Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Stones vind k net geen voorbeeld. In Amsterdam betaal je 84 euro vr staanplaats, in Brussel 149. Zelfde show, band. Organisator die daar bepaalt vooral denk k dan
Had ergens gelezen dat deze show duurder was omwille van de datum, vrij kort of knal op die 60ste verjaardag.
 
Stones vind k net geen voorbeeld. In Amsterdam betaal je 84 euro vr staanplaats, in Brussel 149. Zelfde show, band. Organisator die daar bepaalt vooral denk k dan
Staanplaatsen in Amsterdam waren 151 euro.

84 was alleen voor de goedkoopste zitplaatsen.
 
Prijzen acts zijn toch zelf vaak absurd hoor. Kunnen ze niet veel aan doen. Veel kleintjes dat je gezegd hebt en in AB of Trix belanden worden overigens geboekt via Live Nation. Maar bvb een Beach House of Fleet Foxes staan er los van en kosten ook al een aardige duit. Feit is wel dat acts die in zulke zalen spelen een hogere gage vragen, alhoewel een Bicep nu ook Lotto doet en onder de 40 zit.
Je zal me nooit horen beweren dat Live Nation geen kapitalistische machine is. Maar uiteindelijk blijft de artiest altijd baas over de vraagprijs. Check maar bij de Stones, perfecte voorbeeld.
Band gaat er zeker iets in te zeggen hebben, maar ik heb bijvoorbeeld machine head in de ab gezien voor 30 euro en 3 jaar later vraagt machine head 50 euro in de lotto arena. Dan moet er toch ook wel iets blijven plakken bij de zaal?
 
Band gaat er zeker iets in te zeggen hebben, maar ik heb bijvoorbeeld machine head in de ab gezien voor 30 euro en 3 jaar later vraagt machine head 50 euro in de lotto arena. Dan moet er toch ook wel iets blijven plakken bij de zaal?
Ja maar ook hogere gage hoor. Als die merken dat die zaal uitverkoopt gaan ze hun vraagprijs ook hoger leggen. Ze kunnen ook grotere productie meepakken, wat automatisch meer geld kost.
 
Staanplaatsen in Amsterdam waren 151 euro.

84 was alleen voor de goedkoopste zitplaatsen.
Stones in KBS is een gevalletje waarbij net wel de band nog meer dan anders een hand heeft in de prijs. Want zij verwachten dat per ticket 90 a 95% naar hen gaat. Dat is altijd met die mega acts: U2, Coldplay…
 
Stones in KBS is een gevalletje waarbij net wel de band nog meer dan anders een hand heeft in de prijs. Want zij verwachten dat per ticket 90 a 95% naar hen gaat. Dat is altijd met die mega acts: U2, Coldplay…
Maar is dat niet altijd een beetje geweest? Ik herinner me toen ik nog in de sector werkte dat een Metallica ook al enorme bedragen vroeg.
Het klopt wel dat alles duurder wordt. Alleen mogen ze dan ook de kwaliteit beter maken, een pintje uit een bekertje 3,5 euro , een wakke friet 10 euro. Het kan soms beter. Bvb op gebied van voeding , ga 's kijken op een sziget bvb. Dan betaal je een iets hogere prijs graag voor iets met meer kwaliteit.
 
Benieuwd wat er nu die 26e op het programma staat naast florence. Moeten toch zorgen dat er een deftig programma bij staat denk ik om op 3 maanden genoeg tickets te verkopen ik een al drukke juni maand
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke
Benieuwd wat er nu die 26e op het programma staat naast florence. Moeten toch zorgen dat er een deftig programma bij staat denk ik om op 3 maanden genoeg tickets te verkopen ik een al drukke juni maand
Zoals ik hier boven schreef, vooral omdat de laatste passage van Florence niet echt een voltreffer was…
 
  • Leuk
Waarderingen: Toyah Hendrickx
Ik weet niet of de naam hier al gepasseerd is, maar in die periode tourt Alanis Morissette door Europa (25 jaar Jagged Little Pill). En 26 juni geen optreden in haar agenda. Zou me een meer waardige headliner lijken voor een all-female TW Classic dan Florence, neen?

En Beth Orton + Garbage toeren respectievelijk mee als voorprogramma, zouden dus ook prima kunnen meekomen.
 
Ik weet niet of de naam hier al gepasseerd is, maar in die periode tourt Alanis Morissette door Europa (25 jaar Jagged Little Pill). En 26 juni geen optreden in haar agenda. Zou me een meer waardige headliner lijken voor een all-female TW Classic dan Florence, neen?

En Beth Orton + Garbage toeren respectievelijk mee als voorprogramma, zouden dus ook prima kunnen meekomen.

Ik denk dat Florence anno 2022 toch echt wel een paar maten groter is dan Alanis die momenteel om een bepaalde reden tourt met een succesplaat van 27 jaar geleden. Ik vrees dat veel jongere muziekfans iets gaan hebben van Alanis Moriwie?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman
Ik denk dat Florence anno 2022 toch echt wel een paar maten groter is dan Alanis die momenteel om een bepaalde reden tourt met een succesplaat van 27 jaar geleden. Ik vrees dat veel jongere muziekfans iets gaan hebben van Alanis Moriwie?
Zelfs voor een Classic? Denk dat heel wat 40-plussers hun tienerjaren wel eens willen herbeleven met een cavaatje in de hand, gezeten op hun Fatboy en dan (écht ironisch) Ironic meekwelen?
 
Misschien al vaker gezegd, Classic slaat erop dat 1 podium is, waarbij er pauzes tussen de artiesten zit.
Net zoals in de beginjaren. Heeft dus niets met de muziek an sich te maken.
Maar dan nog is Florence tig keer grote dan Alanis op dit moment.
 
Maar er komt geen TW Classic meer bij he. Wel een encore (weliswaar vóór het hoofdfestival). Alanis Morissette zou wel een mooie naam zijn voor die vrouwelijke encore (zou mij persoonlijk meer overhalen om een ticket aan te schaffen dan Florence), ergens in de vooravond op mainstage, maar dan speelt ze wel 4 keer na elkaar en moet ze UK tussendoor voor 1 event op het vasteland verlaten. Weinig waarschijnlijk, helaas.
 
Ik weet niet of de naam hier al gepasseerd is, maar in die periode tourt Alanis Morissette door Europa (25 jaar Jagged Little Pill). En 26 juni geen optreden in haar agenda. Zou me een meer waardige headliner lijken voor een all-female TW Classic dan Florence, neen?

En Beth Orton + Garbage toeren respectievelijk mee als voorprogramma, zouden dus ook prima kunnen meekomen.
Ik ben zeker voor.
En Alanis is uiteraard nog relevant… Ziggo Dome is nagenoeg uitverkocht…
En Garbage mag inderdaad ook mee… hoe mooi zou dit zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock
Misschien al vaker gezegd, Classic slaat erop dat 1 podium is, waarbij er pauzes tussen de artiesten zit.
Net zoals in de beginjaren. Heeft dus niets met de muziek an sich te maken.
Maar dan nog is Florence tig keer grote dan Alanis op dit moment.

Als het over TW Classic gaat: ik heb de eerste jaren van TWC bewust meegemaakt. Ik was nog jong, maar herinner mij heel goed de persmededelingen.
TWC is wel degelijk gecreëerd om gevestigde namen een dag te bieden, met een classic tijdloze sound, aangevuld met 1 of 2 bands die nieuwkomer zijn.
Maar om één of andere reden blijft men telkens dit verdraaien alsof het niets met de muziek te maken heeft… uiteraard wel!
 

Users who are viewing this thread