Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ik ben al weg hoor mensen, was ff vergeten dat je hier niet op kutmuziek mag zeiken
Jij kan nog een beke zagen man. Echt 100 keer liever die strakke rock show van Muse die soms beetje belachelijk is dan AM die hun oude nummers aan x0,75 spelen.

Ben hier met 20 man en iedereen vond het geweldig (bijlange niet iedereen is fan) terwijl er letterlijk niemand uitkijkt naar AM na die twee laatste albums en shows.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
743
970
Ik geloof het niet, maar ik krijg ook niet alles mee (gelukkig)
Er was hier iemand op het forum die hier echt voor ging en ben heel benieuwd wat die er van vind/vond
Dat was ik denk ik en door de Barn-gekte voor Fredje vreesde ik dat ik omgeven ging zitten door niet-fans van Xavier, dus dan maar besloten om hem te laten schieten en mogelijks eens een los concertje van hem mee te pikken 😇
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Tip van de dag: Rufus du Sol! Vorig jaar echt een van de beste optredens op Lowlands!
Ik vind deze echt heel jammer, super graag gaan zien. Alle andere afsluiters kon me gestolen worden, maar net deze wil ik toch echt gaan zien
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Jij kan nog een beke zagen man. Echt 100 keer liever die strakke rock show van Muse die soms beetje belachelijk is dan AM die hun oude nummers aan x0,75 spelen.

Ben hier met 20 man en iedereen vond het geweldig (bijlange niet iedereen is fan) terwijl er letterlijk niemand uitkijkt naar AM na die twee laatste albums en shows.
Haha, fair enough. Geen sjieke reactie, kon het anders verwoorden :)

Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad
 

Fretwork

Nieuw lid
30 mei 2023
2
9
Ik begrijp die “ik heb 1,5u staan wachten en kwam er niet in” niet. Is dat overdreven stemmingmakerij??

Daar is toch bij geen enkele show in de Barn sprake van geweest? Ik ging bij CDW ruim een uur voor aanvang in de rij staan en kon naar voren lopen, tot ca 25% van het podium.
Wij stonden bij Xavier Rudd tussen 97% Fred Again publiek en hebben er 10 minuten over gedaan om buiten te komen aangezien iedereen gelijk ging zitten.

Daarna mochten er echt nog amper mensen naar binnen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Ik begrijp die “ik heb 1,5u staan wachten en kwam er niet in” niet. Is dat overdreven stemmingmakerij??

Daar is toch bij geen enkele show in de Barn sprake van geweest? Ik ging bij CDW ruim een uur voor aanvang in de rij staan en kon naar voren lopen, tot ca 25% van het podium.
1,5 uur is ook wel erg lang, dat wil niemand. Maar zelfs een uur voor een plekje in de tent is er over vind ik. Waar de grens moet liggen, geen idee, maar dit werkt niet.
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
141
164
Gisteren voor mij beste dag van het weekend so far. Xavier rudd verraste enorm met zn energie, Fred was magisch en muse een zeer fijne afsluiter
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Volgens mij valt er veel op te lossen met de programmatie. Maar dan meer dingen tegelijk programmeren. Die grote bands gaan blijven komen om de barn te doen, want productioneel is dat echt wel top voor een band.
Nu het plein was wel kalmer, kwa drukte, dan met Charlotte vond ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Volgens mij valt er veel op te lossen met de programmatie. Maar dan meer dingen tegelijk programmeren. Die grote bands gaan blijven komen om de barn te doen, want productioneel is dat echt wel top voor een band.
Nu het plein was wel kalmer, kwa drukte, dan met Charlotte vond ik.
Zullen ze toch echt naar meer volwaardige podia moeten gaan, zoals op een PKP het geval is.

Vermoed wel dat het ook kalmer was bij Fred door anticipatie. Wie in de massa stond voor Charlotte, zal daar vast geen zin in gehad hebben voor Fred en zal geanticipeerd hebben door ofwel al vroeger klaar te staan of gewoon aan de Main te blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

The Black

Campingartiest
27 feb 2015
74
61
Tijdens het begin van Xavier Rudd waren wij al aan het wachten voor The Barn bij de rode kruizen. Uiteindelijk niet binnen gekomen. Tja, bijna 2 uur voor helemaal niks gewacht. Ook ontzettend jammer dat wij dachten dat Muse afgelopen was nadat Matt zei dat ze geen tijd meer hadden. Vervolgens buiten het terrein lopen en dan ze wederom horen spelen.... twee dompers.
 

The Black

Campingartiest
27 feb 2015
74
61
Ik doe altijd Graspop en Rock Werchter aan. Ik denk dat het tijd is voor twee main stages net als bij Graspop. Er zijn zeker optredens die baat hebben bij The Barn zoals Sigur Ros, maar alles wat een beetje als up-tempo kan worden beschouwd mag best met de grote mensen-massa gedeeld worden.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik doe altijd Graspop en Rock Werchter aan. Ik denk dat het tijd is voor twee main stages net als bij Graspop. Er zijn zeker optredens die baat hebben bij The Barn zoals Sigur Ros, maar alles wat een beetje als up-tempo kan worden beschouwd mag best met de grote mensen-massa gedeeld worden.
Daar is, denk ik, geen ruimte voor op het terrein.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.510
6.183
Volgens mij valt er veel op te lossen met de programmatie. Maar dan meer dingen tegelijk programmeren. Die grote bands gaan blijven komen om de barn te doen, want productioneel is dat echt wel top voor een band.
Nu het plein was wel kalmer, kwa drukte, dan met Charlotte vond ik.
Zou een tweede grote buitenstage niet veel handiger zijn (als dat past)? Of de Barn open maken? Dan kan iedereen, ook al is het van veraf, iig de optredens meemaken.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Tijdens het begin van Xavier Rudd waren wij al aan het wachten voor The Barn bij de rode kruizen. Uiteindelijk niet binnen gekomen. Tja, bijna 2 uur voor helemaal niks gewacht. Ook ontzettend jammer dat wij dachten dat Muse afgelopen was nadat Matt zei dat ze geen tijd meer hadden. Vervolgens buiten het terrein lopen en dan ze wederom horen spelen.... twee dompers.

Pffff, 2 uur voor de Barn staan wachten en er uiteindelijk niet ingekomen? Ik vind het me moeilijk voor te stellen maar als dat klopt is het wel heel zuur.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Zou een tweede grote buitenstage niet veel handiger zijn (als dat past)? Of de Barn open maken? Dan kan iedereen, ook al is het van veraf, iig de optredens meemaken.
De Barn aan de achter- en zijkant openen. Groot scherm aan de buitenzijde tegen de achterkant van de tent plakken. Daar los je al een hoop mee op denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Terugkomen en fucking SHOWBIZZ spelen. Wát een stel bazen zijn het, de tering.
Voor ons was Muse het vetste optreden tot nu toe. Ook omdat we in het voorste vak waren geraakt (belevenis op zich als je niet claustrofobisch bent) en de volle laag van de show kregen. De band staat als een huis, niet alle nieuwe nummers zijn zo tof als het oudere werk maar live alsnog prima te genieten. Juist omdat het zo geolied in elkaar zit was het extra bijzonder dat ze gedwongen werden op het eind weer als echte rockband op te treden . Showbizz!

Vooraf een beetje rustig aan gedaan, tof optreden van Sofi Tukker om de spieren wat los te schudden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken