Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.140
1.175
Royal Blood op zondag.. Ervan uitgaand dat er nog iets groot komt (RHCP? Foo Fighters?) zal Placebo of Volbeat dus ook wel sneuvelen... Anders moet Royal Blood of Placebo (als ze er beiden nog bij zouden zijn) wel heel vroeg spelen...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
521
Dagindeling is online.

Wat het eerst opvalt:
The Streets nu op vrijdag ipv zaterdag. Alt-J op vrijdag. De Pilots en Gorillaz inderdaad beide op zaterdag. Thom Yorke en Royal Blood op zondag.
En na GnR dus ook een (min of meer definitieve) streep door Kendrick... Wat een waardeloze dag vandaag.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.140
1.175
Ja, Volbeat voor het eerst sinds 2013 nog eens op Rock Werchter zou logischer zijn. Ben gewoon wat verrast dat Royal Blood voor zondag aangekondigd is...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Pearl Jam maakt het festival weer heerlijk.

Royal Blood als sub op zondag, maar placebo kan daar gerust nog voor spelen hoor.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik denk dat ze bewust ervoor hebben gekozen om het krediet voor élk Werchter evenement tot 2022 beschikbaar te maken. Zodat niet alleen in de jaren geschoven kan worden, maar ook tussen de verschillende evenementen.
The Killers van Werchter Classic naar RW zelf en Volbeat naar Werchter Classic voor een Metallica-dag bijvoorbeeld. Zeg niet dat dat sowieso gaat gebeuren, maar denk wel dat ze het bewust zo geframed hebben dat, mocht het nodig zijn, ze deze optie hebben.
Placebo kan denk ik inderdaad wel vóór Royal Blood spelen.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Rw:;

Pixies - The Killers - Pearl Jam
Liam Gallagher - The Strokes - Tame Impala
Faith No More - Twenty One Pilots - Gorillaz
Placebo - Royal Blood - Red Hot Chili Peppers

TW Classic:;
Volbeat - Metallica

Boutique:;
Justin Timberlake? Geen idee hahaha
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Wie weet pakken ze de hele combo Volbeat / SOAD gewoon mee naar 2022.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Rw:;

Pixies – The Killers – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Faith No More – Twenty One Pilots – Gorillaz
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

TW Classic:;
Volbeat – Metallica

Boutique:;
Justin Timberlake? Geen idee hahaha
Wat een droomeditie zou dit voor mij zijn.
Fingers crossed voor Tame Impala ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Wie weet pakken ze de hele combo Volbeat / SOAD gewoon mee naar 2022.

Ik denk dat dit waarschijnlijker is ja. Anders riskeer je dat Volbeat dit jaar/SOAD volgend jaar een vreemde eend in de bijt wordt qua genre. Die combinatie kan metalheads gemakkelijker overstag doen gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.092
Rw:;

Pixies – The Killers – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Faith No More – Twenty One Pilots – Gorillaz
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

TW Classic:;
Volbeat – Metallica

Boutique:;
Justin Timberlake? Geen idee hahaha
Pixies - Pearl Jam
Liam Gallagher The Strokes - The National/Editors/The Killers
FNM - TOP - Gorillaz
Royal Blood - RHCP - Tame Impala
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:
Rw:;

Pixies – The Killers – Pearl Jam
Liam Gallagher – The Strokes – Tame Impala
Faith No More – Twenty One Pilots – Gorillaz
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

TW Classic:;
Volbeat – Metallica

Boutique:;
Justin Timberlake? Geen idee hahaha

Pixies – Pearl Jam
Liam Gallagher The Strokes – The National/Editors/The Killers
FNM – TOP – Gorillaz
Royal Blood – RHCP – Tame Impala

Hmmm afsluiten met die dikke lichtshow en muziek van Tame Impala klinkt wel heel lekker <3
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Mooie bevestiging. Ook al was het quasi zeker.
Nu nog The Strokes en Peppers als headliners zekers?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.522
4.393
Pixies- killers - pearl jam
Liam gallagher - the strokes - tame impala
Faith no more - 21 pilots - gorillaz
Placebo - royal blood - rhcp
En als die extra dag er echt zou komen iets van gojira - ghost - metallica.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Pixies - Pearl Jam - Tame Impala
Liam Gallagher - The Killers - The Strokes
FNM - 21 Pilots - Gorillaz
Placebo - Royal Blood - RHCP

Tame Impala als compensatie voor het ontbreken van een grote sub op donderdag. Er was al sprake van Chemical Brothers na PJ voor 2020, TI kan die rol als "afsluitende nachtact" innemen. En met Haim komt er een plekje vrij op die Main Stage.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.157
4.281
Wel een rijtje subs en headliners waar ik een beetje depri van word met alleen Pearl Jam om echt naar uit te kijken. Hoop dat RW hier niet nog wel iets beters aan toe weet te voegen. Voor mij zou dit echt matig zijn.
Een Tame Impala heb ik een paar keer geprobeerd, maar is (in mijn ogen) beetje overdreven gedoe en saai. The Killers was de laatste keer een beetje veel Las Vegas voor de Werchter wei. The Strokes staan er terecht als headliner, maar vind ik meer muziek voor begin van de avond. Liam Gallagher word ik ook al niet zo warm van. Peppers stellen mij live toch altijd teleur, terwijl ze voldoende hits hebben die ik zeer kan waarderen. Gorillaz ook niet overtuigend, waar anderen hier de zanger fantastisch van vinden, vind ik het maar een egoïstische doorgesnoven leipo.
Royal Blood misschien wel het vetste geluid op de mainstage, maar op een gegeven moment klinken alle nummers toch een beetje hetzelfde. Placebo is dan weer een heel optreden wachten op de hits, die ze soms niet eens spelen.

Op zich zijn het allemaal geen verkeerde namen, maar voor mij mag er nog wel iets stevigers, groters bij. Een Rammstein, Bruce Springsteen of Rage Against the Machine. Kans op 1 van deze 3 is 1% gok ik. Of anders toch gewoon soad terug laten komen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Donderdag wat mij betreft al een heerlijke dag. Aantal acts die we al eens hebben gezien, maar toch wel leuk om mee te pakken. Zin in!

Vrijdag. Tsja. Alt-j heerlijk om te luisteren op plaat, vorige keer RW echt niet goed.. rest boeit me (nog) niet.

Zaterdag. Ik zei een dag voordat Gorillaz werd aangedondigd hier op het forum; door her middenstuk was het voor mij net te weinig. Live niet aanwezig, maar online kon het middelste gedeelte me niet bekoren en haakte ik in gedachten af. TOP wel interessant, Jamie xx ook.

Zondag. 5 namen, prima. Royal Blood mag ik ook graag naar luisteren thuis. (Mede door omstandigheden) de laatste passage op RW niet helemaal meegepikt. NBT leuk bandje om mee te pakken. Big Thief heerlijk om in een tent bij weg te dromen.


Resumé; dit wordt wel wat.
Rhcp kan mij niet zo bekoren dus dat hoeft niet per se, dan had ik 10x liever de geniale SOAD weer van 2017! The Strokes moet gewoon sowieso weer, voor mij dé naam van het festivaljaar, en Tame Impala er bij voor alvast een top editie

 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Wel een rijtje subs en headliners waar ik een beetje depri van word met alleen Pearl Jam om echt naar uit te kijken. Hoop dat RW hier niet nog wel iets beters aan toe weet te voegen. Voor mij zou dit echt matig zijn.
Een Tame Impala heb ik een paar keer geprobeerd, maar is (in mijn ogen) beetje overdreven gedoe en saai. The Killers was de laatste keer een beetje veel Las Vegas voor de Werchter wei. The Strokes staan er terecht als headliner, maar vind ik meer muziek voor begin van de avond. Liam Gallagher word ik ook al niet zo warm van. Peppers stellen mij live toch altijd teleur, terwijl ze voldoende hits hebben die ik zeer kan waarderen. Gorillaz ook niet overtuigend, waar anderen hier de zanger fantastisch van vinden, vind ik het maar een egoïstische doorgesnoven leipo.
Royal Blood misschien wel het vetste geluid op de mainstage, maar op een gegeven moment klinken alle nummers toch een beetje hetzelfde. Placebo is dan weer een heel optreden wachten op de hits, die ze soms niet eens spelen.

Op zich zijn het allemaal geen verkeerde namen, maar voor mij mag er nog wel iets stevigers, groters bij. Een Rammstein, Bruce Springsteen of Rage Against the Machine. Kans op 1 van deze 3 is 1% gok ik. Of anders toch gewoon soad terug laten komen.

1 van die 3 zou wel helemaal geniaal zijn, maar inderdaad een hele kleine kans.

Houden we hen (en ik ben een AM liefhebber voor het jaar er na ;) )
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
If durf weer luidop te dromen van die Strokes en Tame Impala combo.

Wel een rijtje subs en headliners waar ik een beetje depri van word met alleen Pearl Jam om echt naar uit te kijken. Hoop dat RW hier niet nog wel iets beters aan toe weet te voegen. Voor mij zou dit echt matig zijn.
Een Tame Impala heb ik een paar keer geprobeerd, maar is (in mijn ogen) beetje overdreven gedoe en saai. The Killers was de laatste keer een beetje veel Las Vegas voor de Werchter wei. The Strokes staan er terecht als headliner, maar vind ik meer muziek voor begin van de avond. Liam Gallagher word ik ook al niet zo warm van. Peppers stellen mij live toch altijd teleur, terwijl ze voldoende hits hebben die ik zeer kan waarderen. Gorillaz ook niet overtuigend, waar anderen hier de zanger fantastisch van vinden, vind ik het maar een egoïstische doorgesnoven leipo.
Royal Blood misschien wel het vetste geluid op de mainstage, maar op een gegeven moment klinken alle nummers toch een beetje hetzelfde. Placebo is dan weer een heel optreden wachten op de hits, die ze soms niet eens spelen.

Op zich zijn het allemaal geen verkeerde namen, maar voor mij mag er nog wel iets stevigers, groters bij. Een Rammstein, Bruce Springsteen of Rage Against the Machine. Kans op 1 van deze 3 is 1% gok ik. Of anders toch gewoon soad terug laten komen.

En Faith No More, @Paddy? Dacht ik daar even die ene band gevonden te hebben die we beide fantastisch vinden. ;-) Over Tame Impala: ik snap je wel. Maar bij hen, meer dan bij andere acts, is het live echt wel een ander verhaal dan op plaat/de radio. En Damon Albarn is een baas. :p

Hoop in ieder geval ook dat ze die geweldige Barn lineups van de donderdag en zondag een beetje kunnen recupereren. Wilco was een beetje mijn grootste must-see op die eerste dag. De laatste tijd zit ik echt in een Wilco-binge fase.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken