Beste forumleden,
Ik ga het er toch op wagen. Hierbij een eerste voorzichtige weerupdate over aankomende weekend voor Rock Werchter. Zoals reeds in een eerdere post aangegeven is het gezien de huidige situatie lastiger om goede voorspellingen te doen.
In deze post ga ik even in op de regen en vooral de regen accumulatie. De opbouw tot opgebouwde regenbuien eigenlijk. Wat opvalt is dat het vanaf donderdag / vrijdag er slecht uitziet. Om verwarring te voorkomen heb ik geprobeerd de wat simpelere kaarten samen te zoeken. Ik heb zelf dus ook gebruik gemaakt van andere kaarten.
De gehele voorspelling hieronder gaat gericht zijn op donderdag / vrijdag. De zaterdag en zondag ga ik nu nog niet op in.
Bekijk bijlage 5723
In bovenstaande plaatje zie je de opbouw oftewel kans op onweersbuien. Eigenlijk niks speciaals totdat je naar donderdagavond kijkt. Nabij noord Frankrijk een opbouw van onweersbuien. Let op het is een kleinere waarde. Er is dus een kans op onweer maar deze is niet abnormaal groot. Wel iets om in het achterhoofd te houden.
Bekijk bijlage 5724
Voor de regen accumulatie heb ik gekeken naar verschillende modellen. Hieruit komt naar voren dat het Sws zal gaan regenen. Regen kan plaatselijk zijn dus hoeveel er gaat vallen is nog niet duidelijk. Het ene model geeft meer regen accumulatie aan dan het andere model. Vrijwel alle modellen geven wel regen aan.
Bekijk bijlage 5725
Samengevat: Het gaat donderdag en vrijdag regenen. Het wordt niet warm en zal tussen de 21-25 graden worden schat ik. Waarbij er op vrijdag toch wel 7 mm kan vallen. Maar nogmaals regen is plaatselijk en lastig te voorspellen.
Mijn gedachte: eigenlijk prima festivalweer. Niet abnormaal warm weer, bewolkt en af en toe misschien een zonnetje. Gewoon een poncho meenemen voor de buitjes die er mogelijk komen.
Ik zal later ingaan op de zaterdag en zondag en nog wat andere interessante zaken.