Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

trapdo

Playlistbediener
2 mrt 2018
11
8
Heeft een van jullie ervaringen met later op donderdag aankomen op camping c3? Zal er nog genoeg plek zijn om twee tenten bij elkaar kwijt te kunnen?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Heeft een van jullie ervaringen met later op donderdag aankomen op camping c3? Zal er nog genoeg plek zijn om twee tenten bij elkaar kwijt te kunnen?
Geen ervaring (ik sta dit jaar voor het eerst zelf op C3), maar die camping is niet eens uitverkocht, dus lijkt me dat dat zou moeten lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: trapdo

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
294
386
Ik zal deze editie ook overnachten op camping C3. Ik vermoed dat het geen probleem zal zijn. Camping is inderdaad niet uitverkocht. Het zal niet zo een drukte zijn als op The Hive.
 
  • Leuk
Waarderingen: trapdo

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
251
297
Hoop echt dat het mee gaat vallen met de files. Lees geen beste verhalen over de andere evenementen in Werchter. Het vooraf parkeertickets kopen kan schelen als je niet voor niets naar een volle parking rijdt, maar vind dat er erg weinig over wordt gecommuniceerd. Hoeveel mensen staan er straks in de rij zonder parkeerkaart, omdat ze al jaren naar dezelfde parking rijden en ter plekke kaartje kopen. En geen idee hebben dat dat niet meer kan. Moeten naar de ADL parking, dus een andere optie dan met de auto naar de blauwe zone met iedereen van de Hive is er ook niet.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Hoop echt dat het mee gaat vallen met de files. Lees geen beste verhalen over de andere evenementen in Werchter. Het vooraf parkeertickets kopen kan schelen als je niet voor niets naar een volle parking rijdt, maar vind dat er erg weinig over wordt gecommuniceerd. Hoeveel mensen staan er straks in de rij zonder parkeerkaart, omdat ze al jaren naar dezelfde parking rijden en ter plekke kaartje kopen. En geen idee hebben dat dat niet meer kan. Moeten naar de ADL parking, dus een andere optie dan met de auto naar de blauwe zone met iedereen van de Hive is er ook niet.

Doorrijden gebeurt niet, je kan niet naar de verste parking zonder ticket, je wordt vooraf op de weg al gecontroleerd.

Normaal gezien gaat de drukte goed meevallen, gebeurt veel meer gespreid dan bij een 1 dagsevent
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
251
297
Heeft een van jullie ervaringen met later op donderdag aankomen op camping c3? Zal er nog genoeg plek zijn om twee tenten bij elkaar kwijt te kunnen?
Heb jaren geleden op C3 gestaan. Toen waren de goede plekken vaak wel snel weg, maar was er op donderdagavond nog altijd een stukje leeg terrein over.
 
  • Leuk
Waarderingen: trapdo

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
11
5
Ik ben benieuwd hoe het dit jaar geregeld is op c3. Sta daar al jaren en dit jaar hebben ze een nieuwe vereniging die de camping gaat uitbaten. Ik hoop op minstens dezelfde voorzieningen 😅. Maar normale wc's ipv dixies zou top zijn.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
251
297
Doorrijden gebeurt niet, je kan niet naar de verste parking zonder ticket, je wordt vooraf op de weg al gecontroleerd.

Normaal gezien gaat de drukte goed meevallen, gebeurt veel meer gespreid dan bij een 1 dagsevent
Dat is mooi. Bij Boutique stond er dit: "Het grootste probleem met de in- en uittocht was dat mensen te veel op eigen houtje naar het festivalterrein waren gereden. De aanwijzingen voor parkings waren ofwel niet genoeg gekend, ofwel niet goed aangegeven. "Mensen hadden hun auto's een beetje overal gezet, waardoor er tegengestelde verkeersstromen waren met voetgangers op plaatsen waar die niet hadden moeten zijn", stelde woordvoerder Nele Bigaré."

Vorig jaar was het alleen op de donderdag aanschuiven. Hopen dat er dit jaar niet teveel mensen er bij de controlepunten achter komen dat ze geen ticket hebben, want die moeten dan weer alsnog iets kopen en naar die parking rijden. En natuurlijk altijd Hollanders die de discussie aangaan :rolleyes:.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
294
386
Inderdaad. Het probleem is dat die mensen zich op voorhand niet (goed) informeren en dan zichzelf in de problemen brengen. Meermaals is aangegeven dat ze op voorhand een parkingticket moeten kopen en de QR-codes van Google Maps en Waze moeten scannen voor de juiste route naar de parking.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Ik heb toen perongeluk nog First Aid Kit gezien. Was eigenlijk heel goed maar ik was enorm toe aan een pauze in het gras en even zitten. Veels te veel gestaan die dag.

Ik zeg: we gaan het gewoon treffen deze editie. Zonder verdere kennis van het weer of goede onderbouwing uiteraard.
In 2014 belandde ik in the Barn bij een behoorlijke lange hevige bui. Bleek dat Birdy daarna ging spelen. Na twee nummers werd het gelukkig droog.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Als je gebruik maakt van de park & bike optie (waarbij je dus verder weg parkeert en het laatste stuk fietst) heb je dan ook een parkeerticket nodig?
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
Dat is mooi. Bij Boutique stond er dit: "Het grootste probleem met de in- en uittocht was dat mensen te veel op eigen houtje naar het festivalterrein waren gereden. De aanwijzingen voor parkings waren ofwel niet genoeg gekend, ofwel niet goed aangegeven. "Mensen hadden hun auto's een beetje overal gezet, waardoor er tegengestelde verkeersstromen waren met voetgangers op plaatsen waar die niet hadden moeten zijn", stelde woordvoerder Nele Bigaré."

Vorig jaar was het alleen op de donderdag aanschuiven. Hopen dat er dit jaar niet teveel mensen er bij de controlepunten achter komen dat ze geen ticket hebben, want die moeten dan weer alsnog iets kopen en naar die parking rijden. En natuurlijk altijd Hollanders die de discussie aangaan :rolleyes:.
Schaam me bijna dat ik uit Nederland kom😉….gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en heb ik/wij onze zaakjes wel goed op orde…
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
858
Net eens mijn rugzak met trui en regenjas op de rug gehangen en na 5 seconden ambeteerde het mij al.
Weet meteen wat mijn ergernis gaat worden gedurende 4 dagen...

Kloteweer...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken