Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Vintage Trouble ook authentiek zeg.
Ugh, Vintage Trouble. Misschien is het uiteindelijk iets geworden, maar ik ben na een nummer of drie vertrokken.

Had hij ook effectief lyrics geschreven, of was het echt heel het concert van “I can’t hear you !” ?

Ik had echt helemaal de tegenovergestelde reactie. Authentiek ? Moest de hele tijd denken aan die scene met “Blueshammer” uit de film Ghost World…
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Muse Knights of Cydonia niet kunnen spelen is hier wel een thema op de camping.

Zij weten toch, net zoals elke andere afsluiter, dat ze om 1 uur moeten stoppen. Geen populaire mening hier op de camping haha. Zalig wel wat alsnog volgde omstreeks 1.10 uurr met Showbiz!!!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.178
4.322
Anders mogen Jullie volgend jaar wel eens Parkway drive lenen op Werchter om te zien hoe een headline set er moet uitzien hoor ;)
Heeft ook al op Werchter gestaan hoor.
Muse levert een meer dan goede headlinerset af. Snap het gezaag niet zo.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
En die kruizen, ben hier nu al zoveel jaar, ik denk nog maar 1 keer voor rode kruizen gestaan, Disclosure vorig jaar. Je moet wat anticiperen en nadenken.

Ok, deze editie daardoor Autora en Paolo Nutini moeten missen.

Maar het was het waard.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Fred again was gewoon absurd! In de positieve zin van het woord! Wat een optreden, podium in het midden van de barn letterlijk niet stabiel genoeg voor springende mensenmassa, zelden zoveel mensen zien wild gaan!

Stone vandaag was ook echt genieten! Gaan het nog ver schoppen!
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
280
325
Je slaat de plank hier echt genadeloos hard mis
Het wordt nu een soort wc papier hamsteren tijdens covid of 5 uur van te voren op Schiphol gaan staan. Direct na de vorige band naar binnen ok, maar dat de Barn tijdens een show al volstaat met mensen die de act erna willen zien, omdat ze bang zijn anders niet binnen te komen is killing voor de sfeer. De schermen buiten staan meer naar rechts tov vorig jaar dus heb je ook sound bleed van main als je er niet dicht opstaat. Te grote acts voor de Barn dit jaar helaas, ook al was dit wellicht de wens van de artiesten zelf. Vrees voor Rosalia vandaag.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Eerst die parkings, dan die pendelbussen, hele hetze over opgeslane drank- en eetprijzen, dan het lange wachten en slecht indelen van The Hive, dan nu die miserie met The Barn. Gaat lekker dit jaar, man.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
Eerst die parkings, dan die pendelbussen, hele hetze over opgeslane drank- en eetprijzen, dan het lange wachten en slecht indelen van The Hive, dan nu die miserie met The Barn. Gaat lekker dit jaar, man.
Ben wel benieuwd met welke oplossing ze gaan komen daarvoor. Dat filmpje van Humo laat onvrede zien die je niet wilt hebben op een festival, zonde.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
De beelden van Papillon op de Facebook pagina van RW laten de sfeer tijdens dat nummer wel zien, momentje hoor.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Gewoon belachelijk.
Je gaat naar een festival en je weet dat de barn max 25k is. Boek dan je ticket vr een zaalshow. Veiligheid is ook belangrijk. Je weet op een festival dat de kans erin zit dat een stage vol is. Ga op tijd of kies wat anders

Ik begrijp die “ik heb 1,5u staan wachten en kwam er niet in” niet. Is dat overdreven stemmingmakerij??

Daar is toch bij geen enkele show in de Barn sprake van geweest? Ik ging bij CDW ruim een uur voor aanvang in de rij staan en kon naar voren lopen, tot ca 25% van het podium.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Wat een stelletje azijnpissers hier. Vooral degenen die thuis zitten om alles af te kunnen zeiken.

Wat een prachtig megalomane show van Muse was dat ! Dit is samen met Stromae veruit het meest coole concert dat ik dit jaar heb gezien.

Dit moet er zelfs van achteraan de wei ongelooflijk hebben uitgezien.
Wat hadden RHCP gisteren bij ? Hun instrumenten, en Kiedis had voor de gelegenheid iets fluo aangedaan. Voor de rest gewoon het LED scherm waar elke band op de main mee speelt. Phoning it in.

Dit was meer dan headline waardig.
Retestrak gespeeld en gezongen. Beresterke nummers. En dan die show er bovenop.

Voor mij gaat hier niets mee over dit weekend.

Mooi dat je zo genoten hebt. Blijf vooral lekker lang in die bubble en laat de pret niet bederven door hier al te veel langs te komen. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Fred again was gewoon absurd! In de positieve zin van het woord! Wat een optreden, podium in het midden van de barn letterlijk niet stabiel genoeg voor springende mensenmassa, zelden zoveel mensen zien wild gaan!

Stone vandaag was ook echt genieten! Gaan het nog ver schoppen!

Ik zag Stone op Canvas. Erg leuk, ga ze zeker verder ontdekken nu. Alleen die gitariste die af en toe stukjes meekrijste vond ik matig, hoop dat dat op plaat minder is.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Mooi dagje gehad. Niet zo goed als dag 1 en 2 maar ook wel door het weer. Wat overigens ook heel erg mee viel. Kan niet wachten tot volgend jaar. Als iedereen die het zo kut vind niet komt kan ik gewoon bij fredje naar binnenlopen. Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
En die kruizen, ben hier nu al zoveel jaar, ik denk nog maar 1 keer voor rode kruizen gestaan, Disclosure vorig jaar. Je moet wat anticiperen en nadenken.
Helemaal eens, kwam zelf ook altijd 15-20 min op voorhand voor de zekerheid, bij m’n grootste must-sees, maar een uur op voorhand gaan lopen camperen in een lege tent slaat echt nergens op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken