Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Ik heb tickets voor Roma. Is het echt zo erg?Misschien toch maar swappen en naar AB.
Ik ga ook met een huisgenoot en aanhang die erg fan zijn. Gewoon zorgen dat we vooraan staan Timmetje, komt vast wel goed!
Laat Beach House tegenwoordig voorafgaand aan elke show niet iets zien/horen van een boodschap als 'houd rekening dat je bij een concert bent en wees stil'? Net als Big Thief.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik heb tickets voor Roma. Is het echt zo erg?Misschien toch maar swappen en naar AB.
Ja, man. Switch die handel. Nog maar één keer een goed concert daar meegemaakt en dat wat Charlotte Gainsbourg en dat kwam mede omdat ik quasi op de eerste rij stond en het geluid/de muziek zo luid stond.

• Leuk
Kwa praten wint er geen enkele zaal van de Roma vrees ik. Soms is het daar precies meer afterwork dan aandachtig concertje kijken.
Zoiets ligt toch niet aan de Roma, maar aan het volk? Slaat nergens op om hiervoor de Roma af te kraken.

Ja, man. Switch die handel. Nog maar één keer een goed concert daar meegemaakt en dat wat Charlotte Gainsbourg en dat kwam mede omdat ik quasi op de eerste rij stond en het geluid/de muziek zo luid stond.
Heb al jaren goede concerten meegemaakt in de Roma. Fantastische zaal .

• Leuk
Ik zou niet switchen, Roma is heerlijk . Op elk concert zijn er wel mensen waar je je kan aan ergeren. Zoals mensen die een heel concert willen vastleggen op hun smartphone. Vind je overal . Roma op zich is super en een monument net zoals de AB

• Leuk
Thanks voor de reacties! Gaan het gewoon proberen, en als het tegenvalt hebben we een goed excuus om in Brussel nog een keer te gaan. :)

Fan van de zaal, ben ook van Antwerpen, kan niet makkelijker. Maar minder fan van het volk dat het soms lokt.

Ik zeg er tegenwoordig altijd iets van dat ze hun bek moeten houden of als ze als een gek het concert staan te filmen. Sorry, maar ik heb ook geld betaald - en niet om een ander te horen lullen of via iemand anders zn telefoon het concert te beleven. Daar heb ik nul gêne in. Leer je manieren of opzouten.

Ik vraag dan ”stoort het niet?”
Waarop ze dan uit de lucht komen vallen en zeggen “wat misschien?”
Waarop ik dan zeg “dat ik probeer te kijken naar dit concert hier waarvoor ik betaald heb, terwijl jullie babbelen…”

Alles in Brussel is voor mij makkelijker haha. Zalen als Koninklijk Circus en AB zijn sowieso top, ongeacht de ligging.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Eigenlijk gewoon veel topzalen in België onder capaciteit van 3000. Dat weten artiesten ook. Er wordt heel vaak bewust gekozen voor die of die zaal.
Maar kwa grote zaal is op het vlak van publiekservaring een sportpaleis, Lotto of vorst wel van het minste in Europa. Paleis 12 al helemaal.

Eigenlijk gewoon veel topzalen in België onder capaciteit van 3000. Dat weten artiesten ook. Er wordt heel vaak bewust gekozen voor die of die zaal.
Maar kwa grote zaal is op het vlak van publiekservaring een sportpaleis, Lotto of vorst wel van het minste in Europa. Paleis 12 al helemaal.
Is zoiets dan ook de reden dat een Nothing But Thieves bijv. een AB en Roma doet ipv de Lotto Arena?

Zoiets ligt toch niet aan de Roma, maar aan het volk? Slaat nergens op om hiervoor de Roma af te kraken.
Dat... doen we toch niet? Roma is één van de mooiste zalen van België met een heerlijke akoestiek, maar het publiek is daar gewoon heel erg hit or miss - merk ik ook uit verhalen van vrienden en kennissen.

Dat... doen we toch niet? Roma is één van de mooiste zalen van België met een heerlijke akoestiek, maar het publiek is daar gewoon heel erg hit or miss - merk ik ook uit verhalen van vrienden en kennissen.
Klopt. Alhoewel voor ze hadden gewerkt aan hun akoestiek eens een pijnlijke show gehad met Thundercat, hopeloos geluid.

Is zoiets dan ook de reden dat een Nothing But Thieves bijv. een AB en Roma doet ipv de Lotto Arena?
Veel artiesten kiezen ook bewust voor 2x een kleinere zaal dan 1x een grote. En dat is een goede evolutie vind ik, hangt ook vaak samen met een serieuze portie realiteitszin bij artiest, entourage, agent en promotor.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en mattman
Is daar ook een verklaring voor? Of is Antwââârp gewoon de oorzaak? :)

Users who are viewing this thread