Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Als ze water bij hun wijn doen en misschien de 'kleinere' co-head zijn. Maar deze mannen willen toch de absolute naam zijn.

Do: QOTSA - RATM
Vrij: Dua Lipa - Arcade Fire
Zat: Eilish - Kendrick
Zon: Strokes - AM.
Ik zeg maar iets.

Edit: X vervangen door Dua Lipa, lekker groot denken. Zoals je altijd moet doen meer dan een jaar op voorhand :ROFLMAO:
Ik vind deze affiche, los van de namen, al aantrekkelijk omdat we dan weer 2 volwaardige headliners per dag krijgen… zoals het vroeger was (of op z’n minst zoals het vroeger aanvoelde).

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik denk wel dat dit er ooit nog moet van komen. Enkel Jamie slaat echt aan solo.
Om terug naar 2022 te gaan: van wat ik gezien heb op de live stream van Coachella was zijn set teleurstellend.
De muziek an sich is misschien wel goed, maar er gebeurde weinig origineel op het podium.
Zeer povere lichtshow bovendien en de visuals waren bijna constant dezelfde.

Ik vind deze affiche, los van de namen, al aantrekkelijk omdat we dan weer 2 volwaardige headliners per dag krijgen… zoals het vroeger was (of op z’n minst zoals het vroeger aanvoelde).
Op Werchter is het niet standaard om elke dag 2 coheadliners te hebben hoor. Altijd wel 1, 2 dagen met 1 headliner. Soms headliner met een dansafsluiter.

The War On Drugs in de Ziggo Dome was echt fenomenaal goed. Benieuwd wat ze qua lichtshow op Werchter gaan doen, maar durf eigenlijk niet meer te gaan kijken op Werchter. Kan (in het licht en in de helft van de tijd, want ze speelden net 140 minuten) eigenlijk alleen maar tegenvallen na dit optreden.
Edit: Oh ja, ik heb nog nooit een voorprogramma gezien wat zó fantastisch aansloot bij de hoofdact. Lo Moon is echt een mini TWOD, ook heel erg goed!

Laatst bewerkt:
Vijgen na Pasen, maar laten we nu niet doen alsof er niet voldoende tourt en er met een beetje goodwill niet dit jaar al Billie Eilish, Florence + The Machine, Dua Lipa, Olivia Rodrigo, Megan Thee Stallion, Doja Cat, St. Vincent, Lorde, Courtney Barnett, Jessie Ware, Caroline Polachek, Charli XCX, Arlo Parks etc. etc. mogelijks hadden kunnen staan. Niet allemaal headliners, wel een aantal van dit lijstje die zeker in de hoogste regionen hadden kunnen staan. Kwam ook eventjes ter sprake bij de bekendmaking van Encore, namen als Sky Ferreira, Mitski, Sylvie Kreusch hadden even goed ook op Werchter kunnen staan.
Klopt maar ik ging verder over de wensen lijstjes van headliners, de rest was irrelevant.

Vrijdag heeft maar 1 headliner en de zaterdag (naar mijn smaak) geen…?
Over vrijdag gesproken… die Greta Van Fleet zo hoog is toch echt wel belachelijk…
Ze hadden nooit zo hoog mogen staan, blame Homme & Co.
Met een nieuw album, trapje lager, kortere set wou ik ze nog een kans geven maar nu gaat het toch weer meer aanvoelen als copy paste 2019. Maar als compensatie krijgen we wel Bazart voor een horde Metallica fans en hun eigen fans, kan leuk worden die tegenstelling op de beelden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ze hadden nooit zo hoog mogen staan, blame Homme & Co.
Met een nieuw album, trapje lager, kortere set wou ik ze nog een kans geven maar nu gaat het toch weer meer aanvoelen als copy paste 2019. Maar als compensatie krijgen we wel Bazart voor een horde Metallica fans en hun eigen fans, kan leuk worden die tegenstelling op de beelden.
Gelukkig zijn er mensen zoals deze jongen die het schijnbare 2019 debakel niet hebben meegemaakt en gewoon zin hebben in de show van Greta! Ff lekker bluesrocken voordat Metallica losbarst. I like.

Gelukkig zijn er mensen zoals deze jongen die het schijnbare 2019 debakel niet hebben meegemaakt en gewoon zin hebben in de show van Greta! Ff lekker bluesrocken voordat Metallica losbarst. I like.
Ik ga ook opnieuw zien, met een tweede album uit en een kwartier minder speeltijd, zullen ze hopelijk meer nummers spelen en minder tijd rekken

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ga ook opnieuw zien, met een tweede album uit en een kwartier minder speeltijd, zullen ze hopelijk meer nummers spelen en minder tijd rekken
Voor mij de derde keer (eigenlijk zou het de vierde worden, maar hun optreden met Foo Fighters is uiteraard geannuleerd). Die speeltijd zou daar inderaad voor moeten zorgen. Ik zie het echt wel goedkomen. We moeten ook niet vergeten dat ze ontzettend populair zijn. Verkopen de AFAS Live en de Lotto Arena 'gewoon' uit. Misschien was één plek naar beneden wel aardig geweest, maar deze plek moeten ze op zich ook wel aan kunnen met een uur speeltijd.

Als iedereen blijft refereren aan dat 'debacle' van 2019, dan wordt het natuurlijk nooit wat.

The War On Drugs in de Ziggo Dome was echt fenomenaal goed. Benieuwd wat ze qua lichtshow op Werchter gaan doen, maar durf eigenlijk niet meer te gaan kijken op Werchter. Kan (in het licht en in de helft van de tijd, want ze speelden net 140 minuten) eigenlijk alleen maar tegenvallen na dit optreden.
Edit: Oh ja, ik heb nog nooit een voorprogramma gezien wat zó fantastisch aansloot bij de hoofdact. Lo Moon is echt een mini TWOD, ook heel erg goed!
Ze spelen bij zonsondergang. Een spot dat op RW ook al veel mooie shows heeft opgeleverd.

• Leuk
Waarderingen: Chiel en Joslittel
Ik ook ze.
Er staat dan toch niets interessant tegenover en wie weet scoren we wel een goede plek voor Metallica.

Mijn traject hier nog niet gepost. Komt er binnenkort van, nog de laatste knopen aan het doorhakken dmv luisterbeurten.

Ik begrijp sommige kritieken wel, maar dit wordt voor mij toch geen 'mindere' Werchtereditie hoor. Enkel zaterdag zit ik met een serieus gat tussen Bridgers en Bicep. Maar tijd hebben om te chillen in de Apero is ook een soort van luxe natuurlijk :)

• Leuk
Waarderingen: gerrie
Dacht ik ook in 2019... bluesrock…
Maar in werkelijkheid krijg je een The Voice Kids kopij van Led Zeppelin, met een stel egotrippers die denken dat ze eigenlijk de echte headliners hadden moeten zijn.
Die pretentie is er ook bij hun geluidstechnicus die het nodig vindt om gans het geluid te verneuken door de bass keihard te mixen met als enige reden aan gans de wei laten horen : “hey, we zijn hier”.
Resultaat is dat je zo’n afschuwelijk geluid krijgt dat je blij bent dat een nummer afgelopen is.

En uiteindelijk blij dat het ganse concert afgelopen is en je voor je zelf de conclusie maakt dat je dit NOOIT meer wil ondergaan, deze marteling…

Users who are viewing this thread