Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik moest ook even fronsen toen ik dat gerucht van Editors hoorde, want die TWC dag was inderdaad stacked maar zelfs die is verre van uitverkocht. Voelde heel leeg aan helaas. Met een Liam gaan ze het niet trekken (die verkoopt amper tickets in België). Moet echt nog iets met de grootte van Editors bij, liefst erna denk ik. Zoals The XX in 2017...
Dacht hier gelezen te hebben dat het de verwachtingen had ingelost +-40k. Kan me vergissen natuurlijk. ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Dacht hier gelezen te hebben dat het de verwachtingen had ingelost +-40k. Kan me vergissen natuurlijk. ;)
Mja, je wil gewoon uitverkopen natuurlijk. :) Vond het ook niet zo goed uit de verf komen. Kraftwerk in het daglicht is bijna achterlijker dan Stromae bij zijn grote comeback in het daglicht zetten. Ook The National viel wat in het water door dat passieve TWC publiek. Om over dEUS nog maar te zwijgen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
In Werchter hebben ze meestal de vinger goed aan de pols. Maar al die extra dagen met middelmatige headliners dan nog. Ik bedoel, Boutique II zou dan Florence+The Machine als headliner hebben en die extra Pukkelpop-dag Editors. Dit komt toch over als vlug-vlug cashen in een periode dat iedereen met knaldrang zit. Ik vind Nick Cave op TW Classic en de combo Stromae-Gorilaz echt op de limiet van hoe ver je kan gaan in zoiets. Uiteindelijk verzwak je wel het festival ermee, en da's toch waar het allemaal om draait. Boutique en TWC moet toch een meerwaarde blijken om zo'n extra dag te rechtvaardigen en dat valt nog af te wachten wat Boutique 2 en mss TWC 2 betreft.
Het draait toch, in the end, altijd om geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toyah Hendrickx

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Mijn gok is dat Agnew eruit ligt omdat plots een TWC2 erin ligt, op die datum. En dat Encore op de oude datum van TWC2 blijft staan.
Nee verkocht totaal niet … niks te maken met iets anders, al zal herman het niet laten als er iets mogelijk is
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
835
811
Nee verkocht totaal niet … niks te maken met iets anders, al zal herman het niet laten als er iets mogelijk is
Het was al bijzonder vreemd dat ze dit gepland hadden in het weekend van Graspop (zowat grotendeels zijn doelpubliek).
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Het was al bijzonder vreemd dat ze dit gepland hadden in het weekend van Graspop (zowat grotendeels zijn doelpubliek van zijn band. Als komiek heeft hij een mainstream doelpubliek van jong en oud dat redelijk mooi aansluit bij mainstream gehalte van een Werchter).
Ik vervolmaak even je zin in het citaat, kwestie van juist te zijn he.
 

BatMutsje

Support act
6 dec 2013
753
601
Paul McCartney tot 16 juni in de VS, maar zaterdag 25 juni Glastonbury. In de VS speelt hij enkel twee dagen achter elkaar als het concert in dezelfde stad wordt georganiseerd. Lijkt me dus dat Paul afvalt voor TWC2.

Ik denk dat er nóg een andere grote act een tour gaat aankondigen binnenkort...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.793
8.764
er waren afgelopen jaar ook geruchten dat AC/DC weer zou gaan touren toch?
zou daar nog wat van komen of zullen die inzetten op 2023
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Paul McCartney tot 16 juni in de VS, maar zaterdag 25 juni Glastonbury. In de VS speelt hij enkel twee dagen achter elkaar als het concert in dezelfde stad wordt georganiseerd. Lijkt me dus dat Paul afvalt voor TWC2.

Ik denk dat er nóg een andere grote act een tour gaat aankondigen binnenkort...
Maar TWC2 (aka Encore) wordt dat event met Florence + The Machine. Dat is hier toch al meermaals gezegd geweest?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
782
913
Bill Hader Snl GIF by Saturday Night Live
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
TWC2 en Encore lijken 2 verschillende events.
Nee, dat is gewoon ROB TV dat daar de term TWC2 op geplakt heeft omdat Live Nation vorig jaar zelf het bestaan van een tweede Classic bevestigd heeft. Zij hebben de optelsom gemaakt eenmaal duidelijk werd dat er nog een dagevent aan zit te komen.

De insiders geven hierboven ook duidelijk aan dat er vooralsnog geen ander event in de plaats van Alex Agnew komt. En we wisten al langer dan vandaag dat Encore voor de 26e gepland staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken