Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Jagged geen classic? Dat is dan omdat je het niet goed vindt ? Momenteel is ze geen sub nee akkoord , maar dat album is echt goed en ze was echt wel wat meer dan een dagvuller
Ma, ik zeg toch dat ik verder geen uitspraak doe of ik het goed of niet goed vind? Hoe moeilijk is lezen hier soms.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.341
Natuurlijk is Jagged Little Pill een classic zeg.

Wikipedia: "Jagged Little Pill was a worldwide commercial success, topping the charts in thirteen countries. With sales of over 33 million copies worldwide, it is one of the best-selling albums of all time and made Morissette the first Canadian to achieve double diamond sales.[8] Jagged Little Pill was nominated for nine Grammy Awards, winning five, including Album of the Year, making the then 21-year-old Morissette the youngest artist to win the top honor up to that point. Rolling Stone ranked Jagged Little Pill at No. 69 on its 2020 list of "The 500 Greatest Albums of All Time"."
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: slyke en RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Wow.. kwartje vallen.. een zaal is nog wat anders dan een festival headlinen toch
Wow. In het Sportpaleis staan en uitverkopen, betekent meestal "headlinerwaardig", bij Vorst/Lotto Arena ligt dat al wat moeilijker en zijn ze vaak sub/Barn heads. Je hebt toch ergens een referentiepunt nodig?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik ben echt opgegroeid met de peppers. By The Way was de eerste plaat die ik heb gekocht. Toen Stadium Arcadium uitkwam was ik super enthousiast en ik vind het nog steeds goed, maar er zijn toch wel een aantal nummers die wat uit de toon vallen (vooral If). En singles Snow en Tell Me Baby vond ik toen ook al te poppy.

By The Way vind ik nog steeds een stuk beter. Staan een aantal prachtige album tracks op met schitterende harmonieën van JF. All time winnaar blijft wel Blood Sugar Sex Magik. Meesterwerk.
'If' is inderdaad overbodig. En Snow is ook inderdaad een van hun mindere nummers. Snap de hype daar rond ook niet echt.
Ik vind de vocal harmoniën van John (wat overig mijn favoriete "instrument" van de band is) op Stadium Arcadium vaak beter dan op By The Way.

Er is een goede Youtube video, die de kwaliteit van de RHCP hun backings goed samenvat. Om mijn punt even te staven wat betreft Stadium Arcadium: skippen naar
00.00
05.12
06.12
08.59
17.49
21.36

Niet van Stadium Arcadium, maar ook geweldig.
00.21
14.55
16.14


En grote afwezig daar: 2.30 van deze video, die uithal in de 2e zin :love: :love: :love:
 
  • Geweldig
Waarderingen: RubenFrusciante

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
We hadden het dus over de encore programmatie en een all female line up…

Dan zou dit toch een fantastische line up zijn, zonder rekening te houden met beschikbaarheden en volgordes:

- Florence + The Machine
- London Grammar
- Alanis Morissette
- Garbage
- St. Vincent
- Selah Sue

Lineup waarvoor ik onmiddellijk een ticket zou kopen… (misschien ook Skunk er ergens bij nog)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dominiek

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Wow. In het Sportpaleis staan en uitverkopen, betekent meestal "headlinerwaardig", bij Vorst/Lotto Arena ligt dat al wat moeilijker en zijn ze vaak sub/Barn heads. Je hebt toch ergens een referentiepunt nodig?
Met die logica zou Alanis ook headlinerwaardig zijn want die staat ook in een volle Ziggo Dome ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Gallagher kan je toch moeilijk dagvulling noemen?
De rest akkoord dat je ze niet allemaal moet hebben maar een crowded house ergens in de namiddag of een skunk anansie kan best goed zijn
Had het vooral bij Gallagher over gegeven headliner of sub.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Met die logica zou Alanis ook headlinerwaardig zijn want die staat ook in een volle Ziggo Dome ;)
Sinds wanneer ligt de Ziggo Dome in België? In 2018 stond ze op Suikerrock, denk dat dat soort festivals 'r beter liggen. Daar kan ze wel headlinen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Sinds wanneer ligt de Ziggo Dome in België? In 2018 stond ze op Suikerrock, denk dat dat soort festivals 'r beter liggen. Daar kan ze wel headlinen.
Dit is een forum dat zowel gebruikt wordt door Nederlandse als Belgische bezoekers ... *zucht*
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.470
710
Dit is een forum dat zowel gebruikt wordt door Nederlandse als Belgische bezoekers ... *zucht*
Maar België en Nederland blijven verschillende landen, dus je kan die volle Ziggo niet als maatstaf nemen voor haar Belgische populariteit. Genoeg voorbeelden van artiesten die in het ene land een Ziggo/Sportpaleis aandoen terwijl ze in het andere niet eens een Vorst/AFAS uitverkocht krijgen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Maar België en Nederland blijven verschillende landen, dus je kan die volle Ziggo niet als maatstaf nemen voor haar Belgische populariteit. Genoeg voorbeelden van artiesten die in het ene land een Ziggo/Sportpaleis aandoen terwijl ze in het andere niet eens een Vorst/AFAS uitverkocht krijgen.
Ok, akkoord… ?

In elk geval, die Alanis die voorgesteld was door iemand hier, was maar een voorbeeldje, denk ik.

Zoals ik hierboven schreef vind ik bijvoorbeeld Glastonbury veel aantrekkelijker dan onze RW affiche.
Dat komt voor een stuk doordat zij breder boeken, maar als ik er over nadenk heeft het vooral ook te maken dat zij namen aanbieden die ik nog nooit gezien heb.

Bij RW heb ik nu vooral zo het gevoel “alweer” en “nog eens …”.
Ik ben nu geen fan van The Strokes, maar zet die erbij en vul wat aan met die oudere namen in de undercard (Crowded House, Alanis, etc… toestanden) en je krijgt een ander verhaal…

Misschien heeft Pukkelpop dan wel de boeiendste affiche dit jaar…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Ok, akkoord… ?

In elk geval, die Alanis die voorgesteld was door iemand hier, was maar een voorbeeldje, denk ik.

Zoals ik hierboven schreef vind ik bijvoorbeeld Glastonbury veel aantrekkelijker dan onze RW affiche.
Dat komt voor een stuk doordat zij breder boeken, maar als ik er over nadenk heeft het vooral ook te maken dat zij namen aanbieden die ik nog nooit gezien heb.

Bij RW heb ik nu vooral zo het gevoel “alweer” en “nog eens …”.
Ik ben nu geen fan van The Strokes, maar zet die erbij en vul wat aan met die oudere namen in de undercard (Crowded House, Alanis, etc… toestanden) en je krijgt een ander verhaal…

Misschien heeft Pukkelpop dan wel de boeiendste affiche dit jaar…
Is niet eerlijk om te vergelijken met Glastonbury. Omdat dit zoveel media aandacht krijgt wereldwijd wil elke agent zijn artiest daar zetten kost wat kost. Dus op spots die ze op een ander festival niet zouden pikken. Dat maakt het speciaal en uniek, en veel breder dan een ander festival. Elke artiest heeft het gevoel daar te moeten zijn. Of om er na hun show zelf nog een weekend te gaan feesten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Is niet eerlijk om te vergelijken met Glastonbury. Omdat dit zoveel media aandacht krijgt wereldwijd wil elke agent zijn artiest daar zetten kost wat kost. Dus op spots die ze op een ander festival niet zouden pikken. Dat maakt het speciaal en uniek, en veel breder dan een ander festival. Elke artiest heeft het gevoel daar te moeten zijn. Of om er na hun show zelf nog een weekend te gaan feesten.
Tot tien jaar geleden was Coachella ook niet hét festival waar je in je leven een keertje moet zijn geweest en dan sinds, ik dacht dat jaar met Prince, verkocht het voor de eerste keer uit en ging de bal aan het rollen. Zo is dat met Glastonbury ook. Zo dingen dwing je wat af, denk ik. Door risico's te nemen, door headliners te boeken die weinig/geen andere festivals aan doen enzovoorts. Moest Werchter dat ook doen of met fantastische affiches blíjven afkomen, dan zou de internationale pers dat ook oppikken en blijven oppikken. In 2018 heeft Werchter ook heel wat buzz gekregen..
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Tot tien jaar geleden was Coachella ook niet hét festival waar je in je leven een keertje moet zijn geweest en dan sinds, ik dacht dat jaar met Prince, verkocht het voor de eerste keer uit en ging de bal aan het rollen. Zo is dat met Glastonbury ook. Zo dingen dwing je wat af, denk ik. Door risico's te nemen, door headliners te boeken die weinig/geen andere festivals aan doen enzovoorts. Moest Werchter dat ook doen of met fantastische affiches blíjven afkomen, dan zou de internationale pers dat ook oppikken en blijven oppikken. In 2018 heeft Werchter ook heel wat buzz gekregen..
Glastonbury was vroeger ook al legendarisch hoor. Die hebben alleen wat tegenslag gehad rond 2008. Maar verder was dat toch wel het referentiefestival. Die live BBC deed ook altijd veel.
Coachella zijn relevantie heeft toch serieus ingeboet de voorbije jaren, is ook geen must meer voor artiesten. Ligt ook aan henzelf en het soort publiek ze lokken daar. Denk dat Primavera relevanter is dan Coachella momenteel, ook als ik het zo hoor binnen het wereldje.

Ik snap je punt wel verder. Internationaal toch wel wat allure als je ziet aan de verkoop overigens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken