Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Kunt volgens mij nog die Barn zo groot maken als twee Sportpaleizen, er gaan volgens mij ALTIJD rode kruizen staan. Imo moest dat podium allang getransformeerd worden naar een soort Alpha-achtige constructie en niet.. nog zwaarder afgesloten. Dat en/of een extra podium om het publiek te spreiden, ookal is het max aantal bezoekers onveranderd gebleven sinds forever.
Dan krijg je te veel sound bleed met de overlappende Slope die nu ook groter is gemaakt, vrees ik.

Op basis van de filmpjes staat er goed 5,000 à 10000 man buiten de Barn ofzo voor CDW.

Echt bijna sneu hoe mensen zich aanstellen over die kruizen zeg
Nou inderdaad. Wat een gezeur zeg dat je een toffe artiest op een ander podium moet laten schieten, omdat je een uur voor een act in een afgesloten tent moet gaan staan, omdat je er anders niet in komt.

Het is te druk bij sommige artiesten. Dat kan gebeuren, ik vind het een positief gegeven. Bij Pinkpop doet niemand dat, lopen voor een artiest 😂
En hoe zou je precies deze sneer naar een ander festival en het publiek ervan in je eigen woorden willen omschrijven?

Echt bijna sneu hoe mensen zich aanstellen over die kruizen zeg
Eh. Als mensen meer dan 100 euro voor een dag of bijna 300 voor vier betalen, dan vind ik dat je steeds de mogelijkheid moet kunnen hebben om artiesten te zien ondanks drukte. Bovendien, die drukte is er steeds geweest. Er zijn nog steeds even veel mensen op het terrein sinds lang, en toch wordt er sinds enkele jaren geklaagd over de kruizen en wordt 't blijkbaar moeilijker en moeilijker om artiesten te zien in tenten. Kritiek, of het op z'n minst in vraag stellen van, is dan toch terecht, niet?

357105406_1059410425035955_6132270689997569953_n.jpg

100 euro voor een tshirt

Meer dan 50% van het volk kampeert gewoon voor de mainstage, snap niet waarom er dan nog altijd geen dubbele mainstage is zodat die mensen toch iets meer hebben dan 50% van de tijd muziek. Helpt ook om headliners te overtuigen

Meer dan 50% van het volk kampeert gewoon voor de mainstage, snap niet waarom er dan nog altijd geen dubbele mainstage is zodat die mensen toch iets meer hebben dan 50% van de tijd muziek. Helpt ook om headliners te overtuigen
Volgens mij overtuig je net meer artiesten als je hen een show in het donker kan garanderen, ongeacht het moment van de dag. Heel veel van de grotere namen in de Barn zouden plat vallen op een Main Stage.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Dat is ook niet even één twee drie te fixen op dit terrein, met backstage, North West Walls, eet en drink tentjes die dan weg moeten, grote toilettengroep rechts van de main moet dan weg, etc, etc, etc. Volgens mij zit het huidige terrein behoorlijk aan de max qua ruimte.

Eh. Als mensen meer dan 100 euro voor een dag of bijna 300 voor vier betalen, dan vind ik dat je steeds de mogelijkheid moet kunnen hebben om artiesten te zien ondanks drukte. Bovendien, die drukte is er steeds geweest. Er zijn nog steeds even veel mensen op het terrein sinds lang, en toch wordt er sinds enkele jaren geklaagd over de kruizen en wordt 't blijkbaar moeilijker en moeilijker om artiesten te zien in tenten. Kritiek, of het op z'n minst in vraag stellen van, is dan toch terecht, niet?
Oke, dan moet je de tent open maken van achter. Meer lichtinval, minder beleving. Het is geven en nemen, tuurlijk is het klote als je iets mist, maar wat zijn de alternatieven dan. De Barn heeft een soort magische status gekregen dat mensen daar gewoon graag binnen willen geraken. Ik vind het wel tof, een soort exclusiviteit.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread