Rock Werchter 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Hoeveel % belgen/Nederlanders komen er op Werchter af? Iemand een idee? Voor mijn gevoel zijn er veel Nederlanders die er op af komen.
Dit artikel spreekt over ‘tienduizenden’, maar geeft niet het exacte aantal.

Ik meen ooit eens bijna 20 k van de 88k die op een dag op de wei lopen te hebben opgevangen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Die performance van Brihang op de Mia's zet perfect in de verf waarom hij deze zomer massaal geboekt wordt en hij ook een plek in de Barn zou mogen krijgen. Wat een artiest.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.289
3.874
Happy Big Brother GIF by MOODMAN
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
700
641
Hoeveel % belgen/Nederlanders komen er op Werchter af? Iemand een idee? Voor mijn gevoel zijn er veel Nederlanders die er op af komen.
Hangt er vanaf. In combitickets gaat het boven de 10.000, maar als er een festivaldag een headliner staat die niet in Nederland staat, dan komt het in de buurt van 20.000.

Voor België gaat het om ongeveer 2/3e van het publiek.

(Cijfers Ticketmaster 2015-2017).
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Die performance van Brihang op de Mia's zet perfect in de verf waarom hij deze zomer massaal geboekt wordt en hij ook een plek in de Barn zou mogen krijgen. Wat een artiest.

Er was nog een andere artieste die opnieuw liet zien hoe sterk ze is op een podium.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Het moet gezegd: toots sessie van Pommelien Thys was overtuigend.
Edgy kantje en niet te afgelikt.
Cover van Irene verweven met The Police: top!

In zo'n setting (huiskamer rock/club vibe) zou ik ze wel durven gaan kijken.
In de praktijk echter onmogelijk, vrees ik.
Of er zou ergens eens een showcase moeten zijn op de VRT.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Die performance van Brihang op de Mia's zet perfect in de verf waarom hij deze zomer massaal geboekt wordt en hij ook een plek in de Barn zou mogen krijgen. Wat een artiest.
Concert op de albumvoorstelling in de AB was top.
Moet wel absoluut op een donkere stage staan (the Barn dus) om hetzelfde effect te bereiken, want er werd ook wat gespeeld met lichteffecten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.035
8.679
dEUS die alweer naast zo’n Mia grijpt, ooit waren die gedoodverfde favorieten maar nu winnen ze zelfs niet meer in de categorie ‘alternatieve’…
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
dEUS die alweer naast zo’n Mia grijpt, ooit waren die gedoodverfde favorieten maar nu winnen ze zelfs niet meer in de categorie ‘alternatieve’…
Denk niet dat ze daar wakker van liggen. Het is ook zo'n commerciëel gedoe geworden. Live op één in het sportpaleis. Van de Zamu's werd vroeger een samenvatting van een half uur op canvas om 13 uur uitgezonden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Denk niet dat ze daar wakker van liggen. Het is ook zo'n commerciëel gedoe geworden. Live op één in het sportpaleis. Van de Zamu's werd vroeger een samenvatting van een half uur op canvas om 13 uur uitgezonden.
Inderdaad, als je het lijstje van winnaars overloopt, dan weet je het wel, zo commercieel ... De awards uitgereikt door de sector krijgen dan nog de minste aandacht... Bazart beste Belgische groep ... dan weet je het wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken