Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
250
297
Goedemorgen lieve forumvrienden, kunnen jullie vandaag meezoeken naar mijn stem? Gisteren verloren ergens op het festivalterrein 😂. Tip van de dag: Ga Nova Twins checken! (Maar laat ruimte over voor mij vooraan)
Mocht het vooraan vol zijn dan mag je je altijd nog achter mijn 🦽 proppen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Matt Bellamy was goed pissig. Lijkt toch echt een technisch probleem te zijn geweest en niet tijdsgebrek.

Showbizz was wel heerlijk. Maar waarom toch zoveel nummers van die laatste kustplaat?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Ligt 't aan mij of is vandaag sowieso een Barn-kampeerdag? The Teskey Brothers - Amenra - Gabriels - Puscifer en dan zal het nog ontzettend druk zijn bij Christine & the Queens en Rosalía.
Ik was het grootste gedeelte bij de main blijven staan denk ik. Inhaler, dan even naar Nova Twins, en dan Lil Nas X, QOTSA, AM.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Ligt 't aan mij of is vandaag sowieso een Barn-kampeerdag? Dat gaat weer leuk worden...! The Teskey Brothers - Amenra - Gabriels - Puscifer en dan zal het nog ontzettend druk zijn bij Christine & the Queens en Rosalía.
Rosalia lijkt me wel snel vol ja. Al spelen ze samen met QOTSA (wat we hopelijk via stream gaan zien)
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Pffff, 2 uur voor de Barn staan wachten en er uiteindelijk niet ingekomen? Ik vind het me moeilijk voor te stellen maar als dat klopt is het wel heel zuur.
Een 45 min van te voren toegekomen, paar pintjes genomen, aangeschoven voor de poortjes, ging vlot, 30 min voor begin van show waren we binnen, zonder problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Ik vind het systeem goed met de rode kruisen. Honderd keer liever dit dan dat ze de tenten open maken.

Dat heeft ook te maken met hoe ik in het algemeen concerten en festivals beleef. Als ik iets populairs wil zien, dan kom ik VROEG en neem ik plaats. Ik sta ook graag redelijk vooraan. Achteraan kan ik nauwelijks in de sfeer komen. Op het laatste moment naar voren kruipen doe ik niet, want door mijn lengte (net geen twee meter) krijg ik het met iedereen aan de stok.

Voor de show van Editors heb ik zo dus wel eerst Ben Howard gezien, ook al stond die niet op mijn lijstje. Maar goed, als je naar een zaalshow gaat krijg je ook eerst een voorprogramma dat misschien niet helemaal je ding is. Ik neem dan liever dat extra concert mee dan die tijd door te brengen buiten The Barn, te wachten tot hij terug open gaat.

Het enige voordeel van een open tent zou zijn dat je van buiten de tent kunt staan kijken als de tent vol is. Ik vind dit een even rotte concertervaring als het concert gewoon niet, of op een scherm, te zien.

Een voordeel van die rode kruisen, ook in het voorvak aan de main, is dat je hierdoor die constante beweging in het publiek niet hebt, die afleidt van de concertervaring. Laatkomers die zich naar voren wurmen, constante beer runs en wc bezoekers, die dan daarna terug naar hun groepje moeten geloodst worden door zwaaiende telefoonlampjes in de lucht… Dit soort situaties heb je nauwelijks in een tent of voorvak waar je niet meer ingeraakt als je naar buiten gaat, en zo heb ik het graag.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan, JP5 en Joss

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Kleine tip ook voor mensen die de Barn in willen, maar de smalle metalen doorgangen links en recht van het midden gaan duizend keer sneller dan die in het midden. Veel mensen die in het midden kamperen en langs links en rechts loop je er gewoon voorbij vaak :)
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Ik vind het systeem goed met de rode kruisen. Honderd keer liever dit dan dat ze de tenten open maken.

Dat heeft ook te maken met hoe ik in het algemeen concerten en festivals beleef. Als ik iets populairs wil zien, dan kom ik VROEG en neem ik plaats. Ik sta ook graag redelijk vooraan. Achteraan kan ik nauwelijks in de sfeer komen. Op het laatste moment naar voren kruipen doe ik niet, want door mijn lengte (net geen twee meter) krijg ik het met iedereen aan de stok.

Voor de show van Editors heb ik zo dus wel eerst Ben Howard gezien, ook al stond die niet op mijn lijstje. Maar goed, als je naar een zaalshow gaat krijg je ook eerst een voorprogramma dat misschien niet helemaal je ding is. Ik neem dan liever dat extra concert mee dan die tijd door te brengen buiten The Barn, te wachten tot hij terug open gaat.

Het enige voordeel van een open tent zou zijn dat je van buiten de tent kunt staan kijken als de tent vol is. Ik vind dit een even rotte concertervaring als het concert gewoon niet, of op een scherm, te zien.

Een voordeel van die rode kruisen, ook in het voorvak aan de main, is dat je hierdoor die constante beweging in het publiek niet hebt, die afleidt van de concertervaring. Laatkomers die zich naar voren wurmen, constante beer runs en wc bezoekers, die dan daarna terug naar hun groepje moeten geloodst worden door zwaaiende telefoonlampjes in de lucht… Dit soort situaties heb je nauwelijks in een tent of voorvak waar je niet meer ingeraakt als je naar buiten gaat, en zo heb ik het graag.
Ik vind het ook niet erg om ruim van tevoren aanwezig te zijn, alleen krijg je nu wel rare effecten. Xavier Rudd fans die hun idool niet kunnen zien omdat de zaal vol zit met Fred fans.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel en Joslittel

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Oh en nu we toch tips geven voor The Barn (heb Fred Again gezien dus anderen nu een kans geven hè). Als je achteraan gewoon direct naar die zijgangen gaat richting de uitgang kan je gewoon zonder friemelen met mensen naar de voorkant lopen en dan inschuiven vanaf daar!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Muse was een pak beter dan in 2019 zo te horen? Fijn. Hebben goeie nummers, maar die show toen was echt niets..
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik snap de mensen niet die denken dat Werchter zelf Muse heeft doorgeknipt. Je kon dit toch gewoon horen, eerste poging stond de gitaar verkeerd gestemd, ik vermoed dat dit gewoon digitaal gebeurd tweede poging lukte goed tot het moment dat zijn sound 'alweer digtaal' aangepast werd, beetje zoals een pedaal maar dan door de man sidestage vanaf die switch lag zijn gitaar er helemaal uit. Het is dus duidelijk dat de digitale effecten op Matt zijn gitaar het probleem waren en niet toch Werchter die Muse zou hebben afgeknipt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
166
118
Een 45 min van te voren toegekomen, paar pintjes genomen, aangeschoven voor de poortjes, ging vlot, 30 min voor begin van show waren we binnen, zonder problemen.

Bij Fred? Waar komen dit soort “2 uur wachten en naast de pot pissen”-verhalen dan vandaan?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik vind het systeem goed met de rode kruisen. Honderd keer liever dit dan dat ze de tenten open maken.

Dat heeft ook te maken met hoe ik in het algemeen concerten en festivals beleef. Als ik iets populairs wil zien, dan kom ik VROEG en neem ik plaats. Ik sta ook graag redelijk vooraan. Achteraan kan ik nauwelijks in de sfeer komen. Op het laatste moment naar voren kruipen doe ik niet, want door mijn lengte (net geen twee meter) krijg ik het met iedereen aan de stok.

Voor de show van Editors heb ik zo dus wel eerst Ben Howard gezien, ook al stond die niet op mijn lijstje. Maar goed, als je naar een zaalshow gaat krijg je ook eerst een voorprogramma dat misschien niet helemaal je ding is. Ik neem dan liever dat extra concert mee dan die tijd door te brengen buiten The Barn, te wachten tot hij terug open gaat.

Het enige voordeel van een open tent zou zijn dat je van buiten de tent kunt staan kijken als de tent vol is. Ik vind dit een even rotte concertervaring als het concert gewoon niet, of op een scherm, te zien.

Een voordeel van die rode kruisen, ook in het voorvak aan de main, is dat je hierdoor die constante beweging in het publiek niet hebt, die afleidt van de concertervaring. Laatkomers die zich naar voren wurmen, constante beer runs en wc bezoekers, die dan daarna terug naar hun groepje moeten geloodst worden door zwaaiende telefoonlampjes in de lucht… Dit soort situaties heb je nauwelijks in een tent of voorvak waar je niet meer ingeraakt als je naar buiten gaat, en zo heb ik het graag.
Voor mij werkt dat dus echt niet. Ik wil niet 3 uur op dezelfde plek moeten staan wachten, show of niet. Ik haal graag een verse pint, ga even naar de wc als het moet en wil me vooral niet gedwongen voelen om me voorin te prakken om een show mee te kunnen maken.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Voor mij werkt dat dus echt niet. Ik wil niet 3 uur op dezelfde plek moeten staan wachten, show of niet. Ik haal graag een verse pint, ga even naar de wc als het moet en wil me vooral niet gedwongen voelen om me voorin te prakken om een show mee te kunnen maken.
Heb ik ook, maar dan is rw al jaren niet het festival waar je heen moet
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Joslittel

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Ik vertrek nu ook voor een dag. Amenra zal wel compleet volstaan zeker met The Barn? Hopelijk kom ik er nog in dan.

Zal na Puscifer ook maar blijven staan voor Rosalia denk ik dan
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken