Dit jaar wordt (als het allemaal volgens plan gaat) mijn eerste Rock Werchter. Nu spreekt het eerste gedeelte van de naam van dit festival mij het meeste aan. Als ik naar de line-up (tot nu toe) kijk ben ik deels tevreden. Er zitten een paar namen bij die ik erg graag live wil zien, dan denk ik vooral aan de legendarische Iggy Pop en The Black Keys. Daarnaast zijn er nog een aantal namen die me zeker gaaf lijken, maar waar ik niet speciaal voor naar een festival zou gaan, hierbij denk ik aan Artic Monkeys, RHCP, Queens of the Stoneage, Warhaus. Maar als rockfan zijn er echt een hoop namen ik totaal niet ken, maar die kwa genre en na wat proefluisteren echt totaal niet mijn ding zijn. Dat vind ik echt jammer. Had gehoopt op wat meer (classic) rock namen.
Ongeveer tien dagen voor RW ga ik naar een concert van The Who in Berlijn. Ze treden daarna ook nog in Parijs op. Was deze legendarische band niks geweest voor RW? Of hoop ik als classic rock en blues fan nou teveel op wat oudere namen. Naast The Who denk ik aan band als The Eagles, Fleetwood Mac, The Rolling Stones, Guns N Roses, AC/DC, Sting, Jack White, ZZ Top, Beth Hart etc. Nu weet ik van deze artiesten niet of het dit jaar in het tourschema had gepast. Maar is het realistisch om zulke artiesten nog eens op een editie van RW te zien? Of kan ik die hoop beter opgeven?