Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bowie1997

Playlistbediener
27 jan 2023
11
2
Dit jaar wordt (als het allemaal volgens plan gaat) mijn eerste Rock Werchter. Nu spreekt het eerste gedeelte van de naam van dit festival mij het meeste aan. Als ik naar de line-up (tot nu toe) kijk ben ik deels tevreden. Er zitten een paar namen bij die ik erg graag live wil zien, dan denk ik vooral aan de legendarische Iggy Pop en The Black Keys. Daarnaast zijn er nog een aantal namen die me zeker gaaf lijken, maar waar ik niet speciaal voor naar een festival zou gaan, hierbij denk ik aan Artic Monkeys, RHCP, Queens of the Stoneage, Warhaus. Maar als rockfan zijn er echt een hoop namen ik totaal niet ken, maar die kwa genre en na wat proefluisteren echt totaal niet mijn ding zijn. Dat vind ik echt jammer. Had gehoopt op wat meer (classic) rock namen.

Ongeveer tien dagen voor RW ga ik naar een concert van The Who in Berlijn. Ze treden daarna ook nog in Parijs op. Was deze legendarische band niks geweest voor RW? Of hoop ik als classic rock en blues fan nou teveel op wat oudere namen. Naast The Who denk ik aan band als The Eagles, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Guns N Roses, AC/DC, Sting, Jack White, ZZ Top, Beth Hart etc. Nu weet ik van deze artiesten niet of het dit jaar in het tourschema had gepast. Maar is het realistisch om zulke artiesten nog eens op een editie van RW te zien? Of kan ik die hoop beter opgeven?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Dit jaar wordt (als het allemaal volgens plan gaat) mijn eerste Rock Werchter. Nu spreekt het eerste gedeelte van de naam van dit festival mij het meeste aan. Als ik naar de line-up (tot nu toe) kijk ben ik deels tevreden. Er zitten een paar namen bij die ik erg graag live wil zien, dan denk ik vooral aan de legendarische Iggy Pop en The Black Keys. Daarnaast zijn er nog een aantal namen die me zeker gaaf lijken, maar waar ik niet speciaal voor naar een festival zou gaan, hierbij denk ik aan Artic Monkeys, RHCP, Queens of the Stoneage, Warhaus. Maar als rockfan zijn er echt een hoop namen ik totaal niet ken, maar die kwa genre en na wat proefluisteren echt totaal niet mijn ding zijn. Dat vind ik echt jammer. Had gehoopt op wat meer (classic) rock namen.

Ongeveer tien dagen voor RW ga ik naar een concert van The Who in Berlijn. Ze treden daarna ook nog in Parijs op. Was deze legendarische band niks geweest voor RW? Of hoop ik als classic rock en blues fan nou teveel op wat oudere namen. Naast The Who denk ik aan band als The Eagles, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Guns N Roses, AC/DC, Sting, Jack White, ZZ Top, Beth Hart etc. Nu weet ik van deze artiesten niet of het dit jaar in het tourschema had gepast. Maar is het realistisch om zulke artiesten nog eens op een editie van RW te zien? Of kan ik die hoop beter opgeven?
Hangt ook een beetje af van wat de band zelf wilt denk ik.
Nog niet zo lang geleden had je Paul McCartney bvb. Ik denk dat het zeker mogelijk is en nog zal gebeuren.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Dit jaar wordt (als het allemaal volgens plan gaat) mijn eerste Rock Werchter. Nu spreekt het eerste gedeelte van de naam van dit festival mij het meeste aan. Als ik naar de line-up (tot nu toe) kijk ben ik deels tevreden. Er zitten een paar namen bij die ik erg graag live wil zien, dan denk ik vooral aan de legendarische Iggy Pop en The Black Keys. Daarnaast zijn er nog een aantal namen die me zeker gaaf lijken, maar waar ik niet speciaal voor naar een festival zou gaan, hierbij denk ik aan Artic Monkeys, RHCP, Queens of the Stoneage, Warhaus. Maar als rockfan zijn er echt een hoop namen ik totaal niet ken, maar die kwa genre en na wat proefluisteren echt totaal niet mijn ding zijn. Dat vind ik echt jammer. Had gehoopt op wat meer (classic) rock namen.

Ongeveer tien dagen voor RW ga ik naar een concert van The Who in Berlijn. Ze treden daarna ook nog in Parijs op. Was deze legendarische band niks geweest voor RW? Of hoop ik als classic rock en blues fan nou teveel op wat oudere namen. Naast The Who denk ik aan band als The Eagles, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Guns N Roses, AC/DC, Sting, Jack White, ZZ Top, Beth Hart etc. Nu weet ik van deze artiesten niet of het dit jaar in het tourschema had gepast. Maar is het realistisch om zulke artiesten nog eens op een editie van RW te zien? Of kan ik die hoop beter opgeven?
www.bospop.nl
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Hopelijk nog een Triggerfinger en/of dEUS erbij op donderdag en we weten waar we moeten zijn.
Die donderdag op main suckt echt wel, voor mijn smaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Oh Well

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Een dag met The 1975, Sam Fender, Stromae, Stormzy, Iggy Pop en Royksopp zou bij veel festivals een heel sterk rijtje zijn, ik vind dat trouwens ook gewoon zo voor Werchter. Bizar ook hoe veel mensen afgeven op 1 naam op de main omdat die andere muziek maakt dan ze gewend zijn. Come on, niet zo conservatief. Of hadden jullie willen ruilen met de Pinkpop headliners :)
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Een dag met The 1975, Sam Fender, Stromae, Stormzy, Iggy Pop en Royksopp zou bij veel festivals een heel sterk rijtje zijn, ik vind dat trouwens ook gewoon zo voor Werchter. Bizar ook hoe veel mensen afgeven op 1 naam op de main omdat die andere muziek maakt dan ze gewend zijn. Come on, niet zo conservatief. Of hadden jullie willen ruilen met de Pinkpop headliners :)
Ik vind Stormzy gewoon kei slecht. Dat heeft niets met conservatief of progressief te maken. Het programma is verder behoorlijk goed en gevarieerd, naar mijn idee. Stormzy in een glas water.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket en musicislife

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Ik vind Stormzy gewoon kei slecht. Dat heeft niets met conservatief of progressief te maken. Het programma is verder behoorlijk goed en gevarieerd, naar mijn idee. Stormzy in een glas water.
Ik had het niet eens tegen iemand persoonlijk, dus je hoeft je niet aangevallen te voelen. Het is een algemene tendens op social media na het aankondigen van een hiphop naam op een "Rock" festival.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Ik had het niet eens tegen iemand persoonlijk, dus je hoeft je niet aangevallen te voelen. Het is een algemene tendens op social media na het aankondigen van een hiphop naam op een "Rock" festival.
Ja, dat klopt wel. Ik vind het ook echt een lastig genre om goed te kunnen beoordelen op zo’n enorm festival als RW. Heb best wat moois gezien de laatste 10 jaar (Anderson Paak!), maar ook veel gemakzuchtige rotzooi, podium onwaardig. En te veel autotune. 😊
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Ja, dat klopt wel. Ik vind het ook echt een lastig genre om goed te kunnen beoordelen op zo’n enorm festival als RW. Heb best wat moois gezien de laatste 10 jaar (Anderson Paak!), maar ook veel gemakzuchtige rotzooi, podium onwaardig. En te veel autotune. 😊
Maar normaal gezien is Stormzy geen van dat. Zijn vorige tours waren met een full band en een productie die die van Stromae kan evenaren. En al zeker geen autotune.

Aangezien Stromae makkelijk vanaf half 12, 12u kan beginnen, zie ik Stormzy ook een stuk in het donker spelen. Wat gezien zijn productie en pyro ook wel goed nieuws is.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Een dag met The 1975, Sam Fender, Stromae, Stormzy, Iggy Pop en Royksopp zou bij veel festivals een heel sterk rijtje zijn, ik vind dat trouwens ook gewoon zo voor Werchter. Bizar ook hoe veel mensen afgeven op 1 naam op de main omdat die andere muziek maakt dan ze gewend zijn. Come on, niet zo conservatief. Of hadden jullie willen ruilen met de Pinkpop headliners :)
Iggy Pop is inderdaad een waardig alternatief in the barn.
Niet echt te maken met conservatief maar met smaak. Zet er een Billy bvb en je hebt een heel andere look. Stormzy is het dat net niet.
En eerlijk, het is niet mijn ding, maar zet er robbie Williams en het verkoopt wel uit denk ik.
Maar , nog genoeg moois dat weekend. En er moet ook gegeten en gedronken worden voor stromae
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Stormzy doet ook echt net zoals Stromae een set die niet over de 90 minuten gaat. Er is echt wel nog ruimte voor een act als dEUS of GOOSE op die main.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Chibi Ichigo nog op de Slope of in KluB C. Nog een 'classic act' als Live, Chic ft Nile Rodgers, Grace Jones ... erbij. En nog een Barnspot voor The National of Lana Del Rey zou natuurlijk de kers op de taart zijn.

Realiteit kan echter zeker zijn dat er geen 'grotere' namen meer bij komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Stormzy doet ook echt net zoals Stromae een set die niet over de 90 minuten gaat. Er is echt wel nog ruimte voor een act als dEUS of GOOSE op die main.
Denk niet dat we dat nog moeten verwachten op de mainstage. Een waterkans dat er nog wat bij komt voor of na Iggy Pop tho.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Denk niet dat we dat nog moeten verwachten op de mainstage. Een waterkans dat er nog wat bij komt voor of na Iggy Pop tho.

Toch nog twee plekken van de zeven vrij op de main op donderdag Yannick? Ik vrees dat we niks echt groot moeten verwachten daar, maar een GOOSE voor of na Fender zou nog kunnen lukken lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Toch nog twee plekken van de zeven vrij op de main op donderdag Yannick? Ik vrees dat we niks echt groot moeten verwachten daar, maar een GOOSE voor of na Fender zou nog kunnen lukken lijkt me.
Ik gok zoiets dan, tenzij men aan The 1975 echt gewoon dezelfde spot gaat geven als in 2019 en je dus tussen Fender en Stormzy alsnog een grote naam krijgt. Het is en blijft de donderdag, en die kan altijd heel erg stacked uitdraaien.

Stromae (23u30 - 1u)
Stormzy (21u30 - 22u45)
Sam Fender (19u45 - 20u45)
The 1975 (18u00 - 19u00)
Goldband (16u15 - 17u15) -> of idd andere Belgische / NL pop/rock naam die veel lager staat dan normaal
Wet Leg (14u45 - 15u30) -> die waren eerder al gelekt voor op die donderdag
Compact Disk Dummies (13u15 - 14u00)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken