Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Mja, niemand wilt graag een uur of langer wachten om achter drank te gaan he. Stel dat dit hier op Werchter zou zijn, er zou ook een gigantische hetze ontstaan hoor.
Nee, uiteraard is wachten niet leuk. Maar duurde ook echt maar 1 dag he. Als je leest hoe dramatisch veel van die berichten zijn.

Primavera is echt een geweldig festival. De sfeer daar, plus het aantal zotte concerten op korte tijd die je daar kan zien, met DAT publiek.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Nee, uiteraard is wachten niet leuk. Maar duurde ook echt maar 1 dag he. Als je leest hoe dramatisch veel van die berichten zijn.

Primavera is echt een geweldig festival. De sfeer daar, plus het aantal zotte concerten op korte tijd die je daar kan zien, met DAT publiek.
Dit jaar is het festivalterrein elders toch? Was die shuttlebus situatie ok geregeld?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Tamino is een Belgische naam en gaat overal te zien zijn deze zomer, maar is met die nieuwe plaat ook wel een must see. Zag hem vorige week en dat wordt echt top in the barn.

Voor Ben Howard heb ik veel respect. Met die ietwat poppy eerste plaat trok hij een publiek aan dat niet echt het zijne was. Is steeds meer gaan experimenteren, met echt heel sterke songs en albums. Hij moet enkel uitkijken dat hij niet te experimenteel of afstandelijk wordt in zijn shows. Heel benieuwd naar.

Editors is gewoon sterk dat ze die nu toch in de barn weggezet krijgen. Er is terecht veel kritiek op omdat ze hier zo vaak staan en ik vind ook enkel hun eerste platen leuk, maar live zijn ze altijd goed en in de barn gaat dat echt top werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bato_V en Arctic

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Editors is gewoon sterk dat ze die nu toch in de barn weggezet krijgen. Er is terecht veel kritiek op omdat ze hier zo vaak staan en ik vind ook enkel hun eerste platen leuk, maar live zijn ze altijd goed en in de barn gaat dat echt top werken.
Hoop het voor de bezoekers. Op Hear Hear stonden ze in een kleinere tent maar dat was niet bepaald een memorabel concert als ik de recensies zo lees en hoor.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
761
688
Nee, uiteraard is wachten niet leuk. Maar duurde ook echt maar 1 dag he. Als je leest hoe dramatisch veel van die berichten zijn.

Primavera is echt een geweldig festival. De sfeer daar, plus het aantal zotte concerten op korte tijd die je daar kan zien, met DAT publiek.
Drama verkoopt he😄
Ik ben het volmondig met u eens dat Primavera een leuk festival is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
Hoop het voor de bezoekers. Op Hear Hear stonden ze in een kleinere tent maar dat was niet bepaald een memorabel concert als ik de recensies zo lees en hoor.
Ik had toch een leuke tijd hoor op Editors, al moet ik er wel bij vertellen dat Liam Gallagher mij ervoor gewoon weggeblazen had.

Al bij al een geslaagd concert hoor toen, maar moet eerlijk toegeven dat voor mij hun best-of tour het meeste is nagebleven. Songs als Spiders & Push your head against the air voor het eerst na 4 concerten (toen) horen, blew me away damn ..
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Fijn dat we hier weer over festivals en line-ups aan het praten zijn :) Voor diegene die het gedaan heeft, thanks voor het afkappen van offtopic onderwerpen. (y)

Zouden ze Haunted Youth weer op herhaling boeken? En dan het aandurven om hem in Klub C of The Barn te zetten?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ben Howard is gewoon een hele mooie naam hoor. Die vorige passage in de Barn blijft veel mensen bij.
Dat was een hele mooie show inderdaad. Ondanks de voetbal fans die er doorheen stonden te schreeuwen vanwege België dat van Brazilië aan het winnen was. Even laten uitrazen, en weer terug naar de intieme sfeer en de prachtige muziek. Genieten!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Bato_V

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Fijn dat we hier weer over festivals en line-ups aan het praten zijn :) Voor diegene die het gedaan heeft, thanks voor het afkappen van offtopic onderwerpen. (y)

Zouden ze Haunted Youth weer op herhaling boeken? En dan het aandurven om hem in Klub C of The Barn te zetten?
die plaat vorige week echt ontdekt, wat een parel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Wout_VS en mattman

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.598
Hoop het voor de bezoekers. Op Hear Hear stonden ze in een kleinere tent maar dat was niet bepaald een memorabel concert als ik de recensies zo lees en hoor.

Editors zowel in de zomer gezien en toevallig ook in Vorst en dat was haast een wereld van verschil.

In de zomer zag ik nog een band die erg zoekende was. De wil om de nieuwe sound te brengen, maar nog aan het uitdokteren hoe die het beste te implenenteren. Steeds de oudere nummers er tussen brengen op automatische piloot om het festivalpubliek niet te bruskeren. Die setlist had ook geen momentum.

In Vorst zag ik een band die duidelijker al veel meer ingespeeld was en die voluit voor het geluid van EBM en de invloed van Blanck Mass ging. De nieuwe nummers als Picturesque, Strange Intimacy en Strawberry Lemonade knallen live en ook de "klassiekers" kregen nieuwe infuusjes mee. Ik ben al vaak mee naar Editors moeten faan met mijn vriendin en vond dat bij momenten niet altijd sterk.

In Vorst echter, zag ik een band die terug gretigheid had, duidelijk hun beste performance in vele lange jaren. Zo lang ze die eigenzinnigheid kunnen bewaren in hun geluid en setlist gaan ze indruk maken in die barn.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
Zou doodzonde zijn. 1x Cactusfestival combi geweest. Het meest saaie, sfeerloze festival waar ik ooit geweest ben. Jammer dat die elk jaar wat mooie namen wegkapen, want mij zien ze daar niet snel terug.
Ja, vind ik ook. Bovendien ook veel te druk. Letterlijk een half uur aanschuiven aan de togen of een halfuur voor het toilet.
Je hoort soms wel zoiets ook over Werchter, maar als je echt timet kom je niet op een halfuur. Daar helaas wel.

Komt nog bij dat die main stage veel te laag staat, zodat enkel de eerste 10 rijen echt iets kunnen zien.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ben Howard is gewoon een heel goede boeking, heeft al sinds 2018 niet meer in Nederland of België gespeeld dus goed dat ze zijn terugkeer nu meteen weer meepakken. En op dezelfde positie als vorige keer, waar die show in de Barn echt prachtig werkte.

Bedoel, als mogelijke Barn-namen een Twigs, Mars Volta etc. zijn en het rijtje is 'Tamino, Ben Howard, Editors'.. Mja, sorry.

Veel venten met gitaren die touren komend jaar, merk ik nu op precies. Ook Nutini en Damien Rice op tournee, en wie weet wat volgt er nog.
Ben maakt al een tijdje niet echt "vent met gitaar" muziek meer overigens. Sinds hij de atmosferische indie en zelfs folktronica kant op is gegaan past hij qua muziek nog het beste op een festival als Best Kept Secret. Dus daar mogen we gewoon blij mee zijn in de Barn van Werchter.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
moet toch de vreemdste affiche zijn die ik al ooit gezien heb

320193326_538412617944333_5101870258342115115_n.jpg
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Ben Howard heeft gewoon zijn naam niet meer mee na het maken van die eerste plaat. Helaas hier in dit topic ook pijnlijk duidelijk... Ik denk inderdaad ook dat met zijn muziek van de laatste jaren BKS nog het beste festival is voor hem. Mja, helaas heeft hij ook Every Kingdom gemaakt, met extreem veel airtime.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken