Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Dacht ik ook in 2019... bluesrock…
Maar in werkelijkheid krijg je een The Voice Kids kopij van Led Zeppelin, met een stel egotrippers die denken dat ze eigenlijk de echte headliners hadden moeten zijn.
Die pretentie is er ook bij hun geluidstechnicus die het nodig vindt om gans het geluid te verneuken door de bass keihard te mixen met als enige reden aan gans de wei laten horen : “hey, we zijn hier”.
Resultaat is dat je zo’n afschuwelijk geluid krijgt dat je blij bent dat een nummer afgelopen is.

En uiteindelijk blij dat het ganse concert afgelopen is en je voor je zelf de conclusie maakt dat je dit NOOIT meer wil ondergaan, deze marteling…
Grappig, want ik zag jonge kerels die eigenlijk nog onwennig zijn op zo’n hoge plek en maar proberen het te doen slagen. Maturiteit komt ook pas met de jaren hè. Ben ergens wel curieus wat ze gaan doen dit jaar, want gewoon het gebruik van zijn stem op die nieuwe plaat is al minder schreeuw en meer zang wat me doet aanvoelen dat ze er al wat volwassener mee omgaan.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en wenteldave
Greta van Fleet lijken mij echt van die figuren die samen allerlei jongere meisjes backstage afpalen. Alles om hun helden Led Zeppelin na te doen.

Laatst bewerkt:
Overdrijven is ook een kunst.
Helaas niet. Het is met stip het slechtste wat ik ooit gezien heb op de Werchter weide.
Hadden nochtans een mooie plaats, dus daaraan lag het al niet…

Staat sowieso op mijn zwarte lijst, samen met nog een aantal andere kutbandjes…

Helaas niet. Het is met stip het slechtste wat ik ooit gezien heb op de Werchter weide.
Hadden nochtans een mooie plaats, dus daaraan lag het al niet…

Staat sowieso op mijn zwarte lijst, samen met nog een aantal andere kutbandjes…
Voor mij Black Eyed Peas 2011. Zou nog een leuke thread zijn. 'Werchter dieptepunt'.

• Leuk
Waarderingen: slyke en Joe
Voor mij Black Eyed Peas 2011. Zou nog een leuke thread zijn. 'Werchter dieptepunt'.
Blink 182 in 2017 is niet mijn Werchter dieptepunt maar concert dieptepunt tout court.

Om Greta kon je tenminste nog lachen door die carnavalpakjes en dat piepstemmetje.

• Leuk
Waarderingen: Lion
Oei, dit was echt wel heel erg ja. En ik had er met mijn naïeve hoofd nog op verheugd ook. Gelukkig maakte SOAD alles goed (en kapot) daarna.
Wat een contrast toen. Dat hielp SOAD mogelijks wel aan zen top 10 plaats in mijn ervaring.

Om terug naar 2022 te gaan: van wat ik gezien heb op de live stream van Coachella was zijn set teleurstellend.
De muziek an sich is misschien wel goed, maar er gebeurde weinig origineel op het podium.
Zeer povere lichtshow bovendien en de visuals waren bijna constant dezelfde.
Wut. Ik denk er compleet het omgekeerde van; heel erg dynamische set die op een knappe manier alle kanten op ging en dan die hele trippy visuals daarbij van die dansende mensen. Heerlijk.

Blink 182 in 2017 is niet mijn Werchter dieptepunt maar concert dieptepunt tout court.

Om Greta kon je tenminste nog lachen door die carnavalpakjes en dat piepstemmetje.
Sneu dat je dat zo noemt, die frontman excuseerde zich eerder deze week nog naar aanleiding van wat online backlash te hebben gekregen omwille van de kledij die ze telkens dragen omdat het zwaar geïnspireerd is op/gemaakt is op/door inheemse kledij die ze zich zowat toe-eigenen.

Gisteren voor het eerst Froukje live gezien, is toch echt jammer dat die nergens op Werchter kon geplaatst worden, mocht van mij gerust 2 keer ipv The Kid Laroi gestaan hebben ?

Stonden vrij laat geprogrammeerd.
Naast ons stond een koppel met een kindje van een jaar of vijf. Heel de dag geslapen en in form om Black Eyed Peas te kunnen zien.

De security had haar (of hem) op een verhoogje van een dranghekken in de middengang gezet en gans het concert heeft ze alle liedjes meegezongen.
Aandoenlijk en schattig om te zien.

Hiermee heb ik meteen ook het hoogtepunt van het concert verteld.

De jaren nadien heeft Studio100 haar acts in het Plopsa Theater laten doorgaan.

• Leuk
Waarderingen: jefferke
Greta van Fleet lijken mij echt van die figuren die samen allerlei jongere meisjes backstage afpalen. Alles om hun helden Led Zeppelin na te doen.
Waren eigenlijk erg nederig achter de schermen en fijne entourage, verhaal kwam niet goed overeen met al die eisen.
Daarom ook dat ze vlotjes mogen terugkomen dit jaar, en een los uitverkochte Lotto Arena natuurlijk. Was heel snel uitverkocht dat jaar.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Waren eigenlijk erg nederig achter de schermen en fijne entourage, verhaal kwam niet goed overeen met al die eisen.
Daarom ook dat ze vlotjes mogen terugkomen dit jaar, en een los uitverkochte Lotto Arena natuurlijk. Was heel snel uitverkocht dat jaar.
Als goed gedrag backstage al een reden is om te mogen terugkeren.
Kennissen zijn naar de Lotto Arena geweest en het was gewoon even slecht… ?

Net terug van War On Drugs, komt wel goed met de verkregen spot gok ik. Ideale zonsondergang act, net zoals London Grammar dat ook was. Elk op hun manier.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Als goed gedrag backstage al een reden is om te mogen terugkeren.
Kennissen zijn naar de Lotto Arena geweest en het was gewoon even slecht… ?
Een goede relatie tussen band/entourage en organisatie is toch iets dat vaak wel een maatstaf/criteria is. Kan je eenvoudig aflezen uit de gehele RW geschiedenis.

Leuk om te lezen dat mensen ook zowel het Ziggo als Sportpaleis optreden van The War on Drugs konden waarderen.

Ik heb vandaag overdag bandjes (en K3) bezocht tijdens Record Store Day en 's avonds afgesloten met The War on Drugs. Stond bijna helemaal vooraan! Echt een mooie muzikale show met veel hoogtepunten en een fijne lichtshow. Lo Moon was inderdaad een erg sterk voorprogramma en werden dan ook behoorlijk bedankt door Adam.

War on Drugs was mijn muzikale hoogtepunt van een week met veel livemuziek, het was intens, intense muziek en intens genieten. Dit gaat echt helemaal goedkomen op Rock Werchter zoals de rest terecht hier op het forum ook aangeeft.

Users who are viewing this thread