Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Sorry, hoe graag ik ook naar Alanis luister, voor Werchter is ze ook geen sub.
Dan zal eerder een London Grammar of St. Vincent sub zijn voor Florence.

Maar eerst maar eens zien of en wanneer er wat aangekondigd gaat worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman
27 mrt 2022
4
5
Alanis is niveau Rock Zottegem, Suikerrock, Lokerse
Je zou juist verwachten dat Alanis nu juist goed past op Werchter. Werchter is veel commerciëler en groter dan 25 jaar geleden. Het was toen wat Pukkelpop en Lowlands nu is. BKS en DTRH komen in de buurt van wat Pukkelpop en Lowlands ooit was. Destijds waren festivals vooral voor alternatief publiek. Nu spreekt het een veel breder publiek aan, met name festivals als werchter. Een nadeel is dat de festivals steeds langer duren en meerdere podia hebben. Je hebt veel meer bands nodig en alle festivals vissen in dezelfde vijver. Gelijktijdig breken er niet echt veel nieuwe bands door, tenminste niet blijvend. De meeste hoofdacts komen toch uit de vorige eeuw. Alanis speelde in1996 op werchter (met Taylor Hawkins als drummer) één van de beste optredens die dag. Als ik dan nu het programma van zaterdag zie dan past ze moeiteloos als Headliner op die dag. Ze zou in ieder geval die enige zijn die de naam ROCK werchter nog eer aan doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Mooie namen maar ga je geen dagfestival op 2 maanden mee verkopen
Says who. Jij? En who cares zelfs. Zelfs als het maar voor de helft verkoopt doet LN goede zaakjes.

Bij Boutique hebben ze Gorillaz toch ook niet alleen laten dragen, wetende dat ze dat alleen niet gaan kunnen. Zal hier ook wel zijn. Denk dat je bovendien de populariteit van die twee schromelijk onderschat.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Mooie namen maar ga je geen dagfestival op 2 maanden mee verkopen
Neem dan die namen, aangevuld met Garbage en Alanis en je bedient iedereen…

voor de duidelijkheid : iemand als Alanis, met zo’n palmares en verschillende Grammy’s op haar naam, is uiteraard veel bigger dan London Grammar of eerder vernoemde St. Vincent…
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Als het nota bene over Florence gaat, dat ze het er eens uitgooien zeg. Dat rekken hoeft ook niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
.

Flo ja, LG? Lijkt me lastig, ze staan in juni nog nergens in europa, trekken in juli met Coldplay mee en staan eind augustus op Rock en Seine als (enige?) festival momenteel.
London Grammar is toch nooit de band die extensief tourt? Dusja.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Effe klaar en duidelijk… Alanis is geen RW headliner/Encore sub of wat dan ook. De max zal een soort Simple Minds spot zijn zoals in 2012 of Pretenders in 2017. En dan nog. Je mag hier nog 1000 argumenten boven halen, en ik wil zeker niet denigrerend overkomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.818
Effe klaar en duidelijk… Alanis is geen RW headliner/Encore sub of wat dan ook. De max zal een soort Simple Minds spot zijn zoals in 2012 of Pretenders in 2017. En dan nog. Je mag hier nog 1000 argumenten boven halen, en ik wil zeker niet denigrerend overkomen.
Ik bedoelde ook het alleszins niet denigrerend toen ik zei dat Alanis al lang geen materiaal is voor een RW (maar eerder op een soort van nostalgiefestival). Ergens in het dagprogramma van een TWC zie ik wel voor me. Een echte Bospop naam ook eigenlijk.

Blij Jagged Little Pill wel een fijne plaat vinden.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Effe klaar en duidelijk… Alanis is geen RW headliner/Encore sub of wat dan ook. De max zal een soort Simple Minds spot zijn zoals in 2012 of Pretenders in 2017. En dan nog. Je mag hier nog 1000 argumenten boven halen, en ik wil zeker niet denigrerend overkomen.
Ik denk dat je hier de vinger aan de pols legt waarom iedereen RW maar een grijze affiche vindt…

Zet daar eens wat meer gevestigde subs tussen en je krijgt direct een rijkere affiche.
Aks ik eens snel kijk naar Glastonbury, dan zie ik daar Rufus Wainwright, Skunk Anansie, Pet Shop Boys, Crowded House, Hancock, Gallagher, …

Geen headliners, maar wel kwalitatieve subs… daar kunnen ze nog wat van leren bij ons…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.433
6.198
Ik denk dat je hier de vinger aan de pols legt waarom iedereen RW maar een grijze affiche vindt…

Zet daar eens wat meer gevestigde subs tussen en je krijgt direct een rijkere affiche.
Aks ik eens snel kijk naar Glastonbury, dan zie ik daar Rufus Wainwright, Skunk Anansie, Pet Shop Boys, Crowded House, Hancock, Gallagher, …

Geen headliners, maar wel kwalitatieve subs… daar kunnen ze nog wat van leren bij ons…
Dat ze ergens zo eentje tussen steken, akkoord, maar meer als dagvulling zal het niet zijn hoor. ?
Daarbij doe je er andere festivals meer een plezier mee trouwens.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.340
Ik hou er niet van om nu al te speculeren over RW 2023, maar ... Als The Gaslight Anthem terug gaan touren én met nieuw werk komen ... Was destijds een graag geziene gast voor de organisatie met passages op Rock Werchter 2010, 2011 en 2013. Dus: boek ze maar aub!
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.064
Dat zijn... geen subs? Zelfs niet in de UK. En al zeker niet op Glastonbury.
De namen die ik hier genoemd heb, staan gewoon dit jaar op de affiche daar, hoor… maar niet als headliner, hé …

Maar zou het niet kunnen dat we hier een generatiekloof aan het bespreken zijn?
Aan de hand van de reacties hier, kan ik al veel leeftijden raden…

Voor de één is Urbanus een held, voor de ander passé… dat soort discussies… ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken