Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.566
3.165
Rock Werchter is ook veel te druk. Er is vanaf 16-17u echt geen doorkomen meer aan al een paar jaar op rij. Als je dan een jaar wat mindere acts op de Main Stage hebt en wat betere in de tenten, dan krijg je deze ellende.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.811
3.786
Barn is iets speciaals, maar voor Warhaus al kruizen en 45 minuten voor Iggy ook. Pfffrtr het gaat wel kiezen worden zo dit weekend
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.811
3.786
Rock Werchter is ook veel te druk. Er is vanaf 16-17u echt geen doorkomen meer aan al een paar jaar op rij. Als je dan een jaar wat mindere acts op de Main Stage hebt en wat betere in de tenten, dan krijg je deze ellende.
Ja eerlijk is het gewoon te druk en vol
 

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
59
84
Iggy niet gelukt. Rode kruisen. Meer dan een half uur voor begin daar. Mss extra volk gaan schuilen voor de regen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.979
6.278
Dat is ook niet even één twee drie te fixen op dit terrein, met backstage, North West Walls, eet en drink tentjes die dan weg moeten, grote toilettengroep rechts van de main moet dan weg, etc, etc, etc. Volgens mij zit het huidige terrein behoorlijk aan de max qua ruimte.
Hoe komt het dat het op Pukkelpop wél kan? Dat terrein is toch niet véél groter relatief aan het aantal bezoekers ofwel?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.002
1.042
Ik weet niet of de main de komende dagen wel die nieuwe generatie festivalgangers gaat weten te overtuigen. Ik betwijfel het.

De line-up en beleving in de tenten is gewoon heel goed.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
465
352
Hoe komt het dat het op Pukkelpop wél kan? Dat terrein is toch niet véél groter relatief aan het aantal bezoekers ofwel?
Qua veiligheid en historische goedkeuringen reeds anders ingedeeld.

Op Werchter hebben ze in de jaren 90 nog een podium gehad waar nu ongeveer de ingang is. Werd dan afgekeurd als ik me niet vergis.

Denk dat er misschien nog wat kan geregeld worden bij de NWW, maar langs de Haachtsesteenweg kant helemaal niet. Daar wonen nog steeds mensen, dus qua overlast en veiligheid kan en mag je daar niks plaatsen. Pukkelpop kan dat bv wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
166
105
Hoe komt het dat het op Pukkelpop wél kan? Dat terrein is toch niet véél groter relatief aan het aantal bezoekers ofwel?
Geen idee, nooit op Pukkelpop geweest. Maar het ene terrein is het andere terrein natuurlijk niet hé. Het is echt niet zo makkelijk met alle logistiek wat erbij komt kijken. Wellicht mogen ze van de vergunning ook niet verder qua ruimte? Eigendom van het terrein? Hoorde van een lokale evenementorganisator dat EHBO steeds meer ruimte MOET krijgen, dus backstage wordt ook groter daarvoor, etc. etc. etc. Zo zijn er vast veel meer regels en beperkingen waar wij niet zomaar aan denken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken