangekondigd worden op Werchter?
Nog nooit van gehoord, maar ik ben ook niet de doelgroep.

Van Roskilde mogen Skrillex en Frank Carter over komen, voor de rest is het ook niet veel bijzonders (of voor mij nog onbekend).
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Roskilde niet alleen 35 nieuwe namen maar nu ook een complete dagindeling. Kali Uchis daar op vrijdag als 4e op de poster. Samen met Foo Fighters op zondag naar RW? We blijven hopen (er is nog ruimte op Main Stage)....
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.587
4.547
Lijken me over te komen van die nieuwe aankondiging Roskilde: Frank Carter & The Rattlesnakes, Lankum, English Teacher
Iets als Brutalismus 3000 kan ook, maar lijkt me minder voor de hand liggend
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Joss