"Verschrikkelijke festivals"Van alles wat ik ervan gezien heb lijken me dat verschrikkelijke festivals, of toch niet m’n ding. Jij al geweest?
Wat een uitspraak als je er nog nooit bent geweest. Als 14 jarige was dour mijn eerste festival, 6 jaar op rij geweest, was een festival van uitersten toen. Zal wellicht nu nog altijd zo zijn. Op dour heb je twee festivals ineen, zij die voor het dagprogramma (en stukje nacht meepikken) en zij die pas om 23u naar de weide gaan. Daar kon toen veel Maar qua sfeer kende het festival zijn gelijken niet. Is nu ook al 11 jaar geleden, dus het zal al een stuk zijn veranderd.
Les ardentes in die periode ook 5 keer gedaan. Van het beginjaar tot 2011 zoiets. Was toen rock georiënteerd. Toch een andere vibe dan dour. Maar had ook zijn charme. Camping pal aan het water. Stukje indoorzalen. Julian Casablancas kunnen omhelzen. Bij Tom Barman op het podium gestaan, Limp Bizkit die de mainstage gewoon afgebroken heeft, ik zie de dag erna nog de vele plastieken vloertegels rondslingeren tijden!
Maar verschrikkelijk? Nooit!