Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik ga 't toch zeggen: ondanks een aardig sterke line-up, zeker in de undercard, ben ik heel blij dat ik niet ben gegaan. Klinkt als een hel van een festival, terwijl ik het vorig jaar echt top vond.
Denk dat t.o.v. vorig jaar niet extreem anders is toch? Hoewel een andere Barn en andere Slope, zijn de problemen waar hier over gepraat wordt (o.a. die kruizen) al van vele jaren. Ik ben in 2018 voor het laatst geweest en toen deden die kruizen zich ook al voor. En volgens mij is RW bijna ieder jaar wel zo goed als uitverkocht, dus het zal ieder jaar ook wel zo'n beetje even druk zijn geweest.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Op weg naar Iggy. Even plassen. Bakken uit de lucht. Rode kruizen . Fuck
Ja dat is klote, plassen met die rijen duurt lang en verkleint je opties.

Maar het gezeur over die kruizen, tja. Het is briljant als je binnen bent en ik vind het ook briljant dat je van een afstand ziet dat je ergens nog welkom bent, adhv de groene pijlen.

Als je iets echt graag wilt zien is het een kwestie van keuzes maken, dat is toch niet zo’n issue.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.283
3.856
Qua veiligheid en historische goedkeuringen reeds anders ingedeeld.

Op Werchter hebben ze in de jaren 90 nog een podium gehad waar nu ongeveer de ingang is. Werd dan afgekeurd als ik me niet vergis.

Denk dat er misschien nog wat kan geregeld worden bij de NWW, maar langs de Haachtsesteenweg kant helemaal niet. Daar wonen nog steeds mensen, dus qua overlast en veiligheid kan en mag je daar niks plaatsen. Pukkelpop kan dat bv wel.
In de jaren 90 had je waar nu The Barn en Klub C staat een groot 2e open air podium. Daar stonden Björk, Radiohead, Daft Punk, The Prodigy. Verdeling op het terrein was toen beter, maar uiteraard niet te vergelijken met nu, want maar 2 dagen, minder publiek en 2 stages.
The Barn is een magische locatie voor Weyes Blood, Anna Calvi en vergelijkbare artiesten dit weekend (qua bekendheid). Bepaalde artiesten moeten gewoon op de mainstage staan, want daar is simpelweg te veel animo voor. Helemaal eens met Yannick; je betaalt genoeg geld voor 4 dagen RW. Dan moet je ook je geliefde artiesten kunnen zien.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Significant minder dan bij andere festivals. Maargoed daar discussieren we in een ander topic wel over.
Ben ik het niet mee eens. Ik ben op Lowlands geweest, Pukkelpop, SZiget , Tomorrowland om er een paar te noemen. Dit verschilt per jaar , per line up, per act en zelfs per tijdstip.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Geen idee, nooit op Pukkelpop geweest. Maar het ene terrein is het andere terrein natuurlijk niet hé. Het is echt niet zo makkelijk met alle logistiek wat erbij komt kijken. Wellicht mogen ze van de vergunning ook niet verder qua ruimte? Eigendom van het terrein? Hoorde van een lokale evenementorganisator dat EHBO steeds meer ruimte MOET krijgen, dus backstage wordt ook groter daarvoor, etc. etc. etc. Zo zijn er vast veel meer regels en beperkingen waar wij niet zomaar aan denken.
Pukkelpop begrijp ik nooit. Zondag 2019 was helemaal uitverkocht en er was nog steeds heel veel ruimte en plek overal. Denk dat ze gewoon minder tickets verkopen in verhouding?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.283
3.856
Pukkelpop begrijp ik nooit. Zondag 2019 was helemaal uitverkocht en er was nog steeds heel veel ruimte en plek overal. Denk dat ze gewoon minder tickets verkopen in verhouding?
Terrein is veek meer verspreid, waardoor publiek zich ook beter kan spreiden. En uiteraard meer podia.
Heb daar ooit 50 cent gezien (afgang) en toen was het bij de mainstage wel erg druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Terrein is veek meer verspreid, waardoor publiek zich ook beter kan spreiden. En uiteraard meer podia.
Heb daar ooit 50 cent gezien (afgang) en toen was het bij de mainstage wel erg druk.
Ach ja! Pinkpop, Werchter , Pukkelpop en Lowlands. Werchter moet ik nog eens proberen maar denk dat het allemaal geweldig is en z’n voor en nadelen heeft. Ik ben snel al happy als er muziek is.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
852
788
Ja dat is klote, plassen met die rijen duurt lang en verkleint je opties.

Maar het gezeur over die kruizen, tja. Het is briljant als je binnen bent en ik vind het ook briljant dat je van een afstand ziet dat je ergens nog welkom bent, adhv de groene pijlen.

Als je iets echt graag wilt zien is het een kwestie van keuzes maken, dat is toch niet zo’n issue.
Keuze was er. ik wil meer zeggen. Als het niet in een keer had geregend waren er gewoon binnen gekomen. nu gingen veel schuilen met als gevolg dat je een half uur van te voren niet meer naar binnen kon. 5 minuten later regenen en ik was binnen geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken