Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Zoals inderdaad al paar keer gezegd, encore 26 juni, maar aankondiging weer wat uitgesteld.. TW classic II voor de moment niet aan de orde
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Oké, dus TW Classic II is niet op de 26ste dan. Maar goed, kunnen niet genoeg evenementen zijn ;)
Bekijk bijlage 1344
Toch liever niet van schuermans en co.
alweer bands die ze dus inpikken voor anderen. Moneymoneymoney

ik vermijd zoveel mogelijk van die stal (schuer, live nation, lotto aren, sportpaleis…)
monopolie en veel te duur en in sportpaleis (ooit 1 keer geweest) dan nog mega slecht geluid ook. Nog liever naar een show buiten Belgie (Frankrijk, nederland, duitsland, luxembourg,…)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Toch liever niet van schuermans en co.
alweer bands die ze dus inpikken voor anderen. Moneymoneymoney

ik vermijd zoveel mogelijk van die stal (schuer, live nation, lotto aren, sportpaleis…)
monopolie en veel te duur en in sportpaleis (ooit 1 keer geweest) dan nog mega slecht geluid ook. Nog liever naar een show buiten Belgie (Frankrijk, nederland, duitsland, luxembourg,…)
Ja want in het buitenland zit er geen live nation tussen…
Ik vind dat ze dit jaar eigenlijk teveel hebben uitgedeeld zelfs…

Wat is er dan afgepakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ja want in het buitenland zit er geen live nation tussen…
Ik vind dat ze dit jaar eigenlijk teveel hebben uitgedeeld zelfs…

Wat is er dan afgepakt?
sinds dat de sportpaleis groep is overgekocht door livenation moet je wel toegeven dat concerten in sportpaleis, lotto arena etc toch wel serieus duurder zijn geworden. Ik kan aan de prijs al weten als ik naar een zaal van hen ga of niet, als ik in ab of trix ofzo ga weet ik al: max 30 en ik ben er vanaf. lotto arena en sportpaleis beginnen pas bij 50 sinds een paar jaar.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Probleem Agnew is duidelijk: niet exclusief genoeg.
Je moet al wat over hebben om de verplaatsing naar Werchter te maken, kans op regen te hebben, pintjes aan 3,5 euro, etc… voor iets wat je in het najaar in elk cc integraal ook kan zien…

Ticketverkoop moet zeer slecht geweest zijn, want Werchter heeft wel ervaring met het oppompen van events. Herinner u toenmalige verkopen waarbij er opeens 1+1 acties kwamen, gratis tickets via sponsors, etc…
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
4 dagen Werchter + Encore + 2x TW Classic + Boutique?
Neen ROB berichtte van 4 dagen RW, 1 Alex Agnew, 1 Boutique en 2 TW classics.

Wat we krijgen: 4 dagen RW, 1 TWC, 1 Boutique en 1 Encore (noem het TW2/Boutique2 whatever je wilt)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Deze zomer is zo volgepropt met acts en artiesten die touren wow! Ik ken inmiddels bijna meer artiesten die touren dan artiesten die niet touren.

Even genieten van wat deze zomer ons te bieden heeft:

Pearl Jam, Metallica , Kings Of Leon, The Cure, Rolling Stones, Queen, Lady Gaga, Paul Mc Cartney, Imagine Dragons, Arctic Monkeys, Billie Eilish, Elton John, Coldplay, Slipknot , Guns N’Roses , Tool, Green Day, Iron Maiden, Tame Impala, Dua Lipa, Justin Bieber (helaas ja) , Scorpions, Nightwish, Twenty One Pilots , The Killers , Red Hot Chili Peppers wie kunnen we nog meer deze zomer zien en mis ik ? ???
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Deze zomer is zo volgepropt met acts en artiesten die touren wow! Ik ken inmiddels bijna meer artiesten die touren dan artiesten die niet touren.

Even genieten van wat deze zomer ons te bieden heeft:

Pearl Jam, Metallica , Kings Of Leon, The Cure, Rolling Stones, Queen, Lady Gaga, Paul Mc Cartney, Imagine Dragons, Arctic Monkeys, Billie Eilish, Elton John, Coldplay, Slipknot , Guns N’Roses , Tool, Green Day, Iron Maiden, Tame Impala, Dua Lipa, Justin Bieber (helaas ja) , Scorpions, Nightwish, Twenty One Pilots , The Killers , Red Hot Chili Peppers wie kunnen we nog meer deze zomer zien en mis ik ? ???
Bazart.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.548
2.690
Deze zomer is zo volgepropt met acts en artiesten die touren wow! Ik ken inmiddels bijna meer artiesten die touren dan artiesten die niet touren.

Even genieten van wat deze zomer ons te bieden heeft:

Pearl Jam, Metallica , Kings Of Leon, The Cure, Rolling Stones, Queen, Lady Gaga, Paul Mc Cartney, Imagine Dragons, Arctic Monkeys, Billie Eilish, Elton John, Coldplay, Slipknot , Guns N’Roses , Tool, Green Day, Iron Maiden, Tame Impala, Dua Lipa, Justin Bieber (helaas ja) , Scorpions, Nightwish, Twenty One Pilots , The Killers , Red Hot Chili Peppers wie kunnen we nog meer deze zomer zien en mis ik ? ???
Je mist het eerste optreden van the Strokes in 16 jaar tijd in Nederland of België.

En bijvoorbeeld ook Nick Cave, the National, War on Drugs, Gorillaz die allen als headliner geboekt staan, Nick Cave zelfs op het podium van Werchter!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
sinds dat de sportpaleis groep is overgekocht door livenation moet je wel toegeven dat concerten in sportpaleis, lotto arena etc toch wel serieus duurder zijn geworden. Ik kan aan de prijs al weten als ik naar een zaal van hen ga of niet, als ik in ab of trix ofzo ga weet ik al: max 30 en ik ben er vanaf. lotto arena en sportpaleis beginnen pas bij 50 sinds een paar jaar.
Prijzen acts zijn toch zelf vaak absurd hoor. Kunnen ze niet veel aan doen. Veel kleintjes dat je gezegd hebt en in AB of Trix belanden worden overigens geboekt via Live Nation. Maar bvb een Beach House of Fleet Foxes staan er los van en kosten ook al een aardige duit. Feit is wel dat acts die in zulke zalen spelen een hogere gage vragen, alhoewel een Bicep nu ook Lotto doet en onder de 40 zit.
Je zal me nooit horen beweren dat Live Nation geen kapitalistische machine is. Maar uiteindelijk blijft de artiest altijd baas over de vraagprijs. Check maar bij de Stones, perfecte voorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Prijzen acts zijn toch zelf vaak absurd hoor. Kunnen ze niet veel aan doen. Veel kleintjes dat je gezegd hebt en in AB of Trix belanden worden overigens geboekt via Live Nation. Maar bvb een Beach House of Fleet Foxes staan er los van en kosten ook al een aardige duit. Feit is wel dat acts die in zulke zalen spelen een hogere gage vragen, alhoewel een Bicep nu ook Lotto doet en onder de 40 zit.
Je zal me nooit horen beweren dat Live Nation geen kapitalistische machine is. Maar uiteindelijk blijft de artiest altijd baas over de vraagprijs. Check maar bij de Stones, perfecte voorbeeld.
Stones vind k net geen voorbeeld. In Amsterdam betaal je 84 euro vr staanplaats, in Brussel 149. Zelfde show, band. Organisator die daar bepaalt vooral denk k dan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken