Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Je kunt ook even checken in wat voor zalen dat soort acts hier spelen en dan moet hopelijk het kwartje wel vallen.


Ok, boomer.
Vraag mij af wat je dan van de headliners Pearl Jam, RHCP, Metallica, … vindt? Zelfde generatie en sommigen zelfs al langer bezig…
Ga je die dan eigenlijk zien of niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ik denk dat je hier de vinger aan de pols legt waarom iedereen RW maar een grijze affiche vindt…

Zet daar eens wat meer gevestigde subs tussen en je krijgt direct een rijkere affiche.
Aks ik eens snel kijk naar Glastonbury, dan zie ik daar Rufus Wainwright, Skunk Anansie, Pet Shop Boys, Crowded House, Hancock, Gallagher, …

Geen headliners, maar wel kwalitatieve subs… daar kunnen ze nog wat van leren bij ons…
Ik vraag me af wat uw definitie van sub is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik denk dat je hier de vinger aan de pols legt waarom iedereen RW maar een grijze affiche vindt…

Zet daar eens wat meer gevestigde subs tussen en je krijgt direct een rijkere affiche.
Aks ik eens snel kijk naar Glastonbury, dan zie ik daar Rufus Wainwright, Skunk Anansie, Pet Shop Boys, Crowded House, Hancock, Gallagher, …

Geen headliners, maar wel kwalitatieve subs… daar kunnen ze nog wat van leren bij ons…
Even los van dat dit geen subs zijn ben ik het wel volledig eens met je stelling! Ik zou een act als Alanis er graag eens bijhebben, schijnt live nog goed te zijn. Jammer dat ze hier zo snel wordt afgeserveerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Even los van dat dit geen subs zijn ben ik het wel volledig eens met je stelling! Ik zou een act als Alanis er graag eens bijhebben, schijnt live nog goed te zijn. Jammer dat ze hier zo snel wordt afgeserveerd.
Ze is gewoon geen sub en Jagged..' geen classic, that's it. Over de rest spreek ik me niet uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Vraag mij af wat je dan van de headliners Pearl Jam, RHCP, Metallica, … vindt? Zelfde generatie en sommigen zelfs al langer bezig…
Ga je die dan eigenlijk zien of niet?
Al genoeg over gepalaverd over wat ik vind van de line-up. Daarenboven ga ik niet naar RW.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ze is gewoon geen sub en Jagged..' geen classic, that's it. Over de rest spreek ik me niet uit.
Ow nee, een sub vind ik haar ook niet. Daarvoor heeft ze de afgelopen 15 jaar te weinig relevante dingen gedaan voor het grote publiek. Zet haar om 19 uur met een set van een uur tot 5 kwartier (dus voor de sub en headliner) en succes gegarandeerd denk ik. Slotje lager kan ook nog wel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Al genoeg over gepalaverd over wat ik vind van de line-up. Daarenboven ga ik niet naar RW.
Zonde :( zou toch wel eens een pilsje met je willen drinken maar ik acht de kans klein dat je toevallig wel naar Sweden Rock, Graspop of Alcatraz gaat?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Nieuwe Red Hot Chili Peppers album is écht goed. De 3 singles zijn niet per sé representatief voor het hele album.

Het heeft niet echt veel super catchy instant hits. Maar wel veel variatie, heel veel goede funky baslijnen is wel de rode draad! Anthony zijn vocals zijn het minst deel van de plaat. Terwijl ik die vroeger op plaat best wel goed vond, maar live minder. Ik denk wel dat ze op safe spelen met nummers die hij live (nu hij de 60 nadert) nog aan kan. Blij dat ze niet op 'safe' gespeeld hebben wat betreft song structuur, experimenteren en wat er verwacht word van hen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard en randyrw

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Nieuwe Red Hot Chili Peppers album is écht goed. De 3 singles zijn niet per sé representatief voor het hele album.
Oké, goed nieuws. De 3 eerste singles waren inderdaad vreemde keuzes die verbleken bij de single van hun vorige plaat (Dark Necessities). Ook heel raar dat de autotune zo hoog staat op de stem van Kiedis. Benieuwd naar de plaat dan. Hoop gewoon dat hij niet te lang aanvoelt, want dat was het grote probleem bij Stadium Arcadium: een veel te lange zit met veel te weinig pit.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Oké, goed nieuws. De 3 eerste singles waren inderdaad vreemde keuzes die verbleken bij de single van hun vorige plaat (Dark Necessities). Ook heel raar dat de autotune zo hoog staat op de stem van Kiedis. Benieuwd naar de plaat dan. Hoop gewoon dat hij niet te lang aanvoelt, want dat was het grote probleem bij Stadium Arcadium: een veel te lange zit met veel te weinig pit.
Als dat echt uw mening is, dan hoef je geen rekening te houden met wat ik zeg. Stadium Arcadium is een van de beste albums aller tijde als je het mij vraagt.

Even mijn pleidooi, wat betreft Stadium Arcadium dat 'te weinig pit heeft'
- De gitaar-gelaagdheid de laatste 2 minuten op Turn It Again
- Ook de +/- laatste 2 minuten van Wet Sand, is echt de kers op de taart na de rustige opbouw van het nummer (wat ik veronderstel dat bedoeld word met weinig pit). Zeker live. Herhaling van het refrein met John zijn backings + die schreeuw + die solo...
- De zeemzoete Harmonietjes op het refrein van So Much I zijn in perfecte counter-balance met de stevige strofes

Kan nog even doorgaan... Maar daar heeft niemand wat aan waarschijnlijk
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Als dat echt uw mening is, dan hoef je geen rekening te houden met wat ik zeg. Stadium Arcadium is een van de beste albums aller tijde als je het mij vraagt.

Even mijn pleidooi, wat betreft Stadium Arcadium dat 'te weinig pit heeft'
- De gitaar-gelaagdheid de laatste 2 minuten op Turn It Again
- Ook de +/- laatste 2 minuten van Wet Sand, is echt de kers op de taart na de rustige opbouw van het nummer (wat ik veronderstel dat bedoeld word met weinig pit). Zeker live. Herhaling van het refrein met John zijn backings + die schreeuw + die solo...
- De zeemzoete Harmonietjes op het refrein van So Much I zijn in perfecte counter-balance met de stevige strofes

Kan nog even doorgaan... Maar daar heeft niemand wat aan waarschijnlijk
De plaat heeft zeker zijn momentjes hoor, maar vind het geheel een beetje een te lange, taaie zit. Ook geen fan van de singles (die uiteraard wel heel grote hits geworden zijn). Ik hou meer van de Peppers anno 1991 (die ik nu een beetje aan het herontdekken ben).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
De plaat heeft zeker zijn momentjes hoor, maar vind het geheel een beetje een te lange, taaie zit. Ook geen fan van de singles (die uiteraard wel heel grote hits geworden zijn). Ik hou meer van de Peppers anno 1991 (die ik nu een beetje aan het herontdekken ben).
Snap ik. En zeker diegene voor 1991 (Mother's Milk) waar ze nog niet zo "mainstream" zijn is ook een pareltje.

Van Stadium Arcadium vind ik allen 'If' een opvul moment die eraf had gemogen. Zeker als je weet dat er nog B-sides à la I'll Be Your Domino, Million Miles Of Water en Lately zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik ben echt opgegroeid met de peppers. By The Way was de eerste plaat die ik heb gekocht. Toen Stadium Arcadium uitkwam was ik super enthousiast en ik vind het nog steeds goed, maar er zijn toch wel een aantal nummers die wat uit de toon vallen (vooral If). En singles Snow en Tell Me Baby vond ik toen ook al te poppy.

By The Way vind ik nog steeds een stuk beter. Staan een aantal prachtige album tracks op met schitterende harmonieën van JF. All time winnaar blijft wel Blood Sugar Sex Magik. Meesterwerk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Says who. Jij? En who cares zelfs. Zelfs als het maar voor de helft verkoopt doet LN goede zaakjes.

Bij Boutique hebben ze Gorillaz toch ook niet alleen laten dragen, wetende dat ze dat alleen niet gaan kunnen. Zal hier ook wel zijn. Denk dat je bovendien de populariteit van die twee schromelijk onderschat.
Ja zei ik, m'n naam stond erbij weet je.
LG onderschat ik niet qua naam maar een constructie florence - LG, lijkt mij persoonlijk wat mager . Smaken verschillen gelukkig net zoals je boomers en tieners hebt
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Dat ze ergens zo eentje tussen steken, akkoord, maar meer als dagvulling zal het niet zijn hoor. ?
Daarbij doe je er andere festivals meer een plezier mee trouwens.
Gallagher kan je toch moeilijk dagvulling noemen?
De rest akkoord dat je ze niet allemaal moet hebben maar een crowded house ergens in de namiddag of een skunk anansie kan best goed zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken