Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Je leest niet goed.
Zeker wel. Met een sprong in het diepe bedoel je Tyler als headliner. Zou niet weten wat je daar anders van kan maken. Is gewoon een belachelijke eis van 'm en zijn management.
Dat je er iets anders mee bedoelt kan natuurlijk altijd...

Zeker wel. Met een sprong in het diepe bedoel je Tyler als headliner. Zou niet weten wat je daar anders van kan maken. Is gewoon een belachelijke eis van 'm en zijn management.
Dat je er iets anders mee bedoelt kan natuurlijk altijd...
Tyler is nu niet meteen het meest handige voorbeeld. De man en zijn mgmt zijn blijkbaar notoir moeilijk mee te werken, toch zijn er al een mogelijkheden geweest na die éne passage in 2013 (?) om 'm opnieuw te boeken voor een hogere spot en telkens is dat uitgevallen. Een artiest kun je via enkele passages laten doorgroeien op je festival. RW ziet of zag dat via die mogelijkheden niet zitten (want stond dan bv. op Dour of Les Ardentes) de afgelopen jaren, dan vind ik het een beetje raar dat Jimmy z'n schouders ophaalt wanneer zo'n artiest "out of nowhere" een headlinespot eist. Logisch toch, want hij doet het elders. Al even. Maar als je er als RW zijnde geen energie wilt insteken tsja..

Ik zie dan persoonlijk toch echt liever dat Rock Werchter juist een Avatar of Gojira gaat laten headlinen. Is ook verfrissend, alleen misschien de andere kant op dan jullie hopen.

Zolang Graspop niet de Metallica's krijgt, hoop ik dat Rock Werchter op gitaren blijft focussen.

Tyler is nu niet meteen het meest handige voorbeeld. De man en zijn mgmt zijn blijkbaar notoir moeilijk mee te werken, toch zijn er al een mogelijkheden geweest na die éne passage in 2013 (?) om 'm opnieuw te boeken voor een hogere spot en telkens is dat uitgevallen. Een artiest kun je via enkele passages laten doorgroeien op je festival. RW ziet of zag dat via die mogelijkheden niet zitten (want stond dan bv. op Dour of Les Ardentes) de afgelopen jaren, dan vind ik het een beetje raar dat Jimmy z'n schouders ophaalt wanneer zo'n artiest "out of nowhere" een headlinespot eist. Logisch toch, want hij doet het elders. Al even. Maar als je er als RW zijnde geen energie wilt insteken tsja..
Zekers, maar als ie hier in de AFAS Live staat (heeft in België blijkbaar nog nooit een zaalshow gedaan ook (?)) dan is dat simpelweg nog geen headliner of je 'm nou had door laten groeien via Rock Werchter of niet. Ik betwijfel of een passage op een festival echt voor een boost in populariteit zorgt. Dat is natuurlijk niet altijd een maatstaf, maar wel één die vaak gebruikt wordt. Hij zal over de grens het Sportpaleis ook niet vullen.

Hij headlinet al ergens anders, ja, maar niet op festivals zo groot als Rock Werchter, of er staan echt grote namen naast, maar dan had je er bij RW nog zeker drie naast moeten zetten i.p.v. de gebruikelijke één.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en RubenFrusciante
Zoals ik al eerder heb gesteld, je kan ook de juiste band kiezen om te laten headlinen voor RW. Tyler is dat niet. Hoe jammer ook, want is een coole en relevante artiest. Zou die hier Vorst uitverkopen, ik denk dat niet.
Wil graag ook is verwijzen naar Frank Ocean in 2013. Die kostte waanzinnig veel geld, voor een enorm relevante artiest, mocht ook heel zijn package deal meebrengen. Was niet echt een vol tentje hoor.

Een Bon Iver Bvb, ook al krijgt die sportpaleis niet vol, is imo dan weer wel iemand waarmee je de sprong moet wagen. En zo zijn er nog.

Kom seg, die krijgt toch geen wei vol
Vraag me eigenlijk af waaraan dat ligt. Op Lollapalooza Chicago (toch een beetje het RW van de VS) trok die man een gigantisch volle wei die niet moest onderdoen voor die van de Foo Fighters de dag erna.

Zijn ze daar progressiever dan bij ons? Trekt Rock Werchter een heel ander publiek?

Vind het gewoon heel jammer dat een show zoals degene waarmee Tyler nu tourt geen groot podium krijgt bij 'ons'. Hoe dan ook: ik kan blijven genieten van zijn muziek. Want ook die laatste was een heel sterke plaat.

Vraag me eigenlijk af waaraan dat ligt. Op Lollapalooza Chicago (toch een beetje het RW van de VS) trok die man een gigantisch volle wei die niet moest onderdoen voor die van de Foo Fighters de dag erna.

Zijn ze daar progressiever dan bij ons? Trekt Rock Werchter een heel ander publiek?

Vind het gewoon heel jammer dat een show zoals degene waarmee Tyler nu tourt geen groot podium krijgt bij 'ons'.
Nooit Amerika vergelijken met Europa. Is gewoon weinig tot niet representatief.

Denk jij echt dat RW hem niet meer heeft proberen halen na 2013?
Je vergeet toch effe dat een artiest ook zelf mag kiezen waar hij speelt. Als Dour hem dan een headline spot aanbiedt en hij verkiest dat boven een hoge spot op RW.

Ze hebben een aantal jaar geleden een boeker binnen gehaald specifiek gericht op urban, hiphop… om zeker de vinger aan de pols te houden. Die doet er alles aan om een artiest als Tyler op RW te krijgen.

Jammer genoeg is het niet zo dat ze kunnen halen wie ze willen. Helaas. Nochtans geld genoeg. Elk jaar loopt er wel vanalles anders dan ze wensen.

Vind het gewoon heel jammer dat een show zoals degene waarmee Tyler nu tourt geen groot podium krijgt bij 'ons'. Hoe dan ook: ik kan blijven genieten van zijn muziek. Want ook die laatste was een heel sterke plaat.
Al eens in Chicago en omstreken geweest?

Waarom wordt het Rock Werchter wel kwalijk genomen door sommigen hier dat ze geen rappers als headliners willen, maar andere festivals wordt niet kwalijk genomen dat ze ook redelijk beperkt programmeren qua stijlen?
Werchter is rockgeoriënteerd met wat stijlen links en rechts daarvan.
We gaan toch ook niet roepen dat bijvoorbeeld het WooHah festival meer rockmuziek moet programmeren?

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Gojira mag Vorst wel 's proberen vullen. Indrukwekkend dat ze daar staan. Men mag idd wel wat potentiële metalheadliners laten doorgroeien. De poel is namelijk altijd zo klein, of liever hetzelfde.

Waarom wordt het Rock Werchter wel kwalijk genomen door sommigen hier dat ze geen rappers als headliners willen, maar andere festivals wordt niet kwalijk genomen dat ze ook redelijk beperkt programmeren qua stijlen?
We gaan toch ook niet roepen dat bijvoorbeeld het WooHah festival meer rockmuziek moet programmeren?
RW is een multi-genre major, geen rockfestival. Moet je maar 's naar Rock Am Ring gaan aankloppen ofzo.

Er is eigenlijk maar 1 standaard voor RW. Een headliner moet die weide voor de main kunnen vullen met 60000 man. Simpel. En verder maakt dat een pak minder uit wie het is.

De slechte verkoop van Strokes en Kendrick in 2020 heeft veel pijn gedaan. En zijn sporen nagelaten. Dus logisch dat ze in 2022 gaan voor veilige opties, al moet gezegd, een killers Bvb hadden ze nooit geboekt zonder dat contract van 2020 dat er nog lag.

Zekers, maar als ie hier in de AFAS Live staat (heeft in België blijkbaar nog nooit een zaalshow gedaan ook (?)) dan is dat simpelweg nog geen headliner of je 'm nou had door laten groeien via Rock Werchter of niet. Ik betwijfel of een passage op een festival echt voor een boost in populariteit zorgt. Dat is natuurlijk niet altijd een maatstaf, maar wel één die vaak gebruikt wordt. Hij zal over de grens het Sportpaleis ook niet vullen.

Hij headlinet al ergens anders, ja, maar niet op festivals zo groot als Rock Werchter, of er staan echt grote namen naast, maar dan had je er bij RW nog zeker drie naast moeten zetten i.p.v. de gebruikelijke één.
Wie zegt dat ik daarvoor überhaupt geopperd heb? Je legt nogal wat woorden in m'n mond, zeg.

Gojira mag Vorst wel 's proberen vullen. Indrukwekkend dat ze daar staan. Men mag idd wel wat potentiële metalheadliners laten doorgroeien. De poel is namelijk altijd zo klein, of liever hetzelfde.
Denk wel dat Gojira op Rw gaat staan in 2022, de vrijdag lijkt me logisch.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Wie zegt dat ik daarvoor überhaupt geopperd heb? Je legt nogal wat woorden in m'n mond, zeg.
Wou enkel maar headlinen. Zoals we al lang wisten en het dus ook geen zin heeft om je daarover op te winden.

Als je nooit eens de sprong waagt, kun je natuurlijk altijd je schouders ophalen lol.
Kwestie van interpreteren. Jimmy sprak van headlinen, jij van de sprong wagen, Dave denkt dus dat je bedoelt dat RW Tyler headliner zou moeten laten zijn, denk ik.

Users who are viewing this thread