Rock Werchter 2024

Hammerfest

Playlistbediener
12 okt 2023
15
16
Het is niet perse slecht. Maar als ik namen zie als The Hives, Dropkick Murphys, Sum41, The Kooks etc. zie. Dan lijkt deze tak van de muziekscene behoorlijk stil staan. Niet dat het dus slechte bands zijn, sommige heb ik echt veel geluisterd. Maar het wow gevoel krijg je er gewoon niet meer van.
Agree - unfortunately there haven't been a lot of new critically acclaimed indie/alt rock bands get big in the last 5 years. There are a ton of new bands formed with 1-2 albums out that seem to have a very promising future and I think there is potential for a great Slope lineup this year showcasing the next generation of stars.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Nelios

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.804
2.429
Het is niet perse slecht. Maar als ik namen zie als The Hives, Dropkick Murphys, Sum41, The Kooks etc. zie. Dan lijkt deze tak van de muziekscene behoorlijk stil staan. Niet dat het dus slechte bands zijn, sommige heb ik echt veel geluisterd. Maar het wow gevoel krijg je er gewoon niet meer van.
Ik denk dat jouw muzieksmaak in het algemeen gewoon wat progressiever is dan waar de Werchterganger over het algemeen enthousiast van wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Hammerfest

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ik denk dat jouw muzieksmaak in het algemeen gewoon wat progressiever is dan waar de Werchterganger over het algemeen enthousiast van wordt.
Dat niet zo zeer denk ik. Festivals mogen van mij best commercieel zijn. Zo’n Avril Lavinge lijkt me bijvoorbeeld oorecht geinig om is een keer te zien. Gezien die hier niet om de haverklap staat. Een Dua Lipa heb ik nu al een keer of 3 live gezien de afgelopen jaren en daar kijk ik weer niet van op. Ook een Royal Blood lijkt naar mijn idee jaarlijks te zien te zijn. Er zijn zoveel artiesten en zoveel verschillende genres. Maar ze blijven steeds opdezelfde acts terugkomen heb ik het idee. Tuurlijk altijd een kleine uitzondering daargelaten, maar dat mag breder wat mij betreft.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.465
Nog niet bijzonder enthousiast over de line-up, wel al m'n ticket binnen. Toch altijd een mooi vader zoon weekend. Daarnaast ook weer veruit de beste voor mij van de majors in de Benelux. Hoop echt nog, vast tevergeefs, op LCD Soundsystem en Massive Attack. Het liefst tijdens Dua Lipa.

Donderdag
Must see: LENNY KRAVITZ, PJ Harvey
Leuk om te zien: Jane's Addiction, The Hives, Black Pumas
Als er niks beters is: Greta van Fleet
Sowieso niet zien: Dropkick Murphy's

Vrijdag
Must see: dEUS, The Beaches
Leuk om te zien: Måneskin, Sum41, Snow Patrol, Bad Omens
Als er niks beters is: Simple Plan
Sowieso niet zien: Yungblud

Zaterdag
Must see: Khruangbin, The Last Dinner Party
Leuk om te zien: Avril Lavigne, Jessie Ware
Als er niks beters is: Dua Lipa, Roísín Murphy, Nothing But Thieves, The Kooks, Arlo Parks
Sowieso niet zien:

Zondag
Must see: Foo Fighters, Michael Kiwanuka
Leuk om te zien: Royal Blood
Als er niks beters is: Jungle, The Breeders
Sowieso niet zien: Lauren Spencer Smith
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Dat niet zo zeer denk ik. Festivals mogen van mij best commercieel zijn. Zo’n Avril Lavinge lijkt me bijvoorbeeld oorecht geinig om is een keer te zien. Gezien die hier niet om de haverklap staat. Een Dua Lipa heb ik nu al een keer of 3 live gezien de afgelopen jaren en daar kijk ik weer niet van op. Ook een Royal Blood lijkt naar mijn idee jaarlijks te zien te zijn. Er zijn zoveel artiesten en zoveel verschillende genres. Maar ze blijven steeds opdezelfde acts terugkomen heb ik het idee. Tuurlijk altijd een kleine uitzondering daargelaten, maar dat mag breder wat mij betreft.
Denk dat door het gebrek aan grote namen Werchter wat meer heeft ingezet op namen die niet per se groot zijn maar iedereen wel kent. “Leuk om mee te pikken”. En als ik alles zowat volg, werkt het nog goed ook.
Ben je wat intensiever met muziek bezig dan zit je niet op die bands te wachten. Ik ook niet trouwens.

Trouwens, is simple plan package deal met Sum 41?
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
759
593
Het valt trouwens op dat ze nog geen enkele dance naam aangekondigd hebben. Zou dat een voorbode zijn dat er weinig elektronische muziek te horen zal zijn dit jaar of gewoon strategie om de "HEt iS Wel ROCk wErCHtER"-mensen te paaien?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.063
1.146
Deze poster van vorig jaar eens bekeken, toen er ongeveer evenveel namen bekend waren als nu.

Twee dingen vallen op :
- We kunnen nog niet veel conclusies trekken over de uiteindelijke podiumverdeling en volgorde.
- De twee subheadliners die toen al gekend waren stonden wel al op dezelfde lijn als de headliner…

1701888574958.png
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
632
493
Denk dat door het gebrek aan grote namen Werchter wat meer heeft ingezet op namen die niet per se groot zijn maar iedereen wel kent. “Leuk om mee te pikken”. En als ik alles zowat volg, werkt het nog goed ook.
Ben je wat intensiever met muziek bezig dan zit je niet op die bands te wachten. Ik ook niet trouwens.

Trouwens, is simple plan package deal met Sum 41?
Op Jera inderdaad ook samen. Hopelijk gaan ze de lijn van aankondigingen in navolging van vandaag doorzetten. Toch al wat interessantere/spannender namen dan hiervoor gedropt.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
875
353
Ik ga het zeggen: Pinkpop is niet eens zoveel slechter. Tuurlijk hier meer te halen met PJ Harvey etc, maar het voelt voor mij ook wat dun. Maargoed, we zijn nog niet op de helft.
Rockwerchter zit nu wat meer richting rock met zijn namen waar pinkpop meer pop heeft. het zou bijna lijken of ze hun naam waar willen maken
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Ik ga het zeggen: Pinkpop is niet eens zoveel slechter. Tuurlijk hier meer te halen met PJ Harvey etc, maar het voelt voor mij ook wat dun. Maargoed, we zijn nog niet op de helft.
Ik vond de eerste mededeling van PP niet echt hoopvol, net niet, wetende dat ze een dag minder hebben
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.063
1.146
Dus als we die redenering doortrekken zou er nog geen enkele main-subheadliner bekend zijn?
Dat zou op zich mooi en hoopvol zijn.
Als ze dezelfde werkwijze van vorig jaar hanteren, dan zou dat inderdaad het geval kunnen zijn.

Wat ook in die richting wijst is dat we dit jaar nog maar nauwelijks individuele aankondigingen hebben gekregen. Enkel de vier headliners hebben er zo een gekregen.
Vorig jaar kregen we individuele aankondigingen van Stromae, Muse, Fred Again.., Arctic Monkeys, Queens of the Stone Age, Oscar and the Wolf, Red Hot Chili Peppers, Editors, Rosalia en Stormzy. (en veel later ook nog Mumford & Sons en Charlotte De Witte)
Van de subheadliners zat enkel Liam Gallagher in een pakket namen, maar ook diens naam werd op de poster meteen naast RHCP gezet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5

Gebruikers die dit onderwerp bekijken