Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Denk dat Open'er wat afhankelijker van hem is omdat ASAP Rocky daar als rap-act staat.
Laat Paakie maar eens overslaan, sinds 2016 19(!!!) keer te zien geweest in de Benelux...

Denk dat Open’er wat afhankelijker van hem is omdat ASAP Rocky daar als rap-act staat.

Die volg ik niet. Aangezien RW waarschijnlijk géén ASAP Rocky heeft, vult Paak toch net dag gat op? Denk dat zijn show heerlijk zal werken op de main stage.

Wel eens over dat hij hier veel staat hoor... Vorige keer RW was nog maar 2018. Al heeft de man sindsdien al twee (!) albums uit en lijkt het erop dat hij ook dit jaar werkt aan muziek. (Dat Lockdown is een stek nummer zeg.)

Rocky staat al op Dour, geen idee waarom zijn aanwezigheid überhaupt van belang is bij de boeking van .Paak.

Lijkt mij dat je als festival wat meer aansluitends bij je grote naam wil hebben. Een dag met ASAP Rocky met daaronder bijvoorbeeld Greta van Fleet, Royal Blood, Nothing but Thieves, Parkway drive zou mij heel raar lijken.
En aangezien bij RW Kendrick wegvalt, staat Paak misschien wat raar tussen 21 Pilots, Faith No More, maar tuurlijk kan het. Zou wel absurd zijn, aangezien hij elk jaar overal staat en er nog steeds mensen hier op hem hopen dus dan kan de kritiek op het aantal keer Pearl Jam ook meteen de prullenbak in?

Lijkt mij dat je als festival wat meer aansluitends bij je grote naam wil hebben. Een dag met ASAP Rocky met daaronder bijvoorbeeld Greta van Fleet, Royal Blood, Nothing but Thieves, Parkway drive zou mij heel raar lijken.
En aangezien bij RW Kendrick wegvalt, staat Paak misschien wat raar tussen 21 Pilots, Faith No More, maar tuurlijk kan het. Zou wel absurd zijn, aangezien hij elk jaar overal staat en er nog steeds mensen hier op hem hopen dus dan kan de kritiek op het aantal keer Pearl Jam ook meteen de prullenbak in?
Ik hou van Paak,maar heb toch ook al kritiek geuit op zijn snelle herhaling. Evenals de andere veel te snelle herhalingen in de undercard als Gang of Youths, Yungblud, Jorja, Last Internationale, Miles Kane e.d. Het verschil zit hem toch in positie. PJ en SOAD zijn beide snel herhalende headliners en daar til ik toch wat zwaarder aan.

Voor 2020 waren wel echt gigantisch veel snelle herhalingen in de undercard. Nochtans tourde er veel frisse dingen die nog nooit op Werchter stonden. Gebrek aan inspiratie bij de boekers of gewoon de gemakkelijke optie kiezen?

Moet wel zeggen dat het voor 2021 in dat opzicht al niet goed begonnen is met alwéér NBT.

Namen in het dagprogramma op herhaling is imo minder vervelend dan een headliner die snel op herhaling komt.

RubenFrusciante wrote:

Namen in het dagprogramma op herhaling is imo minder vervelend dan een headliner die snel op herhaling komt.
En die snap ik niet helemaal. Hoezo dan? Lijkt me dat je één lijn trekt voor alle acts, daar er tegenover iedere acts iets tegenover staat, wat je eventueel ter vervanging zou kunnen bekijken.

Een dag met ASAP Rocky met daaronder bijvoorbeeld Greta van Fleet, Royal Blood, Nothing but Thieves, Parkway drive zou mij heel raar lijken.

Ja, maar een dag met Gorillaz als grootste headliner kan perfect een Anderson Paak in het dagprogramma hebben toch. Dat een Faith No More hier tussen staat, vind ik trouwens zelf eerder leuk. ;-) In 2018 stond Paak op een dag die verder vol stond van jaren 00 nostalgie (Killers, Franz Ferdinand, Snow Patrol, Kooks, Air Traffic) en geen andere hiphop.

Eens over die herhaling hoor, da's een zwaktepunt. Gelukkig heeft de man genoeg nieuwe muziek uitgebracht in de tussentijd.

RubenFrusciante wrote:
Een dag met ASAP Rocky met daaronder bijvoorbeeld Greta van Fleet, Royal Blood, Nothing but Thieves, Parkway drive zou mij heel raar lijken.

Ja, maar een dag met Gorillaz als grootste headliner kan perfect een Anderson Paak in het dagprogramma hebben toch. Dat een Faith No More hier tussen staat, vind ik trouwens zelf eerder leuk. ? In 2018 stond Paak op een dag die verder vol stond van jaren 00 nostalgie (Killers, Franz Ferdinand, Snow Patrol, Kooks, Air Traffic) en geen andere hiphop.

Eens over die herhaling hoor, da’s een zwaktepunt. Gelukkig heeft de man genoeg nieuwe muziek uitgebracht in de tussentijd.
Zouden ze hem wel van dag moeten wisselen. Stond eigenlijk voor de zondag geboekt.

mattman wrote:

RubenFrusciante wrote:

Ja, maar een dag met Gorillaz als grootste headliner kan perfect een Anderson Paak in het dagprogramma hebben toch. Dat een Faith No More hier tussen staat, vind ik trouwens zelf eerder leuk. ? In 2018 stond Paak op een dag die verder vol stond van jaren 00 nostalgie (Killers, Franz Ferdinand, Snow Patrol, Kooks, Air Traffic) en geen andere hiphop.

Eens over die herhaling hoor, da’s een zwaktepunt. Gelukkig heeft de man genoeg nieuwe muziek uitgebracht in de tussentijd.

Zouden ze hem wel van dag moeten wisselen. Stond eigenlijk voor de zondag geboekt.
Nee hoor, voor 2020 stond ie ook al voor de zaterdag geboekt, met Faith No More, 21P en Kendrick er waarschijnlijk nog na.

Nieuwe sub incoming: The War On Drugs naar NOS Alive!

Haim ook!

Ik drop 'm maar eens: Liam Gallagher - The War On Drugs - The Strokes voor vrijdag?

Haim ook!

Ik drop ‘m maar eens: Liam Gallagher – The War On Drugs – The Strokes voor vrijdag?

Lekker!!!! Wilde hun al op Lowlands zien tijdje terug!

Weer zo'n heerlijke band die op geen één positie raar staat. Kunnen zo vóór Pearl Jam, The Strokes of eventueel RHCP spelen.

Haim ook!

Ik drop ‘m maar eens: Liam Gallagher – The War On Drugs – The Strokes voor vrijdag?
Die kunnen een even magisch concert neerpoten op dezelfde spot als London Grammar dat in 2018 dat deed, kom maar door.

Ik denk ook dat we met The War On Drugs de band te pakken hebben die we met zowat iedereen op dit forum omarmen. :-)

Ik denk ook dat we met The War On Drugs de band te pakken hebben die we met zowat iedereen op dit forum omarmen. ?
Nee hoor...

Ze hebben leuke nummers, maar ik vind het allemaal een beetje van hetzelfde en best saai live. Ze zijn niet slecht, maar omarmen... niet echt.

Heerlijke band met een ondergaande zon, pintje in de hand en genieten. Liam - TWOD - Strokes - Tame Impala, let's do this 8-)

Users who are viewing this thread