Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Ik denk wel dat dit er ooit nog moet van komen. Enkel Jamie slaat echt aan solo.
Komt misschien ook omdat Romy nog maar één nummer heeft uitgebracht en blijft plakken bij dj-sets. Bij Oliver Sim valt nog af te wachten hoe dát loopt. Maar het botert daar echt al even niet goed, dat wordt nu wel meer en meer duidelijk.

Komt misschien ook omdat Romy nog maar één nummer heeft uitgebracht en blijft plakken bij dj-sets. Bij Oliver Sim valt nog af te wachten hoe dát loopt. Maar het botert daar echt al even niet goed, dat wordt nu wel meer en meer duidelijk.
Cava wel hoor, hoor intern andere zaken. Maar ik weet dat jij daar anders over denkt.

Hebben ze toch al gedaan? Blur blijft overigens een echte favoriet daar.
Inderdaad, zowel Depeche Mode als Blur hebben er al gestaan.

Fijn om dat te lezen van Blur, ik vond hun optreden in 2013 werkelijk fantastisch!

Alleen: verkoopt Blur meer Werchtertickets dan The Strokes? Denk ik niet... Al zullen ze waarschijnlijk wat goedkoper zijn, dat kan helpen.

Inderdaad, zowel Depeche Mode als Blur hebben er al gestaan.

Fijn om dat te lezen van Blur, ik vond hun optreden in 2013 werkelijk fantastisch!

Alleen: verkoopt Blur meer Werchtertickets dan The Strokes? Denk ik niet... Al zullen ze waarschijnlijk wat goedkoper zijn, dat kan helpen.
Blur is niet goedkoop hoor, waren ze al niet in 2013 dacht ik. Denk niet per se goedkoper dan Strokes in elk geval.

Kan me nog altijd voor de klop slaan dat ik RW13, als enige in de laatste 15 jaar, gemist heb. En dus Blur. Zeker na de lyrische reacties die ik hoorde van zowat iedereen die erbij was. Inclusief de band zelf die ook onder de indruk waren weet ik nog.

Nu Damon = Werchter en Werchter = Damon. Dus als ze touren zijn ze een inkoppertje.

Kan me nog altijd voor de klop slaan dat ik RW13, als enige in de laatste 15 jaar, gemist heb. En dus Blur. Zeker na de lyrische reacties die ik hoorde van zowat iedereen die erbij was. Inclusief de band zelf die ook onder de indruk waren weet ik nog.

Nu Damon = Werchter en Werchter = Damon. Dus als ze touren zijn ze een inkoppertje.
Dat jaar waren er wel meer absurd sterke shows vond ik. Gespreid over heel dat weekend. Of acts die perfect geboekt waren voor hun spot.
Depeche Mode was er 1 van. Maar vond dat ook van Vampire Weekend. En Tame Impala blonk uit in nog niet de band zijn die ze nu zijn, ondanks de mooie spot en het geloof dat er in hen was.

• Geweldig
Waarderingen: mattman
Cava wel hoor, hoor intern andere zaken. Maar ik weet dat jij daar anders over denkt.
Ah, ik weet niet. Als ik verkeerd zit, mag je dat zeggen hoor. Ik zie ook maar wat ik zie passeren - is niet per se iets van "anders over denken".

Altijd leuk dat dromen over volgend jaar als de line-up van de editie nu al bekend is. Maar ik droom eerst nog even van dit jaar. Nu aanwezig in de Ziggo Dome voor The War on Drugs. Gelukkig zullen ze nu wel bijna 2.5 uur spelen, terwijl ze op Rock Werchter maar 75 minuten krijgen. Na een nummer of 8-9 is dat al wel weer voorbij....

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Yannick
Altijd leuk dat dromen over volgend jaar als de line-up van de editie nu al bekend is. Maar ik droom eerst nog even van dit jaar. Nu aanwezig in de Ziggo Dome voor The War on Drugs. Gelukkig zullen ze nu wel bijna 2.5 uur spelen, terwijl ze op Rock Werchter maar 75 minuten krijgen. Na een nummer of 8-9 is dat al wel weer voorbij....
Geniet ervan! Al is het een zekerheid dat dit zal gebeuren. Geniale live band.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
Het gaat hier om wensenlijstjes, onnodig om zo te commenten. Ieder zijn voorkeur/smaak.
En dat leidt jij af uit een post met énkel namen zonder context? Ieder z'n smaak, uiteraard, maar Werchter zal altijd wel een beetje voor een mix gaan in z'n headliners zowel in gender als in genre.

Ma bon. De realiteit wijst ook uit dat RW daar geen zier om geeft, dit jaar staan er ook gewoon acht dudes bovenaan. On brand is de voorspelling/wensenlijst dus wel.

Lijkt me simpelweg beter dat we de terugkerende discussie over mannelijke headliners bewaren voor wanneer de daadwerkelijke lineup van volgend jaar uitkomt. Tenzij je een zelfvervullende voorspelling wilt. :D

Lijkt me simpelweg beter dat we de terugkerende discussie over mannelijke headliners bewaren voor wanneer de daadwerkelijke lineup van volgend jaar uitkomt. Tenzij je een zelfvervullende voorspelling wilt. :D
Die hoef je niet te manifesten hoor, we kunnen er wel van op aan dat de overgrote meerderheid mannelijk zal zijn.

Gemakkelijke uitspraak natuurlijk als de mogelijke namen quasi ook allemaal mannen zijn? Afin toch met wat er voorlopig in de molen zit.

Tja, liever een geweldige lineup met voornamelijk mannen dan iets met meer vrouwen maar ook veel meer meuk. Niet dat dit de enige twee opties zijn, maar er zijn genoeg manieren om creatief, kwalitatief, en relevant te programmeren. Hoeft niet allemaal geleidt te worden door identiteitspolitiekdoctrines.

Gemakkelijke uitspraak natuurlijk als de mogelijke namen quasi ook allemaal mannen zijn? Afin toch met wat er voorlopig in de molen zit.
Vijgen na Pasen, maar laten we nu niet doen alsof er niet voldoende tourt en er met een beetje goodwill niet dit jaar al Billie Eilish, Florence + The Machine, Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Megan Thee Stallion, Doja Cat, St. Vincent, Lorde, Courtney Barnett, Jessie Ware, Caroline Polachek, Charli XCX, Arlo Parks etc. etc. mogelijks hadden kunnen staan. Niet allemaal headliners, wel een aantal van dit lijstje die zeker in de hoogste regionen hadden kunnen staan. Kwam ook eventjes ter sprake bij de bekendmaking van Encore, namen als Sky Ferreira, Mitski, Sylvie Kreusch hadden even goed ook op Werchter kunnen staan.

Tja, liever een geweldige lineup met voornamelijk mannen dan iets met meer vrouwen maar ook veel meer meuk.
Hah, ja. Dat gevoel heb ik idd bij Encore dit jaar. Maar eerder omdat het zo geforceerd aan voelt dan dat het aan de namen zelf ligt. En zoveel 'meuk' lijken die namen (die ik hierboven noem) me nu ook niet te zijn, ma bon. Da's persoonlijke smaak, zoals je hierboven al zei, Emmers. ;)

Er bestaan uiteraard zat goeie hedendaagse vrouwelijke acts, maar ik vind het eerlijk gezegd lastig om af te geven op festivalorganisatoren. Want uiteindelijk zijn hun belangen - net als die van de artiesten - om zoveel mogelijk geld te vangen. En tenzij ze daar compleet incompetent in zijn, handelen ze daar ook naar. Dus wie weet wouden ze op Werchter wel een act als Charli XCX op hun festival, maar als mevrouw liever een losse show doet dan houdt het op.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Yannick

Users who are viewing this thread