Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.849
Tot tien jaar geleden was Coachella ook niet hét festival waar je in je leven een keertje moet zijn geweest en dan sinds, ik dacht dat jaar met Prince, verkocht het voor de eerste keer uit en ging de bal aan het rollen. Zo is dat met Glastonbury ook. Zo dingen dwing je wat af, denk ik. Door risico's te nemen, door headliners te boeken die weinig/geen andere festivals aan doen enzovoorts. Moest Werchter dat ook doen of met fantastische affiches blíjven afkomen, dan zou de internationale pers dat ook oppikken en blijven oppikken. In 2018 heeft Werchter ook heel wat buzz gekregen..
Coachella verkocht in 2004 al uit hoor. En Coachella is juist zo gegroeid door gevestigde, grote namen te boeken.
En toen Prince in 2008 er stond, verkocht het voor het eerst in jaren niet uit.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Glastonbury was vroeger ook al legendarisch hoor. Die hebben alleen wat tegenslag gehad rond 2008. Maar verder was dat toch wel het referentiefestival. Die live BBC deed ook altijd veel.
Coachella zijn relevantie heeft toch serieus ingeboet de voorbije jaren, is ook geen must meer voor artiesten. Ligt ook aan henzelf en het soort publiek ze lokken daar. Denk dat Primavera relevanter is dan Coachella momenteel, ook als ik het zo hoor binnen het wereldje.

Ik snap je punt wel verder. Internationaal toch wel wat allure als je ziet aan de verkoop overigens.
Uiteraard is Glasto altijd een referentie geweest, maar dat hebben ze ook wel echt afgedwongen. Coachella is idd wat meer gaan boeken richting wat er populair is in de Bay Area, terwijl je vroeger wel echt die internationale ingesteldheid meer had. Bedoel, een band als Odesza of een artieste als SZA zo hoog zetten, dat kan enkel omdat die aan de Westkust gigapopulair zijn. Vergelijk 't met Editors hier.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Coachella verkocht in 2004 al uit hoor. En Coachella is juist zo gegroeid door gevestigde, grote namen te boeken.
En toen Prince in 2008 er stond, verkocht het voor het eerst in jaren niet uit.
Ik herinner me uit die docu dat Paul Tollet een specifiek jaar aanduidde waar de bal opeens aan het rollen ging, dit nadat ze jaren met verlies de boel aan het draaien hielden. Herinner me alleen niet meer welk jaar was ergens in de 2000's alleszins.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.115
586
Glastonbury kan dan wel HET festival zijn, het gaat je nooit lukken om alle grote namen te zien.
Kijk maar eens naar clashfinders van voorgaande edities.
Ik zag dan vooral in de avond momenten dat ik wel 3 of 4 artiesten op hetzelfde moment zou willen zien.
Dus dan maar liever iets minder dik geprogrammeerd en dat ik niet het gevoel heb teveel te hebben moeten missen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.845
1.065
Glastonbury kan dan wel HET festival zijn, het gaat je nooit lukken om alle grote namen te zien.
Kijk maar eens naar clashfinders van voorgaande edities.
Ik zag dan vooral in de avond momenten dat ik wel 3 of 4 artiesten op hetzelfde moment zou willen zien.
Dus dan maar liever iets minder dik geprogrammeerd en dat ik niet het gevoel heb teveel te hebben moeten missen.
Los daarvan: het moet ook niet aangenaam zijn om voor die Main stage naar al die vlaggen te moeten kijken.
Volgens bezoekers zou het niet storend zijn, maar kan mij toch wel goed inbeelden dat je de helft van de tijd naar de vlaggenstokken kijkt in plaats van naar het podium…
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard
12 nov 2016
692
446
Uiteraard is Glasto altijd een referentie geweest, maar dat hebben ze ook wel echt afgedwongen. Coachella is idd wat meer gaan boeken richting wat er populair is in de Bay Area, terwijl je vroeger wel echt die internationale ingesteldheid meer had. Bedoel, een band als Odesza of een artieste als SZA zo hoog zetten, dat kan enkel omdat die aan de Westkust gigapopulair zijn. Vergelijk 't met Editors hier.
Bay Area? Coachella ligt bij Los Angeles, niet San Francisco.

Los daarvan: het moet ook niet aangenaam zijn om voor die Main stage naar al die vlaggen te moeten kijken.
Volgens bezoekers zou het niet storend zijn, maar kan mij toch wel goed inbeelden dat je de helft van de tijd naar de vlaggenstokken kijkt in plaats van naar het podium…
Van wat ik vernomen hebt, valt het zicht met die vlaggen in de praktijk reuze mee.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.434
6.198
Bay Area? Coachella ligt bij Los Angeles, niet San Francisco.


Van wat ik vernomen hebt, valt het zicht met die vlaggen in de praktijk reuze mee.
Coachella is wel een goede graadmeter van wat er leeft in de USA in elk geval. Ik schat eigenlijk de Bay Area zelfs iets alternatiever in, van wat ik daar heb gezien. Los Angeles en New York zijn wel goede graadmeters. Toch eerder gericht op het massaal populaire.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.819
Afsnoepalooza dit jaar. Waar Ardentes aan de haal gaat met de relevante hiphopnamen, pakt Cactus dit jaar best wel wat mooie indie parels af zeg.

Ook Belle & Sebastian staat in Brugge. Lukt maar niet om die op RW te krijgen precies.

Ook Robert Plant & Allison Kraus, Supergrass, Richard Hawley, Oh Wonder, Whitney, Sylvie Kreusch en Tallest Man On Earth zijn namen die mooi op RW hadden gestaan. En Intergalactic Lovers, die bij mijn weten nog nooit (!) op RW gestaan hebben (hebben die ruzie ofzo?).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.819
Wel niet exclusief precies, dus misschien dat die nog op een zijfestival (Encore?) belanden?
Haha Encore, zou dat nog leven? Weer een week zonder nieuws. En volgende week en de waak erna is het paasvakantie. En sowieso te laat voor een event binnen een krappe 3 maand plaatsvindt.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.889
2.709
Haha Encore, zou dat nog leven? Weer een week zonder nieuws. En volgende week en de waak erna is het paasvakantie. En sowieso te laat voor een event binnen een krappe 3 maand plaatsvindt.
Als er vandaag niets komt, lijkt het er inderdaad op dat die er niet meer komt. Benieuwd wat daar uiteindelijk allemaal is misgelopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.819
Ik geloof er eigenlijk niet meer in. Tenzij een Rolling Stones achtige naam hebben, that is.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.649
Heerlijk album van Red Hot Chili Peppers. Nóg meer zin om ze dat weekend af te zien sluiten, wordt euforisch. Set met Black Summer, Here Ever After, These Are the Ways en The Heavy Wing(!!!) van het nieuwe album zou fantastisch zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Heerlijk album van Red Hot Chili Peppers. Nóg meer zin om ze dat weekend af te zien sluiten, wordt euforisch. Set met Black Summer, Here Ever After, These Are the Ways en The Heavy Wing(!!!) van het nieuwe album zou fantastisch zijn.

Zolang Otherside op de setlist staat met Frusciante in de tweede stem spelen ze voor mijn part wat ze willen.

En Encore komt totaal niet meer, tenzij ze met een naam als Gaga en een stevige undercard komen verkopen ze nooit meer genoeg tickets om een groot event binnen de 100 dagen te verantwoorden. Het is duidelijk dat er achter de schermen met heel wat ballen gejongleerd is en dat er helaas een stevig aantal op de grond gevallen zijn.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ik hoop dat RHCP het aandurft om No Chump Love Sucker te spelen. Hebben ze alleen in '87 en '88 gedaan volgens Setlist.... Maar wel op Pinkpop '88.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken