Rock Werchter 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
935
880
Van alles wat ik ervan gezien heb lijken me dat verschrikkelijke festivals, of toch niet m’n ding. Jij al geweest?
"Verschrikkelijke festivals"
Wat een uitspraak als je er nog nooit bent geweest. Als 14 jarige was dour mijn eerste festival, 6 jaar op rij geweest, was een festival van uitersten toen. Zal wellicht nu nog altijd zo zijn. Op dour heb je twee festivals ineen, zij die voor het dagprogramma (en stukje nacht meepikken) en zij die pas om 23u naar de weide gaan. Daar kon toen veel🤣 Maar qua sfeer kende het festival zijn gelijken niet. Is nu ook al 11 jaar geleden, dus het zal al een stuk zijn veranderd.

Les ardentes in die periode ook 5 keer gedaan. Van het beginjaar tot 2011 zoiets. Was toen rock georiënteerd. Toch een andere vibe dan dour. Maar had ook zijn charme. Camping pal aan het water. Stukje indoorzalen. Julian Casablancas kunnen omhelzen. Bij Tom Barman op het podium gestaan, Limp Bizkit die de mainstage gewoon afgebroken heeft, ik zie de dag erna nog de vele plastieken vloertegels rondslingeren🤣 tijden!

Maar verschrikkelijk? Nooit!
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.934
3.975
"Verschrikkelijke festivals"
Wat een uitspraak als je er nog nooit bent geweest. Als 14 jarige was dour mijn eerste festival, 6 jaar op rij geweest, was een festival van uitersten toen. Zal wellicht nu nog altijd zo zijn. Op dour heb je twee festivals ineen, zij die voor het dagprogramma (en stukje nacht meepikken) en zij die pas om 23u naar de weide gaan. Daar kon toen veel🤣 Maar qua sfeer kende het festival zijn gelijken niet. Is nu ook al 11 jaar geleden, dus het zal al een stuk zijn veranderd.

Les ardentes in die periode ook 5 keer gedaan. Van het beginjaar tot 2011 zoiets. Was toen rock georiënteerd. Toch een andere vibe dan dour. Maar had ook zijn charme. Camping pal aan het water. Stukje indoorzalen. Julian Casablancas kunnen omhelzen. Bij Tom Barman op het podium gestaan, Limp Bizkit die de mainstage gewoon afgebroken heeft, ik zie de dag erna nog de vele plastieken vloertegels rondslingeren🤣 tijden!

Maar verschrikkelijk? Nooit!
Ik ben nog nooit bij de toppers geweest maar lijkt mij verschrikkelijk
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.274
5.766
"Verschrikkelijke festivals"
Wat een uitspraak als je er nog nooit bent geweest. Als 14 jarige was dour mijn eerste festival, 6 jaar op rij geweest, was een festival van uitersten toen. Zal wellicht nu nog altijd zo zijn. Op dour heb je twee festivals ineen, zij die voor het dagprogramma (en stukje nacht meepikken) en zij die pas om 23u naar de weide gaan. Daar kon toen veel🤣 Maar qua sfeer kende het festival zijn gelijken niet. Is nu ook al 11 jaar geleden, dus het zal al een stuk zijn veranderd.

Les ardentes in die periode ook 5 keer gedaan. Van het beginjaar tot 2011 zoiets. Was toen rock georiënteerd. Toch een andere vibe dan dour. Maar had ook zijn charme. Camping pal aan het water. Stukje indoorzalen. Julian Casablancas kunnen omhelzen. Bij Tom Barman op het podium gestaan, Limp Bizkit die de mainstage gewoon afgebroken heeft, ik zie de dag erna nog de vele plastieken vloertegels rondslingeren🤣 tijden!

Maar verschrikkelijk? Nooit!
Vorig jaar op Les Ardentes viel de chaos mij op. Maar niemand die het zich aantrok. Zo voelde ik dat aan. Maar ben te oud geworden denk ik daarvoor.
Geen enkel probleem verder met die festivals.
Viel me wel op dat er nog niet echt op recyclage ingezet is daar 😅🫢.
 
  • Haha
Waarderingen: koekroeck

festirock

Support act
1 dec 2015
956
648
"Verschrikkelijke festivals"
Wat een uitspraak als je er nog nooit bent geweest. Als 14 jarige was dour mijn eerste festival, 6 jaar op rij geweest, was een festival van uitersten toen. Zal wellicht nu nog altijd zo zijn. Op dour heb je twee festivals ineen, zij die voor het dagprogramma (en stukje nacht meepikken) en zij die pas om 23u naar de weide gaan. Daar kon toen veel🤣 Maar qua sfeer kende het festival zijn gelijken niet. Is nu ook al 11 jaar geleden, dus het zal al een stuk zijn veranderd.

Les ardentes in die periode ook 5 keer gedaan. Van het beginjaar tot 2011 zoiets. Was toen rock georiënteerd. Toch een andere vibe dan dour. Maar had ook zijn charme. Camping pal aan het water. Stukje indoorzalen. Julian Casablancas kunnen omhelzen. Bij Tom Barman op het podium gestaan, Limp Bizkit die de mainstage gewoon afgebroken heeft, ik zie de dag erna nog de vele plastieken vloertegels rondslingeren🤣 tijden!

Maar verschrikkelijk? Nooit!
Een beetje zoals sziget vroeger. Camping achter het hoofdpodium, kon je ook nog met artiesten rustig babbeltje slaan. Heerlijke sfeer
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
31
24
Foo’s op de hype. Maar wel heel sterk.In mijn 20 jaar Werchter nog nooit meegemaakt. De vraag zijn Foo’s klaar voor event op hun eentje?

Mijn kaarten op ja

En de vraag, laatste keer op de gewone 4 dagen?
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Ja, geen idee waarom maar ik heb een heel slecht gevoel bij dit jaar. Maar hoop dat ik het mis heb en het volledig goed komt. Op Hellfest staat er bijvoorbeeld een QOTSA tussen Foos en Royal Blood. En die zijn elk jaar standaard instant uitverkocht. Royal Blood zijn anno 2024 echt een heel kleine sub je zijn voor een festival als RW.
I'm going to that day of Hellfest, because it rules. Oh, Werchter, why have you forsaken us?
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
586
804
Ik denk dat we hier vaak vergeten dat een hele grote groep voor de eerste keer naar RW komt of vaak weinig festivals doen/gedaan hebben. Ik kan sterk geloven dat deze affiche een droom is voor de "jeugd", maar misschien een nachtmerrie voor de meerwaardezoeker of regelmatige festivalbezoeker. Beide zullen nog wel aan hun trekken komen uiteindelijk. You win some, you lose some zei er ooit één of andere ouwe rocker 😊
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
391
449
Naast de Foos nog te weinig leuks voor mij om de ruim 300 euro+accommodatie+rode kruizen stress te verantwoorden. Dus Down the Rabbit Hole kaartjes gekocht. Mocht er nog veel leuks bijkomen en RW nog niet zijn uitverkocht dan eventueel nog switchen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
Naast de Foos nog te weinig leuks voor mij om de ruim 300 euro+accommodatie+rode kruizen stress te verantwoorden. Dus Down the Rabbit Hole kaartjes gekocht. Mocht er nog veel leuks bijkomen en RW nog niet zijn uitverkocht dan eventueel nog switchen.
Idem hier! Ook onze strategie.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: pigital en fiesta

swissepfan

Support act
7 dec 2022
793
671
Nog een (jammere) afvaller: Hozier staat heel de week in de UK nu hij op 3 juli voor Lytham Festival is aangekondigd, dus Werchter zal er niet inzitten. Pkp, Lokerse of eventueel Live /s Live?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Nog een (jammere) afvaller: Hozier staat heel de week in de UK nu hij op 3 juli voor Lytham Festival is aangekondigd, dus Werchter zal er niet inzitten. Pkp, Lokerse of eventueel Live /s Live?
Geen data in augustus ook niet. Maakt pas vanaf 11 juli de oversteek naar het vaste land.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
477
681
Ik zou blij worden als Belle and Sebastian komen. Na een Amerikaanse tour komen ze begin juni in ieder geval terug naar Europa (festival Duitsland), dus het zou zomaar kunnen. Mooie plek in Klub C?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken