Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Eigenlijk ga ik gewoon blij zijn als we volgend jaar weer op de weide live muziek krijgen, pintjes drinken en genieten van een festivalweekend. Als je daarnet op het 1-journaal hoorde, kan het nog 1,5 jaar duren voor een massa evenement als grote festivals kan. Laten we vooral de regels goed opvolgen want ik heb geen zin in nog een festivalloze zomer.

Als dit het geval zou zijn dan wordt het langer dan nog één jaar zonder festivals, want dan is 95% van de organisaties gewoon failliet: zo simpel is het.
Er zijn maar weinig festivals (Rock Werchter misschien nog wel) die twee zomers zonder editie gaan overleven, een deel staat nu al op instorten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
dinofest wrote:
Eigenlijk ga ik gewoon blij zijn als we volgend jaar weer op de weide live muziek krijgen, pintjes drinken en genieten van een festivalweekend. Als je daarnet op het 1-journaal hoorde, kan het nog 1,5 jaar duren voor een massa evenement als grote festivals kan. Laten we vooral de regels goed opvolgen want ik heb geen zin in nog een festivalloze zomer.

Als dit het geval zou zijn dan wordt het langer dan nog één jaar zonder festivals, want dan is 95% van de organisaties gewoon failliet: zo simpel is het.
Er zijn maar weinig festivals (Rock Werchter misschien nog wel) die twee zomers zonder editie gaan overleven, een deel staat nu al op instorten.

Ik heb eigenlijk sowieso steeds meer vertrouwen dat een werkend vaccin er vroeger zal zijn dan we pakweg 2-3 maanden geleden hadden voorspeld. Naast berichten dat er overal een 'tweede golf' begonnen is, lees je steeds meer hoopgevende berichten dat ze echt wel stappen aan het zetten zijn daarin. Maar goed, er is een topic hierover...
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet veel te melden heb, maar wat een stilte hier.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Laat ik dan toch iets nuttigs bijdragen.
Het nieuwe album van Lianne la Havas is erg goed en zo fijn om te luisteren.
Hoop echt wel dat zij ook terugkomt in 2021.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ja, enorm stil nu. Zaterdag vindt het laatste zomerbar concert plaats. Misschien is het daarna nog eens tijd voor nieuws? Op zijn minst eens die dagindeling.

Lianne staat heel hoog op mijn verlanglijstje idd! Dat was al, maar met die nieuwe plaat van haar al helemaal. Die is heel, heel fijn geworden!

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ja, enorm stil nu. Zaterdag vindt het laatste zomerbar concert plaats. Misschien is het daarna nog eens tijd voor nieuws? Op zijn minst eens die dagindeling.

Lianne staat heel hoog op mijn verlanglijstje idd! Dat was al, maar met die nieuwe plaat van haar al helemaal. Die is heel, heel fijn geworden!

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Verwacht pas in september weer nieuws. Het is nu vakantietijd. Waarom zou RW nu nieuws naar buiten brengen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Verwacht pas in september weer nieuws. Het is nu vakantietijd. Waarom zou RW nu nieuws naar buiten brengen?

Ik, qua namen, eigenlijk ook wel hoor. We kennen er ook wel al een (mooi) aantal. Tenzij een grote act zelf met nieuws komt. (Al vind ik de 'meer namen binnenkort' verwoording dan wel weer ongelukkig van hun kant)

Heb het vooral over die dagindeling, die vreemd genoeg nog niet online staat, terwijl de dagtickets wel al weken lang te koop staan. Ik heb al gehoord over combitickets die uitverkopen zonder ook maar 1 naam bekend, maar niemand koopt nu toch een dagticket toch? Een collega van mij wil bijvoorbeeld weten wanneer Thom Yorke en Gorillaz spelen (met de hoop dat dat dezelfde dag is).
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ja, enorm stil nu. Zaterdag vindt het laatste zomerbar concert plaats. Misschien is het daarna nog eens tijd voor nieuws? Op zijn minst eens die dagindeling.

Lianne staat heel hoog op mijn verlanglijstje idd! Dat was al, maar met die nieuwe plaat van haar al helemaal. Die is heel, heel fijn geworden!

Zouden ze niet de veiligheidsadviezen van vandaag afwachten vooraleer ze gewoon de nieuwe concerten van augustus in de zomerbar zouden communiceren?
Denk trouwens ook dat de dagindeling beter even wacht, gezien er anders ook mensen eventueel geen ticket zouden kunnen kopen aangezien de tickets van vorig jaar allemaal overgezet zijn naar 2021. Stel dus bvb dat er voor zaterdag al 50K tickets uit de deur waren, en ze communiceren nu opeens Metallica voor zaterdag, kunnen ze nooit de vraag beantwoorden alvorens ze weten hoeveel mensen hun tickets omzetten naar krediet ipv een 2021 ticket.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
The Strokes naar NOS Alive. Als daar al wat twijfel over was of ze in begin juli in Europa zitten: niet nodig dus. ?

Ook Faith No More staat er.

Twee keer goed nieuws. ?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik hoop echt dat FNM terug de vrijgeleide krijgt om zowel GMM als RW te doen. Is in het hardere segment net dat tikkeltje meer op de RW20 line up, hopelijk vallen ze niet uit de boot in 2021.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Officieel, Pearl Jam op 1 juli. RW slaapt verder.

Edit: 2 minuten te laat, shame on you :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
RW announcement incoming? Mooi voor de mensen met een ticket! ?

En doe The Strokes er ook maar bij.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Nieuwe namen ‘in de komende maanden’. Lijkt me duidelijk dat we nu de zomerstop ingaan aangezien we nu ook een dagdeling hebben
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dagindeling is online.

Wat het eerst opvalt:
The Streets nu op vrijdag ipv zaterdag. Alt-J op vrijdag. De Pilots en Gorillaz inderdaad beide op zaterdag. Thom Yorke en Royal Blood op zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Pearl Jam, blijft een skipnaam voor mij, maar laat ons hopen dat ze Lianne La Havas en Wilco weer in de tenten hebben die dag. :)

Over de zondag: dat wordt dus Royal Blood - Red Hot Chili Peppers? Het leuke daaraan is dat we misschien Flea mogen verwachten bij zijn maatje Thom Yorke, want die staat ook weer op zondag. :)

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken