Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
Ticketverkoop was misschien een pak beter geweest als men meteen het hele programma had aangekondigd (bands/comedians).
Gisteren stond de man hier in het plaatselijke CC. Kaartjes van 35 euro voor een try-out…

Dan had ik persoonlijk liever 70 euro neergeteld voor een volledig gevulde dag..
 

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
Mijn gok is dat Agnew eruit ligt omdat plots een TWC2 erin ligt, op die datum. En dat Encore op de oude datum van TWC2 blijft staan.
Dat moet dan toch al een grote naam zijn om Agnew zijn show te ontnemen. Met een verkoop van twee weken heeft hij amper een kans gehad. Alhoewel ze bij LiveNation natuurlijk wel ervaring hebben en ze zo'n ticketverkoop beter kunnen lezen dan wie ook, hé. The Strokes anybody? ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Mijn gok is dat Agnew eruit ligt omdat plots een TWC2 erin ligt, op die datum. En dat Encore op de oude datum van TWC2 blijft staan.
Kan me niet voorstellen dat dat event in twee weken tijd meer dan 2000 tickets heeft verkocht, vandaar ook de switch naar ochot de stadsschouwburg.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Vraag me echt af of 3 losse festivaldagen (2 in Werchter, 1 in Kiewit) niet te veel zal zijn voor het publiek. Zeker omdat die gevoelsmatig binnen de komende 2 weken zullen/moeten aangekondigd worden.
Volgens mij ligt daar een groot deel van het probleem. Er worden opeens heel veel toffe dingen over de mensen uitgestrooid. Alles is duurder geworden. Met name juni zit al megavol met opties. Mensen beseffen ook dat de bonnenprijzen hoger worden. Ik snap de terughoudendheid qua verkoop wel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.463
7.459
Volgens mij ligt daar een groot deel van het probleem. Er worden opeens heel veel toffe dingen over de mensen uitgestrooid. Alles is duurder geworden. Met name juni zit al megavol met opties. Mensen beseffen ook dat de bonnenprijzen hoger worden. Ik snap de terughoudendheid qua verkoop wel.
Welke terughoudendheid? Alleen de show van Agnew verkocht blijkbaar slecht maar zowel Rock Werchter als Boutique en Classic zijn (zo goed als) uitverkocht.

Denk dat het vooral aan de combinatie prijs + staand stand up comedy kijken moet hebben gelegen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
en je zet alex agnew dan op werchter, een man die al jaren zit te verkondigen dat graspop het beste festival is, en dat Werchter een festival is voor mensen die geen muziek luisteren. En dan verwacht je dat die mannen graspop gaan laten links liggen voor nota bene naar werchter te gaan?

Hier was gewoon zo veel fout
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Volgens mij ligt daar een groot deel van het probleem. Er worden opeens heel veel toffe dingen over de mensen uitgestrooid. Alles is duurder geworden. Met name juni zit al megavol met opties. Mensen beseffen ook dat de bonnenprijzen hoger worden. Ik snap de terughoudendheid qua verkoop wel.
En ik weet niet alee.. huurprijzen, energieprijzen, brandstofprijzen.. Het is allemaal dát niet.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Misschien zeg ik iets geks, maar was het niet de bedoeling dat er én een TW Classic II kwam én een Encore? Encore staat (of dus misschien stond) namelijk echt op 26 juni. Of is TW Classic II en Encore hetzelfde ding?
Gisteren werd aangekondigd dat tw classic 2 op 26 juni zal plaatsvinden
 

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
In Werchter hebben ze meestal de vinger goed aan de pols. Maar al die extra dagen met middelmatige headliners dan nog. Ik bedoel, Boutique II zou dan Florence+The Machine als headliner hebben en die extra Pukkelpop-dag Editors. Dit komt toch over als vlug-vlug cashen in een periode dat iedereen met knaldrang zit. Ik vind Nick Cave op TW Classic en de combo Stromae-Gorilaz echt op de limiet van hoe ver je kan gaan in zoiets. Uiteindelijk verzwak je wel het festival ermee, en da's toch waar het allemaal om draait. Boutique en TWC moet toch een meerwaarde blijken om zo'n extra dag te rechtvaardigen en dat valt nog af te wachten wat Boutique 2 en mss TWC 2 betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.463
7.459
In Werchter hebben ze meestal de vinger goed aan de pols. Maar al die extra dagen met middelmatige headliners dan nog. Ik bedoel, Boutique II zou dan Florence+The Machine als headliner hebben en die extra Pukkelpop-dag Editors. Dit komt toch over als vlug-vlug cashen in een periode dat iedereen met knaldrang zit. Ik vind Nick Cave op TW Classic en de combo Stromae-Gorilaz echt op de limiet van hoe ver je kan gaan in zoiets. Uiteindelijk verzwak je wel het festival ermee, en da's toch waar het allemaal om draait. Boutique en TWC moet toch een meerwaarde blijken om zo'n extra dag te rechtvaardigen en dat valt nog af te wachten wat Boutique 2 en mss TWC 2 betreft.
Zowel Nick Cave als de combo Stromae / Gorillaz is allesbehalve middelmatig imo. Puike headliners.

Al hadden alle drie niet misstaan op het reguliere RW imo.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Welke terughoudendheid? Alleen de show van Agnew verkocht blijkbaar slecht maar zowel Rock Werchter als Boutique en Classic zijn (zo goed als) uitverkocht.

Denk dat het vooral aan de combinatie prijs + staand stand up comedy kijken moet hebben gelegen.
Klopt denk ik, niemand gaat een ticket van 70 euro kopen om agnew aan t werk te zien. Daar heb je bijna een volledige dag tw classic of boutique voor. Mensen wachten op de rest van de dagvulling of haken af
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
In Werchter hebben ze meestal de vinger goed aan de pols. Maar al die extra dagen met middelmatige headliners dan nog. Ik bedoel, Boutique II zou dan Florence+The Machine als headliner hebben en die extra Pukkelpop-dag Editors. Dit komt toch over als vlug-vlug cashen in een periode dat iedereen met knaldrang zit. Ik vind Nick Cave op TW Classic en de combo Stromae-Gorilaz echt op de limiet van hoe ver je kan gaan in zoiets. Uiteindelijk verzwak je wel het festival ermee, en da's toch waar het allemaal om draait. Boutique en TWC moet toch een meerwaarde blijken om zo'n extra dag te rechtvaardigen en dat valt nog af te wachten wat Boutique 2 en mss TWC 2 betreft.
Vind de programma's (en dan vooral de headliners) van beide events echt wel sterk eerlijk gezegd. Dat is al veel zwakker geweest (Bryan Adams met matig voorprogramma bvb). Dat zie je ook aan de goede verkoop trouwens.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Wil je een comedy show zien dan ga je in een kleine zaal kijken. Op zo iets groot (idem Sportpaleis) verlies je gewoon veel draagkracht van zo een show.
 
  • Winning
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.463
7.459
Vind de programma's (en dan vooral de headliners) van beide events echt wel sterk eerlijk gezegd. Dat is al veel zwakker geweest (Bryan Adams met matig voorprogramma bvb). Dat zie je ook aan de goede verkoop trouwens.

Ik vind die lineup van TW Classic oprecht fantastisch. The Smile, Placebo, Courtney Barnett, Sleaford Mods, Whispering Sons. Met als hoogtepunt Cave natuurlijk. Zit geen slechte naam tussen.
 

Toyah Hendrickx

Playlistbediener
16 feb 2022
45
9
TWC en Boutique van dit jaar zijn qua headliners idd goed, maar als je de namen hoort van Boutique 2 en Pukkelpop op die 14e augustus....
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
TWC en Boutique van dit jaar zijn qua headliners idd goed, maar als je de namen hoort van Boutique 2 en Pukkelpop op die 14e augustus....
Editors heeft ook eens een TW classic gedaan, en wat een leuke line up was dat toen met nog The National, Kraftwerk, Deus, Richard Ashcroft... Dus nog niet te vroeg die events afschieten, eerst de rest zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toyah Hendrickx

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Editors heeft ook eens een TW classic gedaan, en wat een leuke line up was dat toen met nog The National, Kraftwerk, Deus, Richard Ashcroft... Dus nog niet te vroeg die events afschieten, eerst de rest zien.
Ik moest ook even fronsen toen ik dat gerucht van Editors hoorde, want die TWC dag was inderdaad stacked maar zelfs die is verre van uitverkocht. Voelde heel leeg aan helaas. Met een Liam gaan ze het niet trekken (die verkoopt amper tickets in België). Moet echt nog iets met de grootte van Editors bij, liefst erna denk ik. Zoals The XX in 2017...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Toyah Hendrickx

Gebruikers die dit onderwerp bekijken