Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Ben Howard heeft gewoon zijn naam niet meer mee na het maken van die eerste plaat. Helaas hier in dit topic ook pijnlijk duidelijk... Ik denk inderdaad ook dat met zijn muziek van de laatste jaren BKS nog het beste festival is voor hem. Mja, helaas heeft hij ook Every Kingdom gemaakt, met extreem veel airtime.
Gelukkig speelt hij daarvan al jaren nauwelijks meer iets live. En de hits al helemaal niet.

Die heeft wat dat betreft bijna een soort Radiohead-je gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD en randyrw

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Tamino - Ben Howard - Editors is in het algemeen gewoon een top Barn voor indierock liefhebbers

Tamino had ik ook hoger verwacht met zijn terugkeer op Werchter, Ben Howard heb ik genoeg over gezegd, en Editors in de Barn zetten vind ik ondanks de misschien tegenvallende verkoop afgelopen jaar nog steeds een bold move voor Werchter. Was in het verleden toch een echte mainstage band (afsluiter zelfs). En zoals al gezegd is, die nieuwe plaat gaat in de Barn heel goed uit de verf komen.

Jammere voor mij is wel dat ik ook groot RHCP fan ben. Maar als het mogelijk is om deze Barn helemaal mee te pakken en daarna nog de Peppers, zou ik het echt een geweldige dag vinden.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Nummers als Rookery, End of the affair, I forget where we were, Sorry Kid, A boat to an island on the wall,... zijn echt indie parels
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
ik blijf er bij dat jinjer een mooie band is om op werchter te zetten, neem dan nog eens het maatschappelijke erbij van een oekraïnse band die alle profits van hun merch en tour naar hun land laat gaan. En gewoon een steengoede band met een indrukwekkende frontvrouw
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.408
1.914
Bedoel, als mogelijke Barn-namen een Twigs, Mars Volta etc. zijn en het rijtje is 'Tamino, Ben Howard, Editors'.. Mja, sorry.

Veel venten met gitaren die touren komend jaar, merk ik nu op precies. Ook Nutini en Damien Rice op tournee, en wie weet wat volgt er nog.
Er lijkt me nog ruimte zat voor die bands. Puur commercieel gezien is dat rijtje dik in orde. Voor veel mensen gaat het als een verrassing komen dat Editors niet op de main staat.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
140
127
Editors zowel in de zomer gezien en toevallig ook in Vorst en dat was haast een wereld van verschil.

In de zomer zag ik nog een band die erg zoekende was. De wil om de nieuwe sound te brengen, maar nog aan het uitdokteren hoe die het beste te implenenteren. Steeds de oudere nummers er tussen brengen op automatische piloot om het festivalpubliek niet te bruskeren. Die setlist had ook geen momentum.

In Vorst zag ik een band die duidelijker al veel meer ingespeeld was en die voluit voor het geluid van EBM en de invloed van Blanck Mass ging. De nieuwe nummers als Picturesque, Strange Intimacy en Strawberry Lemonade knallen live en ook de "klassiekers" kregen nieuwe infuusjes mee. Ik ben al vaak mee naar Editors moeten faan met mijn vriendin en vond dat bij momenten niet altijd sterk.

In Vorst echter, zag ik een band die terug gretigheid had, duidelijk hun beste performance in vele lange jaren. Zo lang ze die eigenzinnigheid kunnen bewaren in hun geluid en setlist gaan ze indruk maken in die barn.

First timer hier... ondanks al jaren aan het meelezen.
Vaste Werchter-ganger sinds 2005.

Ik heb afgelopen zomer Editors 3x gezien: Vestrock (NL), Low Festival (ES) en HearHear (BE).
3 goede shows. Zelfs al waren ze zoekende... (ik volg je op een bepaalde manier daar wel in). 'Kiss' van de laatste plaat werd trouwens live ook fantastisch gebracht.Ook in de tent op HearHear waren ze sterk. Het was ook leuk om in Low een verschil te merken hoe andere nummers in het buitenland populairder zijn dan bij ons. Daar hadden ze afgesloten met Munich waarbij het publiek enorm op inging, No Sound But The Wind zelfs niet gespeeld.
Ik zie ze op RW nog steeds liever op de Main maar het gaat met zekerheid een topshow worden in The Barn.
 
12 nov 2016
655
392
Was vooral Covid met 40 graden koorts aan het overleven toen. Jaloers op alle mensen wiens probleem toen "lang wachten aan de bar" was. En inderdaad: het was maar 1 dag. Bizar hoe zoiets onnozels zo viraal gegaan is.
Er waren ook veel gevaarlijke bottlenecks en ander soort organisatorische onkunde gaande, zoals mensen die niet wisten dat ze moesten uitchecken met hun QR code om naar Auditoria te gaan en daarna opeens niet het festival in mochten totdat ze gingen schreeuwen om de manager. Die eerste Primavera dag was meer dan alleen lange wachtrijen voor drinken.

Hoop verder dat je ook een goed mondmasker droeg gezien covid. 😎
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.923
6.152
Er waren ook veel gevaarlijke bottlenecks en ander soort organisatorische onkunde gaande, zoals mensen die niet wisten dat ze moesten uitchecken met hun QR code om naar Auditoria te gaan en daarna opeens niet het festival in mochten totdat ze gingen schreeuwen om de manager. Die eerste Primavera dag was meer dan alleen lange wachtrijen voor drinken.

Hoop verder dat je ook een goed mondmasker droeg gezien covid. 😎
Lag ook gewoon aan onkunde van bezoekers. Aanschuiven bij de eerste de beste bar terwijl je tien, vijftien meter verderop even goed drinken kon halen waar dan niemand staat. Uren op dezelfde plekken camperen (Mordor) en dan massaal op dezelfde tijden van de ene plek naar de andere gaan. Veel lag aan de organisatie, maar veel festivalgangers leken nog nooit naar een festival te zijn geweest daar en leken evenwel niet te weten hoe je je moet voortbewegen om drukte te vermijden / ontkomen.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
'Kiss' van de laatste plaat werd trouwens live ook fantastisch gebracht.
Laten ze die nou net overgeslagen hebben op de show in Rotterdam 😭
Vond dat echt jammer, denk wel mijn favoriet van de nieuwe plaat.
Nu maar hopen dus dat ze volgend jaar geen overlap hebben met de Peppers zodat ik Kiss eindelijk wel kan gaan zien.
 
12 nov 2016
655
392
Lag ook gewoon aan onkunde van bezoekers. Aanschuiven bij de eerste de beste bar terwijl je tien, vijftien meter verderop even goed drinken kon halen waar dan niemand staat. Uren op dezelfde plekken camperen (Mordor) en dan massaal op dezelfde tijden van de ene plek naar de andere gaan. Veel lag aan de organisatie, maar veel festivalgangers leken nog nooit naar een festival te zijn geweest daar en leken evenwel niet te weten hoe je je moet voortbewegen om drukte te vermijden / ontkomen.
Volgens mij was Bits de enige plek die dag waar geen lange drankrijen stonden, op het "reguliere" terrein ervaarde ik het overal als onacceptabel. En als mensen massaal op dezelfde tijden van de ene plek naar de andere gaan, ligt dat vast aan het blokkenschema. Had de organisatie ook beter kunnen inschatten. Kamperen bij Mordor gebeurde natuurlijk ook vanwege de dubbele main stages. De opzet was daar beter in 2019.

Hopen dat alles in 2023 beter wordt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Als Wet Leg waarschijnlijk vrijdag er nog bijkomt kan je dit waarschijnlijk uitbreiden naar Barn:
… - Wardruna - Wet Leg - Tamino - Ben Howard - Editors

Toch weer niet mis…
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Bato_V

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
Als Wet Leg waarschijnlijk vrijdag er nog bijkomt kan je dit waarschijnlijk uitbreiden naar Barn:
… - Wardruna - Wet Leg - Tamino - Ben Howard - Editors

Toch weer niet mis…
Morgen de allerlaatste kans van het jaar om ze aan te kondigen! :)
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Als Wet Leg waarschijnlijk vrijdag er nog bijkomt kan je dit waarschijnlijk uitbreiden naar Barn:
… - Wardruna - Wet Leg - Tamino - Ben Howard - Editors

Toch weer niet mis…
Wet leg was toch al min of meer bevestigd, (lees: al op de poster die gedeeld werd) voor de donderdag?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken