Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Ik vind het zo onderhand echt fascinerend hoe zeer mijn muziekbeleving verschilt met sommigen van jullie. Ik vind dit by far de beste set die ik vandaag heb gezien. Weliswaar met de kanttekening dat een aantal relevante sets de streams niet hebben gehaald, natuurlijk. Maar ik vind dit zeer goed, terwijl ik hun muziek niet snel zou opzetten. Sympathieke gasten, strakke set en een enthousiast publiek.
Beschrijving klopt volledig
Waar ik sta, is het publiek ook gwn mee idd
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.961
Ere wie ere toekomt: dit is wel minimaal 5x beter dan Pinkpop in 2019
Dan is het alleen wel nog steeds 0x goed. Op Pinkpop duurde het gemiddeld 5 minuten telkens met het wachten tussen de nummers omdat de bandleden geen chemie hadden. Al was dat geloof ik niet in 2019 maar wat jaartjes daarvoor.

Edit: ik denk dat het 2012 alweer was. Mijn eerste festival.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik was elders, maar dit kan ik bijna niet geloven.
Soad was echt niet normaal
Ja SOAD was zeker niet normaal! Maar kan me sindsdien niet meer herinneren dat het publiek zo tekeer ging aan die main. (In stond in het verste voorvak wel).
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
251
299
Via de aparte ingang voor rolstoelgebruikers. Er is voldoende assistentie om op die plek te komen. Het zag er prima uit. En ook eens een echt toffe plek voor rolstoelers in plaats van ergens aan de zijlijn!
Nou 45 minuten van te voren bij Iggy kon je niet eens meer via die ingang naar binnen vanwege de veiligheid. Het was dat er nog 2 mensen naar buiten gingen…toen konden we alsnog naar binnen, maar je kon toen al met geen mogelijkheid meer bij het rolstoelpodium komen, ook al was de vlag nog niet omlaag. En achter de foh is ook niet ideaal als er daar steeds mensen opstaan. Op zich ok plek qua geluid en zicht als de foh zit, maar niet heel veilig en bij drukte niet op en af te komen. Dus heel vroeg gaan zitten en dan kan je niet even wat drinken meer halen of naar de wc.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Ik vind het zo onderhand echt fascinerend hoe zeer mijn muziekbeleving verschilt met sommigen van jullie. Ik vind dit by far de beste set die ik vandaag heb gezien. Weliswaar met de kanttekening dat een aantal relevante sets de streams niet hebben gehaald, natuurlijk. Maar ik vind dit zeer goed, terwijl ik hun muziek niet snel zou opzetten. Sympathieke gasten, strakke set en een enthousiast publiek.
Ik vond het ook een geweldig goed optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Soad was en masse. Stormzy was toch een pak beperkter, maar gewoon straf.

Veel shows vandaag die werchter zo uniek maken. Er kan veel kritiek gegeven worden, maar heb een aantal keer kippenvel gekregen van hoe bepaalde dingen zijn gegaan.
En ik ben vooral jaloers op de sfeer die de tenten lijkenn te creeeren en de extra verscheidenheid aan huge namen continu. Kijk gewoon alleen al eens wat er aankomende zaterdag staat… best stacked. Zoals altijd.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
166
118
Het zal wel zijn omdat ik op festivalgebied niks meer gewend ben maar ik vond het vandaag echt ultiem. Ik ben van het ene naar het andere hoogtepunten gerold.

Ik dacht dat ik met Weyes Blood, (stukje Holly, stukje Anna Calvi), Froukje, Warhaus, Charlotte de Witte en Stormzy (wat een heerser) de jackpot al had gewonnen. Fijne, energieke shows waarbij de artiesten er flink zin in hadden.

Maar grote verrassing (of heb ik zoveel bier op dat ik sowieso kritiekloos ben?) was de afsluiter: Royksopp. Hoe lekker was dat? Ik stond vooraan en daar gingen de makkelijk in het gehoor liggende dancehitjes (veel met Robyn) er als zoete koek in. Op die 4 dansers las ik eerder kritiek (Best Kept Secret geloof ik) maar die maakten nu volledig het verschil, de zaal at uit hun hand en in voorop. CDW was geweldig maar ik heb nog net iets meer van Royksopp genoten…

Cashless systeem vond ik helemaal prima, geklaag is wat mij betreft echt overbodig. Net nog even 0,1 coin kunnen aanvullen om 2 bier te halen, hoe chill is dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

reaper

Support act
26 okt 2015
1.082
920
Zo dat was die dan.
Weyes blood, anna calvi, iggy pop waanzinnig goed. Reytons dikke feest
Ashnikko was wierd
Militari gun was leuke ontdekking
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
498
566
Aangezien het op de camping nog een herrie is en slapen er dus niet in zit zal ik even een korte samenvatting geven:
-Mary Walopers vanmorgen aangenaam verast
-Froukje super goed
-Warhaus fantastisch
-Sammeke van achter gezien maar totaal niks mis mee
-Reytons hele slope afgebroken
-Iggy koning van the Barn
-Mumford & Sons te veel van verwacht
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.158
1.600
Ik heb me eigenlijk onwijs geamuseerd en maar een klein beetje geergerd.

Openen met de Dummies. Ja, kijk...ik mag die broers wel. Okay, dat het een beetje derdegraads familie is en die kerels bevriend zijn met mijn dochter kleurt het misschien, maar is gewoon een sympathieke electropooband die overal de sfeer in krijgt. Lennert hield zich naar zijn gewoonte nog in met het klimmen en publiek opzoeken.

Zwangere Guy
Guy is gezonder dan ooit, scherper en gaf een ijzersterk optreden waar je de emoties van geloofde.

Froukje: Queen. Meer kun je er niet over zeggen. Effe blij dat Nataniel afgezegd heeft.

Warhaus: Gewoon ontzettend straffe performance. Ik moest lachen met die in het publiek die luid vroeg wanneer ze nu Fever gingen spelen.

RAYE: Queen..deel 2. Mss te lange bindteksten, maar wat een stem, wat een uitstraling en met nummers als Black Mascara en Escapism..wat een nummers.

Geen Charlotte wegens...dan maar de hitjes nog meegepikt van Fender. Leuk, maar het is de Kidibull variant van Springsteen.

Stormzy: Heerser. Beginnen met een full band en nummers als firebabe om halverwege de grimekaart te trekken en heel dat voorvak in een kolkende massa te zien veranderen. Ik heb mijn dochter voor vandaag nog nooit zien pogo'en, ik wist niet dat ze het in zich had. Een sterk uur in de regen.

Mumford and Sons

Ik kwam niet voor Marcus en co. Ik luister er ook niet meer naar sinds de dood van mijn vader. ( laatste herinnering was een concert samen in 2016 net voor...). Het was dus een tikje emotioneel, maar niet te. Uiteindelijk was het gewoon een oerdegelijke headline show vol nummers die herinneringen opriepen. Marcus was blij om er te zijn, ik was best blij dat hij er was.

Op naar dag 2.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
693
630
Er lijkt meer volk te zijn dan vroeger, wa gaat dat geven op de uitverkochte dagen?

Inkleding is wel stijlvol ondanks de drukke huisstijl. The Barn is prachtig en mag voor mij daar ook het hele jaar staan, kan terwijl die betonrotte Vorst Nationaal tegen de grond.

Het eten is duidelijk achteruit gegaan, als je de prijzen zo hard opslaat, dan mogen ze niet inboeten op de porties en kwaliteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
697
918
Met die rode kruizen heb ik wat stress voor vanavond. Na The Black Keys een plasje, water opvullen en al meteen richting Editors? 🤔
 

SilentAlarm

Playlistbediener
21 jun 2023
22
22
Mensen die roepen om CDW op de main, van wat ik heb begrepen had ze zelf dat voorstel naast zich neergelegd.

Moest het niet regenen zouden er minder snel rode kruizen zijn denk ik. Het is wat het is. Ik vind kiezen soms oké.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Er lijkt meer volk te zijn dan vroeger, wa gaat dat geven op de uitverkochte dagen?

Inkleding is wel stijlvol ondanks de drukke huisstijl. The Barn is prachtig en mag voor mij daar ook het hele jaar staan, kan terwijl die betonrotte Vorst Nationaal tegen de grond.

Het eten is duidelijk achteruit gegaan, als je de prijzen zo hard opslaat, dan mogen ze niet inboeten op de porties en kwaliteit.
Ik vond het net heel goed doenbaar kwa drukte...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken