U wil zeggen dat Tyler, the Creator al een headliner is voor RW?Als je nooit eens de sprong waagt, kun je natuurlijk altijd je schouders ophalen lol.
U wil zeggen dat Tyler, the Creator al een headliner is voor RW?Als je nooit eens de sprong waagt, kun je natuurlijk altijd je schouders ophalen lol.
Je leest niet goed.U wil zeggen dat Tyler, the Creator al een headliner is voor RW?
Zeker wel. Met een sprong in het diepe bedoel je Tyler als headliner. Zou niet weten wat je daar anders van kan maken. Is gewoon een belachelijke eis van 'm en zijn management.Je leest niet goed.
Dit is vooral het punt dat ik wou maken, @jimmywe Dat hij alleen wil headlinen is ook maar terecht. Een van de artiesten van de laatste jaren.Als je nooit eens de sprong waagt, kun je natuurlijk altijd je schouders ophalen lol.
Kom seg, die krijgt toch geen wei volDit is vooral het punt dat ik wou maken, @jimmywe Dat hij alleen wil headlinen is ook maar terecht. Een van de artiesten van de laatste jaren.
Tyler is nu niet meteen het meest handige voorbeeld. De man en zijn mgmt zijn blijkbaar notoir moeilijk mee te werken, toch zijn er al een mogelijkheden geweest na die éne passage in 2013 (?) om 'm opnieuw te boeken voor een hogere spot en telkens is dat uitgevallen. Een artiest kun je via enkele passages laten doorgroeien op je festival. RW ziet of zag dat via die mogelijkheden niet zitten (want stond dan bv. op Dour of Les Ardentes) de afgelopen jaren, dan vind ik het een beetje raar dat Jimmy z'n schouders ophaalt wanneer zo'n artiest "out of nowhere" een headlinespot eist. Logisch toch, want hij doet het elders. Al even. Maar als je er als RW zijnde geen energie wilt insteken tsja..Zeker wel. Met een sprong in het diepe bedoel je Tyler als headliner. Zou niet weten wat je daar anders van kan maken. Is gewoon een belachelijke eis van 'm en zijn management.
Dat je er iets anders mee bedoelt kan natuurlijk altijd...
Zekers, maar als ie hier in de AFAS Live staat (heeft in België blijkbaar nog nooit een zaalshow gedaan ook (?)) dan is dat simpelweg nog geen headliner of je 'm nou had door laten groeien via Rock Werchter of niet. Ik betwijfel of een passage op een festival echt voor een boost in populariteit zorgt. Dat is natuurlijk niet altijd een maatstaf, maar wel één die vaak gebruikt wordt. Hij zal over de grens het Sportpaleis ook niet vullen.Tyler is nu niet meteen het meest handige voorbeeld. De man en zijn mgmt zijn blijkbaar notoir moeilijk mee te werken, toch zijn er al een mogelijkheden geweest na die éne passage in 2013 (?) om 'm opnieuw te boeken voor een hogere spot en telkens is dat uitgevallen. Een artiest kun je via enkele passages laten doorgroeien op je festival. RW ziet of zag dat via die mogelijkheden niet zitten (want stond dan bv. op Dour of Les Ardentes) de afgelopen jaren, dan vind ik het een beetje raar dat Jimmy z'n schouders ophaalt wanneer zo'n artiest "out of nowhere" een headlinespot eist. Logisch toch, want hij doet het elders. Al even. Maar als je er als RW zijnde geen energie wilt insteken tsja..
Vraag me eigenlijk af waaraan dat ligt. Op Lollapalooza Chicago (toch een beetje het RW van de VS) trok die man een gigantisch volle wei die niet moest onderdoen voor die van de Foo Fighters de dag erna.Kom seg, die krijgt toch geen wei vol
Nooit Amerika vergelijken met Europa. Is gewoon weinig tot niet representatief.Vraag me eigenlijk af waaraan dat ligt. Op Lollapalooza Chicago (toch een beetje het RW van de VS) trok die man een gigantisch volle wei die niet moest onderdoen voor die van de Foo Fighters de dag erna.
Zijn ze daar progressiever dan bij ons? Trekt Rock Werchter een heel ander publiek?
Vind het gewoon heel jammer dat een show zoals degene waarmee Tyler nu tourt geen groot podium krijgt bij 'ons'.
Denk jij echt dat RW hem niet meer heeft proberen halen na 2013?Tyler is nu niet meteen het meest handige voorbeeld. De man en zijn mgmt zijn blijkbaar notoir moeilijk mee te werken, toch zijn er al een mogelijkheden geweest na die éne passage in 2013 (?) om 'm opnieuw te boeken voor een hogere spot en telkens is dat uitgevallen. Een artiest kun je via enkele passages laten doorgroeien op je festival. RW ziet of zag dat via die mogelijkheden niet zitten (want stond dan bv. op Dour of Les Ardentes) de afgelopen jaren, dan vind ik het een beetje raar dat Jimmy z'n schouders ophaalt wanneer zo'n artiest "out of nowhere" een headlinespot eist. Logisch toch, want hij doet het elders. Al even. Maar als je er als RW zijnde geen energie wilt insteken tsja..
Al eens in Chicago en omstreken geweest?Vraag me eigenlijk af waaraan dat ligt. Op Lollapalooza Chicago (toch een beetje het RW van de VS) trok die man een gigantisch volle wei die niet moest onderdoen voor die van de Foo Fighters de dag erna.
Zijn ze daar progressiever dan bij ons? Trekt Rock Werchter een heel ander publiek?
Vind het gewoon heel jammer dat een show zoals degene waarmee Tyler nu tourt geen groot podium krijgt bij 'ons'. Hoe dan ook: ik kan blijven genieten van zijn muziek. Want ook die laatste was een heel sterke plaat.
RW is een multi-genre major, geen rockfestival. Moet je maar 's naar Rock Am Ring gaan aankloppen ofzo.Waarom wordt het Rock Werchter wel kwalijk genomen door sommigen hier dat ze geen rappers als headliners willen, maar andere festivals wordt niet kwalijk genomen dat ze ook redelijk beperkt programmeren qua stijlen?
Werchter is rockgeoriënteerd met wat stijlen links en rechts daarvan.
We gaan toch ook niet roepen dat bijvoorbeeld het WooHah festival meer rockmuziek moet programmeren?
Er is eigenlijk maar 1 standaard voor RW. Een headliner moet die weide voor de main kunnen vullen met 60000 man. Simpel. En verder maakt dat een pak minder uit wie het is.Waarom wordt het Rock Werchter wel kwalijk genomen door sommigen hier dat ze geen rappers als headliners willen, maar andere festivals wordt niet kwalijk genomen dat ze ook redelijk beperkt programmeren qua stijlen?
Werchter is rockgeoriënteerd met wat stijlen links en rechts daarvan.
We gaan toch ook niet roepen dat bijvoorbeeld het WooHah festival meer rockmuziek moet programmeren?
Wie zegt dat ik daarvoor überhaupt geopperd heb? Je legt nogal wat woorden in m'n mond, zeg.Zekers, maar als ie hier in de AFAS Live staat (heeft in België blijkbaar nog nooit een zaalshow gedaan ook (?)) dan is dat simpelweg nog geen headliner of je 'm nou had door laten groeien via Rock Werchter of niet. Ik betwijfel of een passage op een festival echt voor een boost in populariteit zorgt. Dat is natuurlijk niet altijd een maatstaf, maar wel één die vaak gebruikt wordt. Hij zal over de grens het Sportpaleis ook niet vullen.
Hij headlinet al ergens anders, ja, maar niet op festivals zo groot als Rock Werchter, of er staan echt grote namen naast, maar dan had je er bij RW nog zeker drie naast moeten zetten i.p.v. de gebruikelijke één.
Denk wel dat Gojira op Rw gaat staan in 2022, de vrijdag lijkt me logisch.Gojira mag Vorst wel 's proberen vullen. Indrukwekkend dat ze daar staan. Men mag idd wel wat potentiële metalheadliners laten doorgroeien. De poel is namelijk altijd zo klein, of liever hetzelfde.
Wie zegt dat ik daarvoor überhaupt geopperd heb? Je legt nogal wat woorden in m'n mond, zeg.
Wou enkel maar headlinen. Zoals we al lang wisten en het dus ook geen zin heeft om je daarover op te winden.
Kwestie van interpreteren. Jimmy sprak van headlinen, jij van de sprong wagen, Dave denkt dus dat je bedoelt dat RW Tyler headliner zou moeten laten zijn, denk ik.Als je nooit eens de sprong waagt, kun je natuurlijk altijd je schouders ophalen lol.