Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Denk jij echt dat RW hem niet meer heeft proberen halen na 2013?
Je vergeet toch effe dat een artiest ook zelf mag kiezen waar hij speelt. Als Dour hem dan een headline spot aanbiedt en hij verkiest dat boven een hoge spot op RW.

Ze hebben een aantal jaar geleden een boeker binnen gehaald specifiek gericht op urban, hiphop… om zeker de vinger aan de pols te houden. Die doet er alles aan om een artiest als Tyler op RW te krijgen.

Jammer genoeg is het niet zo dat ze kunnen halen wie ze willen. Helaas. Nochtans geld genoeg. Elk jaar loopt er wel vanalles anders dan ze wensen.
Um. Ja, nou. Wat weet dat mgmt nu hoe onze festivalwereld eruit ziet tov ons. Als dat mgmt ziet dat er 100k? mensen naar Dour komen en hij kan daar headlinen ipv in een tent op Werchter met 20k en in totaal 88k, dan is de keuze op dat vlak wel snel gemaakt. Vind dat wel grappig voor de twee, drie hiphop-acts die er dan ieder jaar maar staan ofzo.

Wie zegt dat ik daarvoor überhaupt geopperd heb? Je legt nogal wat woorden in m'n mond, zeg.
Nou, daar kom je vast niet overheen. Je insinueert van alles met je reacties. En inderdaad, het was 1+1, aangezien je op Jimmy reageerde. Dan zou ik voortaan toch gewoon duidelijk maken wat je wel bedoelt i.p.v. je aangevallen te voelen. Maakt de discussie ook makkelijker voor ons beiden.

Kwestie van interpreteren. Jimmy sprak van headlinen, jij van de sprong wagen, Dave denkt dus dat je bedoelt dat RW Tyler headliner zou moeten laten zijn, denk ik.
En dat heb ik dan uitgelegd en.. doet ie het weer.

Edit: voel me helemaal niet aangevallen. Maak jij er weer van. Zou wat minder interpreteren, @wenteldave.

Er is eigenlijk maar 1 standaard voor RW. Een headliner moet die weide voor de main kunnen vullen met 60000 man. Simpel. En verder maakt dat een pak minder uit wie het is.
Misschien is RW ook gewoon te groot geworden. Want wat je hier zegt, is ook een beetje hun zwaktepunt als je naar de toekomst kijkt. De namen die dat kunnen op een festival met een enorm conservatief publiek als dat van RW, worden ouder. Over 10 jaar ga je geen lineup meer hebben met Pearl Jam, RHCP en Metallica. Dan zijn die mannen bij de 70. Maar het zijn net die namen die er al staan sinds de jaren 90...

Maar denk dat RW zelf ook wel stiekem beseft dat ze op een bepaald moment weer naar de tekentafel moeten gaan.

Um. Ja, nou. Wat weet dat mgmt nu hoe onze festivalwereld eruit ziet tov ons. Als dat mgmt ziet dat er 100k? mensen naar Dour komen en hij kan daar headlinen ipv in een tent op Werchter met 20k en in totaal 88k, dan is de keuze op dat vlak wel snel gemaakt. Vind dat wel grappig voor de twee, drie hiphop-acts die er dan ieder jaar maar staan ofzo.
Dour is +- 45k per dag.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Een kleine tien jaar geleden had je énkel Kings Of Leon en Arctic Monkeys bv. als headliners op een dag. Tegenwoordig zijn dat er twee en moet de sub ookal x,y en z kunnen. Da's idd beetje het nadeel van altijd maar en groter en groter te willen gaan. Ma bon, voor een cap op 70k pleit ik al langer dan vandaag maarja.

Dour is +- 45k per dag.
Gotcha. Herinner me één of ander krantenartikel dat sprak over zo'n groot aantal, maar dat is dan was álles tezamen. Dag (5x) en combi's en dan kom je denk ik wel aan 100k. Maar oké, I stand corrected.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wat dat betreft jammer dat België geen nét wat kleinere major heeft. Waar de nét geen RW-headliners wél headliner zijn of kunnen droogroeien en een wat jongere doelgroep aanspreken. Echt zonde, zou ik graag zien. Alleen nog een naam, Puistpop vind ik wel wat hebben.

Wat dat betreft jammer dat België geen nét wat kleinere major heeft. Waar de nét geen RW-headliners wél headliner zijn of kunnen droogroeien en een wat jongere doelgroep aanspreken. Echt zonde, zou ik graag zien. Alleen nog een naam, Puistpop vind ik wel wat hebben.
Pas op, puisten kunnen open spatten hé. :-)

Een soort DTRH in België, denk dat daar wel nog plaats voor is hier. En dan maak je van werchter een soort RAR/RIP. Vaste bezoekers hoeven dan niet meer te vitten dat er wat nieuws als headliner staat en anderen hoeven dan niet meer te vitten dat het allemaal oude mannen bands, herhalingen e.d. zijn.

Misschien is RW ook gewoon te groot geworden. Want wat je hier zegt, is ook een beetje hun zwaktepunt als je naar de toekomst kijkt. De namen die dat kunnen op een festival met een enorm conservatief publiek als dat van RW, worden ouder. Over 10 jaar ga je geen lineup meer hebben met Pearl Jam, RHCP en Metallica. Dan zijn die mannen bij de 70. Maar het zijn net die namen die er al staan sinds de jaren 90...

Maar denk dat RW zelf ook wel stiekem beseft dat ze op een bepaald moment weer naar de tekentafel moeten gaan.
Mocht het een troost zijn, toen er nog geen sprake was van festileaks was er op graz.nl net dezelfde discussies 10 / 15 jaar geleden. Dan kwamen bands als Live en Faithless veel te veel, had je elke 2 jaar Metallica en REM (nochtans, mochten die terug bijeen komen en er staan, iedereen zou staan juichen)…

Soit, dit jaar is het kwa headliners erg risicoloos en niks vernieuwend. Afhankelijk van het aanbod zal het dat volgend jaar 2023 wel terug zijn (alsof ze Swift niet gaan laten komen). Maar krijg je dan weer Soad zonder nieuw werk en RATM. En zo is het elk jaar afwachten.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel
Een soort DTRH in België, denk dat daar wel nog plaats voor is hier. En dan maak je van werchter een soort RAR/RIP. Vaste bezoekers hoeven dan niet meer te vitten dat er wat nieuws als headliner staat en anderen hoeven dan niet meer te vitten dat het allemaal oude mannen bands, herhalingen e.d. zijn.
Pukkelpop zou zoiets moeten oplossen maar zolang Chokri blijft kicken op bepaalde namen ligt dat moeilijk.

Soit, dit jaar is het kwa headliners erg risicoloos en niks vernieuwend. Afhankelijk van het aanbod zal het dat volgend jaar 2023 wel terug zijn (alsof ze Swift niet gaan laten komen). Maar krijg je dan weer Soad zonder nieuw werk en RATM. En zo is het elk jaar afwachten.
SOAD en RATM passen wel heel goed bij elkaar.

Mocht het een troost zijn, toen er nog geen sprake was van festileaks was er op graz.nl net dezelfde discussies 10 / 15 jaar geleden. Dan kwamen bands als Live en Faithless veel te veel, had je elke 2 jaar Metallica en REM (nochtans, mochten die terug bijeen komen en er staan, iedereen zou staan juichen)…

Zeg jij nu Swift op het gewone RW in 2023? Zou ik alvast mooi en verrassend na dit jaar, maar verwacht toch gewoon boutique. Ik kan me de lawine aan boze reacties vand e vaste werchtergangers al inbeelden moest ze komen ?

Zeg jij nu Swift op het gewone RW in 2023? Zou ik alvast mooi en verrassend na dit jaar, maar verwacht toch gewoon boutique. Ik kan me de lawine aan boze reacties vand e vaste werchtergangers al inbeelden moest ze komen ?
"DaT iS tOcH GeEn RoCk! En HeT HeEt ToCh RoCk WeRChTeR!"

"Zo'n commerciële naam! Wij willen Rammstein!"

Neu, RW blijft denk ik gewoon zoals het is. Zoveel anders dan 10, 20 jaar terug doen ze überhaupt niet. Ook toen had je Muse, Rammstein, Pearl Jam, Green Day of Muse op één editie. Of een band met een zanger van bijna 60 die om de paar jaar terugkwam zoals R.E.M. Of Lenny Kravitz, Metallica en The Cure als headliners.

10 jaar geleden was RAR/RIP een ideale combinatie tussen Werchter en Graspop, tegenwoordig is dat een zeer suf festival.

Pukkelpop zal waarschijnlijk langzaam wel die kant opgaan.
Het veld voor het hoofdpodium raakt vaak al niet meer vol, terwijl de tenten met dance en aanverwanten steeds voller raken.
Ze zullen op een punt komen dat hun hoofdpodium wat kleiner zal worden en dat er een grotere danceweide gaat ontstaan.

Pukkelpop zal waarschijnlijk langzaam wel die kant opgaan.
Het veld voor het hoofdpodium raakt vaak al niet meer vol, terwijl de tenten met dance en aanverwanten steeds voller raken.
Ze zullen op een punt komen dat hun hoofdpodium wat kleiner zal worden en dat er een grotere danceweide gaat ontstaan.
Als Chokri dat aan kan…

• Leuk
Waarderingen: Chiel

Users who are viewing this thread