Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Dat is ook een andere categorie aan artiesten he. Zowat alle keren dat RW een stadionact binnenhaalde, wist het kleinste kind al dat die nooit een stadion hadden kunnen aandoen in Belgie. Beste voorbeeld daarvan is Muse: hebben hier ook hun kans gekregen met een losse show Boutique in 2013, om dan amper 30K bezoekers te lokken. Waarvan God-weet-hoeveel via gratis tickets die Stubru weggaf of "1+1 gratis" acties bij de sponsors.

Als je The Weeknd als gemiste kans noteert, dan moet je eigenlijk hetzelfde doen met oa Ed Sheeran of Coldplay.
Goh ja. Je kunt dat zo zeggen, feit is wel dat Werchter dan wel mooi uitpakt met het ding dat ze exclusief enal dermate act hebben weten boeken plus dat die een gigaproductie met zich mee brengt. Goed verkopend, of niet.

Nu, als RW het echt goed had gedaan dan hadden ze gewoon The Weeknd in 2017 geboekt (NOS Alive had die toen), beetje hoe Lamar in 2020 ook een beetje lame voelt als je hem in 2018 met de DAMN. tournee in principe had moeten boeken. Ennnn dan had ik nu misschien minder "gemiste kans" hebben geroepen. Nu heeft dé popster van het moment weer een knalplaat uit en is ie eigenlijk.. te groot geworden. Wat jammer is gewoon.

Over popsterren gesproken. Ik hoop dat ze bij Werchter ook gezien hebben dat er een nieuw album van Harry Styles in de maak is... ?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.889
2.709
Over popsterren gesproken. Ik hoop dat ze bij Werchter ook gezien hebben dat er een nieuw album van Harry Styles in de maak is... ?
Zie ik ze nog wel als sub voor Taylor Swift op Boutique zetten, mocht die haar festivalplannen terug opnemen. Zou zeker een welkome naam zijn, maar niet op het hoofdfestival.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Zie ik ze nog wel als sub voor Taylor Swift op Boutique zetten, mocht die haar festivalplannen terug opnemen. Zou zeker een welkome naam zijn, maar niet op het hoofdfestival.
Die gaat eerst heel haar catalogus opnieuw opnemen vooraleer ze gaat touren. For legal reasons, kan ze haar eigen nummers niet live zingen, dacht ik. Harry Styles doet tegenwoordig met gemak een sportpaleis vollopen hè, dat zou dan wel een héél dikke sub zijn.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.889
2.709
Die gaat eerst heel haar catalogus opnieuw opnemen vooraleer ze gaat touren. For legal reasons, kan ze haar eigen nummers niet live zingen, dacht ik.
Hmm.. niet zo ver nagedacht, mogen we die dus ook al schrappen wellicht. :(
Harry Styles doet tegenwoordig met gemak een sportpaleis vollopen hè, dat zou dan wel een héél dikke sub zijn.
Zie ze hem niet echt als headliner op RW zetten? Denk dat je (RW) dan heel wat (imo onterechte) kritiek te verduren zult krijgen. Om een Boutique te dragen, lijkt hij mij dan weer net iets te klein? Of ben ik hier mis in?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Zie ze hem niet echt als headliner op RW zetten?
Ik ook niet. Zelfs niet in een co-headline structuur, lijkt me ook te klein voor een Boutique op zichzelf. RW is op dat vlak nog mijlen achter op Pinkpop die de laatste jaren wel al eens wat popsterren lieten opdraven, ma bon.. Wie weet.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Goh ja. Je kunt dat zo zeggen, feit is wel dat Werchter dan wel mooi uitpakt met het ding dat ze exclusief enal dermate act hebben weten boeken plus dat die een gigaproductie met zich mee brengt. Goed verkopend, of niet.

Nu, als RW het echt goed had gedaan dan hadden ze gewoon The Weeknd in 2017 geboekt (NOS Alive had die toen), beetje hoe Lamar in 2020 ook een beetje lame voelt als je hem in 2018 met de DAMN. tournee in principe had moeten boeken. Ennnn dan had ik nu misschien minder "gemiste kans" hebben geroepen. Nu heeft dé popster van het moment weer een knalplaat uit en is ie eigenlijk.. te groot geworden. Wat jammer is gewoon.

Over popsterren gesproken. Ik hoop dat ze bij Werchter ook gezien hebben dat er een nieuw album van Harry Styles in de maak is... ?
Ze hadden hem enorm graag gehad in 2018, maar was niet beschikbaar in hun periode.
2017 hebben ze the weeknd niet gedaan omwille van de mindere ervaringen met pop headliners de jaren voordien. Hadden ze wel spijt van hoor. Waren geen gekke eisen, wou vooral afsluiten. Had de donderdag een heel andere vibe kunnen geven in plaats voor de zoveelste keer KOL, wat op niets sloeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.260
13.610
Ze hadden hem enorm graag gehad in 2018, maar was niet beschikbaar in hun periode.
2017 hebben ze the weeknd niet gedaan omwille van de mindere ervaringen met pop headliners de jaren voordien. Hadden ze wel spijt van hoor. Waren geen gekke eisen, wou vooral afsluiten. Had de donderdag een heel andere vibe kunnen geven in plaats voor de zoveelste keer KOL, wat op niets sloeg.
Maar balen ze nu niet dan dat ze 'm niet hebben voor volgend jaar? Of is dat gewoon veel te duur geworden?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Maar balen ze nu niet dan dat ze 'm niet hebben voor volgend jaar? Of is dat gewoon veel te duur geworden?
Het is voor LN altijd veel interessanter om een act in Werchter te kunnen zetten. Dus was vermoedelijk geen optie om hem ergens anders te boeken dan KBS. Waarschijnlijk zit die show zo in mekaar dat het speciaal op stadion formaat is.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en wenteldave

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Als Royal Blood op RW ook maar de helft van de energie weet op te brengen als vanavond in de AFAS Live, dan wordt dit een waanzinnig optreden. Must see, van iemand die niet eens zó fan is van de muziek op plaat.
Las van de show in lotto nog goede recensies. Was 6000 man ongeveer.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
2017 hebben ze the weeknd niet gedaan omwille van de mindere ervaringen met pop headliners de jaren voordien. Hadden ze wel spijt van hoor. Waren geen gekke eisen, wou vooral afsluiten.
Da's een beetje zoals dit jaar Polo G en The Kid Laroi boeken als grootste hiphop namen om dan volgend jaar te kunnen zeggen dat je geen hiphop namen wilt boeken omdat je er geen goeie ervaring mee hebt. Je weet toch gewoon op voorhand dat Pharrell en Macklemore live zeer slecht zijn en The Weeknd wel gewoon goed? Is er dan niemand van Werchter die is naar zo'n concert van The Weeknd gaat kijken om tot de vaststelling te kunnen komen dat het echt wel gewoon beter is dan wat ze de jaren ervoor geboekt hebben?

Dit jaar Imagine Dragons als headliner, ik verwacht dan geen popheadliners voor volgend jaar ?.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.649
Da's een beetje zoals dit jaar Polo G en The Kid Laroi boeken als grootste hiphop namen om dan volgend jaar te kunnen zeggen dat je geen hiphop namen wilt boeken omdat je er geen goeie ervaring mee hebt. Je weet toch gewoon op voorhand dat Pharrell en Macklemore live zeer slecht zijn en The Weeknd wel gewoon goed? Is er dan niemand van Werchter die is naar zo'n concert van The Weeknd gaat kijken om tot de vaststelling te kunnen komen dat het echt wel gewoon beter is dan wat ze de jaren ervoor geboekt hebben?

Dit jaar Imagine Dragons als headliner, ik verwacht dan geen popheadliners voor volgend jaar ?.
Dat het je muziek niet is is prima, het is niet de meest hoogstaande van een weekend nee, maar om te zeggen dat Macklemore live 'zeer slecht' is dan laat je je volledig door je muziekvoorkeur leiden... Macklemore op RW19 was gewoon een groot feest, de man gaf alles en kreeg de hele weide mee.
Imagine Dragons nooit gezien maar verwacht ik eigenlijk hetzelfde, zeker niet mijn muzieksmaak, maar verwacht niet dat ze een slechte show geven of dat ze live 'zeer slecht' zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en festirock

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.724
7.489
Dat het je muziek niet is is prima, het is niet de meest hoogstaande van een weekend nee, maar om te zeggen dat Macklemore live 'zeer slecht' is dan laat je je volledig door je muziekvoorkeur leiden... Macklemore op RW19 was gewoon een groot feest, de man gaf alles en kreeg de hele weide mee.
Imagine Dragons nooit gezien maar verwacht ik eigenlijk hetzelfde, zeker niet mijn muzieksmaak, maar verwacht niet dat ze een slechte show geven of dat ze live 'zeer slecht' zijn.
Ze gaven de laatste keer op RW iig een overtuigende show. Toen hadden ze dacht ik 2 albums uit en veel muziek van dat tweede (zoals Thunder) is gewoon kneiter irritant. Maar de show stond er zeker en was gewoon goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Ze gaven de laatste keer op RW iig een overtuigende show. Toen hadden ze dacht ik 2 albums uit en veel muziek van dat tweede (zoals Thunder) is gewoon kneiter irritant. Maar de show stond er zeker en was gewoon goed.
Is zoals Ruben zegt ook wel een smaakding. Als je de muziek echt niet goed vind, ga je een show met die muziek ook vaak niet smaken. Zeker wanneer het vervelendste aspect van die muziek -lelijke Amerikaanse schreeuwlelijke bombast- nog eens wordt uitvergroot op een podium. Die gebakken lucht die ze tussen de nummers door verkochten, hielp niet. Deed Pink ook en ook The Killers en Macklemore zijn daar goed in...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Ze gaven de laatste keer op RW iig een overtuigende show. Toen hadden ze dacht ik 2 albums uit en veel muziek van dat tweede (zoals Thunder) is gewoon kneiter irritant. Maar de show stond er zeker en was gewoon goed.
Vond dat eigenlijk ook best meevallen, hoewel het niet direct m'n ding is
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
  • Haha
Waarderingen: Brian

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Enig idee of de tw classic 2 op 26 juni dan florence wordt? Datum event werd gisteren officieel bevestigd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken